Welk programma om SVCD met ondertiteling af te spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 17:51
Hallo,

Ik vroeg me af met welk programma het mogelijk is om een SVCD te bekijken met een losse (dus niet ingebakken) ondertiteling. Eigenlijk wil ik de ondertiteling ook met mijn DVDMax op mijn TV bekijken. Voor Divx gebruik ik altijd DivXG400, dit werkt perfect!!

Het probleem is dus dat de spelers die ik heb geprobeerd óf SVCD en geen (losse) ondertiteling óf wel (losse) ondertiteling maar geen SVCD kunnen afspelen.

Ik zou al blij zijn met een oplossing om het gewoon op mijn monitor voor elkaar te krijgen, als het ook nog op TV lukt, ben ik een gelukkig man. Heeft hier iemand ervaring mee?

Ik heb overigens de search gebruikt en cond voornamelijk topics over het inbakken van ondertiteling in een VCD, dit wil ik dus niet.

<EDIT>
Ondertussen zijn er wat oplossingen aangedragen. Het installeren van een MPEG-2 Codec is een oplossing, alleen is de beeldkwaliteit dan errug slecht. In het topic heb ik aangegeven dat het probleem ligt bij de Super VCD (deze kan ik niet in mediaplayer, maar wel in PowerDVD en WinDVD afspelen) en niet bij de 'gewone' VCD.
</EDIT>

[ Voor 0% gewijzigd door jswinkels op 15-10-2002 15:30 . Reden: Voortschrijdend inzicht ]

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er bestaat wel een mpeg-2 codec die er voor zorgt dat je svcd in elke player af kan spelen, dus ik denk dat je die eens op moet zoeken, zoeken met google naar mpeg-2 codec zou misschien al werken, ik weet niet meer waar ik de mijne vandaan had.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> software algemeen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Heb je het al geprobeer met MicroDVD ? Daar kun je gebruik maken van QuickIni, en kan je dus makkelijk de ondertiteling mee laden. Al weet ik niet helemaal zeker of MicroDVD wel SVCD kan afspelen. Probeer het anders eens met PowerDVD, en eventueel in combinatie met DirectVobSub.

Denk overigens zowiezo dat DirectVobSub al een hele oplossing voor je zou zijn. Deze laadt bij alle mediastreams de subtitles, mits voorraadig :)

Mother, will they like this song?

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:00
powerdvd, werkt prima bij mij

• jswinkels
Ok, ik heb gisternavond het één en ander geprobeerd:
MicroDVD speelt geen VCD af
DirectVobSub samen met PowerDVD werkt ook niet.

Het installeren van een MPEG-2 Codec werkt wel, alleen is het beeld erg onstabiel (het trilt). Daarbij maakt die codec er automatisch 4:3 beeld van. De ondertiteling werkt wel, alleen het beeld is niet meer goed.

Ijzerboot, hoe krijg je die ondertiteling dan bij PowerDVD? Even voor de duidelijkheid, ik wil dus graag losse ondertiteling onder een VCD zetten (niet ingebakken).

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 18:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik gebruik bsplayer voor mijn divx weet eigenlijk niet of deze ook vcd af kan spelen. Je zou het kunnen proberen. http://www.bsplayer.org

• jswinkels
BSplayer heb ik ook geprobeerd, werkt ook niet.

Verwijderd

Gebruik gewoon WinDVD! Dit kan wel SVCD's aan!

• jswinkels
Dat ik die nog niet geprobeerd heb zeg. |:( |:( |:(

Kan die ook ondertiteling aan?

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

gebruik inderdaad directvobsub! dat is echt een oplossing.. die kan bij alle videostreams subtitles weergeven, en je kunt er nog veel aan instellen ook nog!

• jswinkels
Rodyman, in welk programma bekijk ik de SVCD dan? Ik heb namelijk gisteren geprobeerd om via directvobsub en PowerDVD ondertiteling onder SVCD te krijgen. Dit werkt niet.

DivXG400 geeft namelijk ook bij alle videostreams ondertiteling weer (werkt verder ongeveer hetzelfde, maar geeft ook ondertiteling via mijn DVDMax), alleen is de MPEG-2 videostream blijkbaar een uitzondering. Zoals gezegd werkt het wel na installatie van een MPEG-2 codec, alleen verneukt die het beeld weer.

De oplossing is volgens mij óf een programma wat zelf zowel ondertiteling als MPEG-2 (VCD) kan afspelen óf een goede MPEG-2 codec. Wie geeft mij de oplossing???

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Powerdvd en WinDVD kunnen dit beide, maar je kan ook gewoon de dvd-patch voor mplayer installeren, kun je in mplayer2 dvd's/svcd's afspelen en daar je g400-zut voor gebruiken :)

• jswinkels
Ok, ik ben van het weekend weer druk bezig geweest en heb een aantal oplossingen, maar nog niet naar alle tevredenheid. Er zit dus verschil in een VCD en een Super VCD. Super VCD kan ik dus niet in Mediaplayer afspelen en VCD wel.

Ik heb de hele tijd alles lopen testen met een SVCD (=MPEG-2). Met een VCD werkt alles prima, alleen met de SVCD krijg ik het nog altijd niet (naar de volle tevredenheid) aan de praat. Misschien dat ik een hele aparte SVCD heb (ik kan ze alleen in PowerDVD en WinDVD afspelen).

Als iemand een oplossing heeft, hoor ik dat graag. Graag wel échte oplossingen en niet zo van met PowerDVD of WinDVD kan dit. Ik wil dan graag weten hoe (welke programma om af te spelen en welk programma voor de ondertiteling).

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 00:10
Met svcd codec kan je toch gewoon in mediaplayer kijken. Daar werkt vobsub zeker.

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 21:57
ik zelf gebruik een los programmatje dat als een soort overlay werkt en gewoon de ondertitels er onderplakt....

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• jswinkels
Fakir, misschien ligt het aan de SVCD die ik heb, maar die draait ie dus niet. Of misschien heb jij een extra codec geïnstalleers?

Clueless, ik heb ook zo'n programma'tje gehad, maar diewerkt niet in combinatie met mijn DVDMax. Ik krijg dan wel ondertiteling op het beeldscherm, maar niet op de TV.

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

jswinkels schreef op 11 oktober 2002 @ 09:28:
Rodyman, in welk programma bekijk ik de SVCD dan? Ik heb namelijk gisteren geprobeerd om via directvobsub en PowerDVD ondertiteling onder SVCD te krijgen. Dit werkt niet.

DivXG400 geeft namelijk ook bij alle videostreams ondertiteling weer (werkt verder ongeveer hetzelfde, maar geeft ook ondertiteling via mijn DVDMax), alleen is de MPEG-2 videostream blijkbaar een uitzondering. Zoals gezegd werkt het wel na installatie van een MPEG-2 codec, alleen verneukt die het beeld weer.

De oplossing is volgens mij óf een programma wat zelf zowel ondertiteling als MPEG-2 (VCD) kan afspelen óf een goede MPEG-2 codec. Wie geeft mij de oplossing???
ik gebruik daar gewoon WinDVD voor.. en dat kan ook met directovbsub .. of anders gewoon die .dat file geloof ik (?) van die svcd openen in mediaspeler ofzo..

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 09:01
jswinkels schreef op 11 oktober 2002 @ 08:59:
Ok, ik heb gisternavond het één en ander geprobeerd:
MicroDVD speelt geen VCD af
DirectVobSub samen met PowerDVD werkt ook niet.
dan doe je wat fout, ik speel thuis alles af met microdvd:
divx
xvid
vcd
svcd
allen met .srt of .sub ondertitelingen die ik vaak zelf synchroniseer.
helaas is zoeken met microdvd icm vcd en svcd traag bij mij :(

• nightwatcher_b
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 14:31

nightwatcher_b

When the wolves are crying

SubViewer, kun je films en ondertitels tegelijk afspelen.
Ondertitels vind je op www.ondertitels.nl

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 13:23

Dope-E

The one and only Dope

bolleh schreef op 16 oktober 2002 @ 08:55:
[...]

dan doe je wat fout, ik speel thuis alles af met microdvd:
divx
xvid
vcd
svcd
allen met .srt of .sub ondertitelingen die ik vaak zelf synchroniseer.
helaas is zoeken met microdvd icm vcd en svcd traag bij mij :(
Welke codec gebruik je dan voor svcd? Ik kan ze nl alleen maar in PowerDVD afspelen.

twitter.com/curly_sanders

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

ik kan thuis alles afspelen met nimo build 7

hallo

• jswinkels
Ok, ik zal het nog een keer duidelijk maken. Het kan zijn dat ik een hele speciale SVCD heb, maar ik kan hem dus alleen in PowerDVD en WinDVD afspelen (zonder losse ondertiteling). In Mediaplayer kan het alleen na het installeren van een MPEG-2 codec, met deze codec kan hij uiteraard ook in andere spelers afgespeeld worden.

LET op: een gewone VCD is het probleem niet, deze doet het prima (ook in mediaplayer, microdvd enz.) !! Het gaat om de SVCD. Mediaplayer herkent hem in de playlist wel als SVCD, maar daarna kan ie hem niet afspelen.

Ik zal straks nimo gaan proberen, die kende ik nog niet!

Ik hoop dat er nog meer suggesties zijn.

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde probleem! Alle divx speel ik af met bsplayer.
Maar het lukt me niet om een svcd af te spelen met ondertiteling.
Ik heb de programma's powerdvd en windvd om de svcd af te spelen, maar hoe zet ik de ondertitels aan in een van deze 2 programma's (ondertitels heb ik ook)????

ik zie bij powerdvd wel een icoontje met next subtitle maar die kan ik niet aanklikken.

Hoe zet ik de ondertitels dus aan in powerdvd of windvd?

bvd,

• jswinkels
Aangezien mijn computer (thuis) momenteel overhoop ligt, kan ik Nimo niet installeren en testen, maar ik vroeg mij af of daar ook een player bijzit. Of zijn het alleen Codecs?

Heeft misschien iemand anders nog oplossen

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:28
Ik heb dus ook dezelfde problemen... Als ik die elecard mpeg2 codec installeer dan kan ik hem wel in bsplayer afspelen maar is de beeldkwaliteit erg slecht, het beeld gaat een klein beetje op en neer :? En als ik dan de ondertitels laadt voor de film dan stopt het beeld bij de eerste ondertiteling en blijft het daarop staan, het geluid speelt dan wel door :?
Zijn er geen betere codec's voor mpeg2?

Verwijderd

jswinkels schreef op 18 oktober 2002 @ 09:08:
Aangezien mijn computer (thuis) momenteel overhoop ligt, kan ik Nimo niet installeren en testen, maar ik vroeg mij af of daar ook een player bijzit. Of zijn het alleen Codecs?

Heeft misschien iemand anders nog oplossen
Bij het nimo pack zit de divx codec met de bijbehorende speler.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:15

Tourniquet

Hiya, fellas!

Dit wil ik ook en is mij ook nog niet gelukt! Dus als iemand hier nog een oplossing voor heeft, graag!

Normaal gesproken met een Divx gebruik ik DirectVobsub om de ondertitels af te spelen. Nu heb ik een SVCD op cd-rom (echte VCD structuur, dus mapje MPEG2 op de cd met een AVSEQ01.MPG bestand erin) en een los "filmnaam.srt" bestand op de harddisk met de ondertiteling erin. De SVCD speel ik af met PowerDVD XP. Hoe kan ik nu VobSub zover krijgen de juiste ondertiteling hierbij af laten spelen?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 18:22
*schop*

Nog steeds geen goed antwoord zo te zien.
Simpel gesteld: is er een SVCD player (like WinDVD of PowerDVD) die wél losse subtitles (.srt) kan laden en afspelen?
Vaag dat er niet meer mensen zoiets zoeken?

• DonCorleone
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 09:12

respect tha DON Don's SPECS

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Cochrane schreef op 10 June 2003 @ 20:14:
Simpel gesteld: is er een SVCD player (like WinDVD of PowerDVD) die wél losse subtitles (.srt) kan laden en afspelen?
Vaag dat er niet meer mensen zoiets zoeken?
Ik speel alles af via mijn HTPC op de TV. Ik zit niet meer te knoeien met al die verschillende formaten. Ik los dat eenvoudig op door er een divx van te maken met DRDivx. De files zijn kleiner, de kwaliteit gaat niet achteruit en je kan doen wat je wilt daarna.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 09:27
met dit progie kan je in windows media player svcd afspelen.

http://www.elecard.com/download/index.shtml

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Pagina: 1