Toon posts:

RAID: IBM of Maxtor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over te denken om op mijn nieuwe systeem een combinatie van 2 identieke HD's aan te sluiten op een RAID controler.

Ik zou graag willen weten wat de ideeen zijn over Maxtor en IBM. Snelheid, betrouwbaarheid of problemen???

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik zou voor maxtor gaan. Ze zijn heel erg goed. Bijna nooit Bad Sectors, suuuupersnel, en maken een leuk geluid. IBM heb ik verder geen ervaring mee, maar ik weet wel dat ik nooit meer anders dan maxtor wil.

Verwijderd

Met Maxtor heb ik geen ervaring. Mijn twee DTLA's van IBM (ieder 30Gb) in Raid 0 (striping) draaien als een trein en zijn zo stil dat ik ze alleen even hoor bij het opstarten en bij het afsluiten. Ik ben er erg tevreden over ! Succes met je keuze.

Verwijderd

http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=169&Page=1

Van onzer eigen t.net een test met Maxtor en IBM. Wat wil je nog meer.:)

• Dualdude
Daaruit concludeer ik :
Maxtor

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de replies mensen...

de lage redudancy met RAID 0, heeft iemand daar al evaringen mee? Ik ben niet van plan om 'belangrijke' data op te slaan, maar om de 2 maanden mijn OS en apps weer opnieuw te installeren door redundancy... das niet bepaald mijn idee van een soepel systeem

iemand?

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 17:14 schreef Dualdude het volgende:
Daaruit concludeer ik :
Maxtor[/quote]Heb je het wel gelezen? Maxtor's (DM+40/45)zijn geen verkeerde HD's maar die IBM's (GXP75) zijn toch echt de betere schijven op het ogenblik, alleen kosten ze ook iets meer, maar als je dat ervoor over hebt..

Laat maar.. .

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-08 18:20

johnwoo

3S-GTE

Ja, 2xIBM in RAID heeft een bijna 2 keer zo hoge doorvoersnelheid als 2xMaxtor in raid... en de toegangstijd ligt ook nog eens 3ms lager...
Ik zou dus voor IBM gaan.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Dualdude
Die uitspraak is gebaseerd op m'n eigen situatie.

Ik weet van al die maxtor schijven die ik heb dat ze gewoon betrouwbaar zijn, niet al te veel trillen, in tegen stelling tot mijn 8,4 Seagate. En ze zijn fluisterstil. Ik heb in m'n dual drie Maxtors zitten en ik voel de kast niet trillen. In m'n celeron 533 bakkie zit een Seagate en de zooi trilt. En voor mij is betrouwbaarheid het enige wat telt. Ik kom alleen maar bij m'n hrote HD's door het netwerk.

I can't help it, im an Maxtor addict. In alle peecees die ik bouw prop ik maxtor, en ik krijg bijna nooit gezeur over bad sectors. Dat was wel anders toen ik Seagate en Quantum gebruikte.
Pagina: 1