Ik heb hier een plaatje(een cirkel met een letter er in), het is gewoon een 2d plaatje. Nou wil ik hier een 3d plaatje van maken, de cirkel draaien zodat hij een beetje schuin staat maar hij moet ook ietje dikker worden zodat het een "dikke munt" lijkt. Alles wat binen de cirkel en buiten de letter valt is transparant, dit wou ik weg laten vallen zodat je door de "button" heen kan kijken. Is hier een simpel programmatje voor of moet ik meer in professionele programmas zoeken?
Je zou het kunnen overteken in 3d max, maar dat is een superduur programma. Photoshop kent ook een 3d functie, daarmee kan je plaatjes "3d trekken", maar dat is niet zo mooi. Het beste is om gewoon het plaatje over te tekenen met het een of ander, paint ofzo
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Wat dacht je van Xara 3d? Of zelfs Bryce?WhizzCat schreef op 10 oktober 2002 @ 10:50:
Je zou het kunnen overteken in 3d max, maar dat is een superduur programma. Photoshop kent ook een 3d functie, daarmee kan je plaatjes "3d trekken", maar dat is niet zo mooi. Het beste is om gewoon het plaatje over te tekenen met het een of ander, paint ofzo
Er is ook een proggie, weet niet meer hoe die heet, maar je kon dan heel makkelijk een tekst maken (met figuurtje erbij, als je dat wilt) en die dan 3D laten renderen Kweet alleen niet meer hoe het heet
Verwijderd
je kunt het beste gebruik maken van swift3d..
hierin kun je gewoon text invoeren en deze vervolgens laten extruden en eventueel de edges bewerken. Dan een spin toekennen, eventueel een camera path, render methode kiezen, het aantal frames blabla en dan exporteren.
Swift genereerd vervolgens een .fla (flash, duh), easy as that!!
kijk maar es op www.erain.com, misschien is er wel een demo oid te downloaden
hierin kun je gewoon text invoeren en deze vervolgens laten extruden en eventueel de edges bewerken. Dan een spin toekennen, eventueel een camera path, render methode kiezen, het aantal frames blabla en dan exporteren.
Swift genereerd vervolgens een .fla (flash, duh), easy as that!!
kijk maar es op www.erain.com, misschien is er wel een demo oid te downloaden
Pagina: 1