Toon posts:

Voodoo 3 vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een voodoo 3 ge ugrade er zit een koeler bovenop en een koeler aan de onderkant en er zit een slot kooler onder en loop nu op 171 mhz en word niet echt heet de heatsink kan je makkelijk aanraken zouw ik veder kunnen gaan overklokken ??

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:40
En??? Wat lul je nu, of ben je zo dom dat je vergeet je vraag te stellen... Het zou zeker niet verkeerd zijn als jij je postings eens een keer naleest, dan overkomt je zoiets niet.

NB. het gebruik van hoofdletters en leestekens zou heel erg misschien af en toe de leesbaarheid kunnen vergroten!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:34

Raimond613

Simracer

voor zover ik weet kun je de voodoo 3 makkelijk tot 180 MHZ overklokken. daarboven wordt het lastig.

iracing profile

Verwijderd

ligt nogal aan wat voor stepping voodoo3 je hebt. Stepping een, de eerste voodoo`s krijg je niet veel hoger dan 177Mhz, de recentere steppings schijn je met wat moeite op 200Mhz te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe lang leeft dat ding dan nog al je hem op 177 180 of 200 heb staan

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Langer, dan de economische levensduur van dat ding. Over 2-3 jaar ligt dat ding allang stof te happen.

Verwijderd

Topicstarter
ok badankt wil ieamnd zij egain overklok rezultaten laten zien in mhz ik loop nu op 171 mhz wat halen jullie en vermeld a.u.b ook welk overclock programma en waar je het kan douwnloaden I am gonne Tweak >:)

• Raimond613
  • Laatst online: 29-08 13:34

Raimond613

Simracer

op
http://www.tweakfiles.com
staan overclockprogramma's.

iracing profile

Verwijderd

Topicstarter
Dat wist ik ook al ( bendankt in iedergval) maar ik vroeg of mensen evaring hadden met voodoo's op wat hun ze hebben draaien ik op 171 mhz en ik gebruik gary peterson's overclocking utility vesie 3.2 weet oemand of er al een nieuwere versie post dan ff een reply en zet ff ee link neer of zeg ff waar je 'm van daan hebt ik hem van af hie ge douwnload http://www.3dfxfiles.com/download.asp?Name=926 is het nouw echt ongevaarlijk om hem op 180 mhz te laten draaien er zijn altijd rizieko's maar is het rendabel ? als het kan hohohoo >:)>:)>:) hot hot hot >:)

Verwijderd

Ik heb ook een V3 kaartje er in zitten en die draait al een half jaar vlekkeloos op 185Mhz!
------------
Chaintech CT-6BJM,P3@600EB,128MB,VooDoo3 3000@185Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Hey the terryman heb jij extra koeling zo ja welke ??? en heb je een voodoo 3 - 2000

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik moet een PCI kaartje hebben.
Is de VooDoo 3 3000 een beetje 'snel'?

Zit ie Qua snelheid tussen de TNT2 en de GeForce?
(heb ne een VooDoo2 en een Geforce)

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Verwijderd

Topicstarter
een voodoo 3 - 3000 is best wel snel vooral als je geluk hebt en hem ver kan oberklokkenstanndaart loopt ie op 166 maar ik ken mensen die hem over de 200 mhz laten lopen 215 die is dan wel ook nog kekoeld maar wel snel ik haal met een voodoo 3 - 2000
op 171 mhzin quake3 op 800x600 alles on max detail en 32 bit 43.2 FPS

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 09:38
HELLo Sebastiaan2000(of zoiets); wat dacht je ik log in op een andere naam en stel voor de drieduizendste keer een stomme vraag over die *** V3 van je :( :(

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:36
Hij gaat weer dezelfde toer op met die focking hoofdletters en fout taalgebruik..

Verwijderd

Topicstarter
he ik wil even wat recht zetten ik had zelf nog maar 3 topic geplaats totdat iemand een keer mij noch zach ik was noch ingelocht en hij heeft daarna alemaal domme vragen gesteld
ik heb enn 8000 rpm van of zoiets dus doe eve rustig a.u.b. ( geef me een kans )

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Bla bla bla en doet maar eens proberen en dan vragen :(

Overigens doe ik een Xylon Whopper van Pi R kwadraat en is de Caps Lock ingezegend, want het is slecht weer vandaag. Verder is de Euro vliegend deze tijd, want de Duron loopt goed dit seizoen, wat resulteert in goede haring dit jaar. Ten tweede is het overklokken van een V3 2000 erg lastig, want ik kan zelf helemaal niets proberen en testen, voordat ik het bloed onder de nagels van anderen heb gehaald met gezeur en vragen over overklokken, terwijl ik zelf nog niets geprobeerd heb. Tenslotte is mijn tante gezond, want Friesland is vandaag ver weg....

Doet eens een basisschool volgen of zo. Dat scheelt weer in het belastbaar inkomen van jou over 10 jaar.....:(:( (en uitkering trekken van anderen zoals wij)

Verwijderd

Topicstarter
Je mag ook normale dingen posten.
Ik wil graag weten wat bij de mensen thui hun rezultaat is.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 22:03 schreef SKSEBASTIAN het volgende:
noch zach ik was noch ingelocht [/quote]Kan iemand dit ff vertalen aub?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor daar kan ik altijd ook niks aan doen want ik heb dislexie ( dat kan ik ook al niet typen ) wil je verklaaring kijk hier http://gathering.tweakers.net/misc?action=faq

scroll wat naar beneden en zie de verklaaring

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Effe voor de duidelijkheid, die jongen is Dyslexies dus daar kan hij ook nix aan doen.

En de T.net Faq:

Dyslexie is een probleem waar veel mensen mee te kampen hebben. Daarom kan het af en toe voorkomen dat iemand een verhaal post waar nogal wat spel/stijlfouten in voorkomen, en het is niet leuk om iemand daar steeds op te wijzen.
Aan de andere kant; als je weet dat je dyslectisch bent, probeer het verhaal dan kort te houden, en druk af en toe op [Enter]. Ondanks welwillendheid van de meesten, is gebleken dat een woordenzee zonder Enters of leestekens niet goed gelezen wordt. En da's jammer.

Ok ik vind wel dat hij het effe had moeten zeggen.

Eppie

• remsie
  • Laatst online: 01:36
Als de tempratuur zo is dat je de heatsink nog gewoon kan aanraken kan je zeker gewoon verdeer gaan klokken...als ik jou was zou ik bij de zaak een temp sensor meenemen en op je heatsink plakken, dan weet je de tempratuur helemaal.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Sebas,

Staat gewoon in deze threat een paar postjes boven mijn vorige post. Ik dacht/denk dat je een geintje maakt(e).

Trouwens in de FAQ staat ook dat je niet mag SCHREEUWEN.

Als je echt last van dyslexie hebt, kan je ook eerst in woord ff alles typen en ff F7 doen en kopieren naar explorer. Doet mijn broer ook altijd (die is ook dyslexisch).

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar ik heb geen word ik zal effe moeten wachten ik moet noch een paket krijgen met word ok als ik word heb zal ik het doen bedankt voor je tip

NU zal ik het noch leuk vinden als een paar mensen hun eigen rusultaten posten

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

o ik zal ook nog ff ontopic posten
Ikzelf heb een voodoo 3 2000 die zonder problemen zonder extra koeling op 166 draait. ben nooit hoger gegaan want cpu is bottleneck. trouwens bij het overklokken boven de 155mhz ging mijn 3d mark score een beetje omlaag.

Verwijderd

test....

Verwijderd

Topicstarter
agp of pci ??? maakt dat veel uit kwa snelheid ik heb pci. Wat is beter te overklokken ? agp of pci ( heb daar dingen overgehoord wil nu ff de waarhijd ) is pci slechter te overklokken dan agp noch iets op pci zit noch iets dat niet op de agp zit en word erg heet wat is dat ??? ( zit een soort heatsinkje op ( wat je een heatsink noemt gewoon een stuk verbogen ijzer in een u vorm ) Ik weet dat agp sneller is maar ik praat over de mhz ( maakt zekeer niks uit ? )

Verwijderd

Topicstarter
hij loopt nu op 175 mhz >:) wie heeft hoger en wat is jullie quake 3 score time demo1

mijn is op 800x600 alles op high 44.3

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk jongens ik heb er 2 koolers op en hij draait op 180 mhz denken jullie als het helpt als ik heatsinks op mijn ram van mijn voodoo kaart doe of ligt het aan de gpu ???

>:)>:)>:) lekker 180 >:)>:)>:)

Verwijderd

ja, als ja een nog koeler hebt zou ik dat zeker doen. Het geheugen wil ook wat, en zeker koelte. Ik heb dat gedaan met waterkoeling, maar met een kleine heat sink+fan luk het ook.

Verwijderd

Topicstarter
water is dat niet een beetje moelijk om aan te leggen in je kassie hier meer info over m;n kassie RULES !!!
Geplaatst door SKSEBASTIAN - zondag 05 november 2000 13:53

--------------------------------------------------------------------------------
helaas heb ik geen plaatjes maar zal het ff beschrijven nouw onder voorin zit een 8 cm fan die koole lucht naar mijn pci sloten blaast ik heb een voodoo 3 - 2000 pci dus die krijgt ook frisse lucht op die voodoo zitten weer 2 fan's en onder die voodoo zit weer een slot kooler en tussen mij cd-rom en het onderste plaatje in het midden dus ik heb 3 plaatsen voor een cd-rom of zoiets in het midden zitten dus weer 3 fan's en aan de achter kant zit er een die dus de lucght er uit zuigt best leuk midi touwertje dus

• OGangstah
  • Laatst online: 04-01-2022
Nou..gaat lekker..heb ook een VooDoo3 2000 van 143 op 180 lopen(VooDoo3500) en dat gaat lekker...wel en xtra coolertje opgeplakt...maar alles loop lekker

Verwijderd

Ik neem aan dat je kast dat wel goed genoeg gekoelt is. Zit er op je voodoo-chip ook een heatsink onder je koeler¿ Als dat zo is issie goed gekoelt.
Ik heb het met water gedaan om eens te kijken of het veel zou uit maken. Hij was na een uur gamen met de fan+heatsink 39 graden, en nu met waterkoeling na een uur gamen, 10 graden boven m'n kamer temperatuur, meestal zo'n 27 graden. Gaat erg goed dus.
Op zich heeft het in je kast en op je voodoo niet veel ruimte nodig. Ik heb een waterkoeler van 4*4*2cm, is niet zo groot maar wel effectief.

Verwijderd

Topicstarter
ja leuk maar hoe koel je dat water weer af je laat het wel allemaal overheetedingenloopen maar hoe koel je dat
( oh en andere die dit lezen mogen hung eigen ervaring met overklokken van voodoo hier posten en hun score quake 3 of 3dmark )

Verwijderd

Ik koel het water door het door een SCC-R Radiator (http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1205&p=5). Daar loopt het water doorheen en wordt gekoelt door de radiator met twee 80mm fans erop, gaat erg goed. Het is (nog) geen gesloten water-circuit, maar dat wordt het nog wel.

Op m'n voodoo zit dan een heat exchanger (http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1205&p=2), bedoeld voor het koelen van CPU's, maar de 3dfx chip op m'n voodoo is toch ook een CPU...

Voor het verhaal in chronologische volgorde, kijk hier:

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1205&p

Ik heb alleen wel een andere pomp gebruikt, zoals daar wordt beschreven...;-)

Verwijderd

SKSebastiaan: Wat is je 3DMark 2000 score nu?? Met 2 fan's op je V3 kaartje wil tie wel! ik haal nu trouwens 3334 bij 3DMark op 1024*768! heb 1 kleine fan op m'n V3 3000 (52mm) en draai nog steeds vlekkeloos op 189Mhz onder W98se.

Verwijderd

Kijk hier maar us:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/67096

Bij mijn Voodoo 3 2000...hehe

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet ik denk zeker door de 2400 of zo ik heb het niet meer als ik kabel heb zal ik het wel weer een ff douwnloaden !! en zal m'n score replyen

ps:tin tin welk programma gebruik jij om te overclocken ( je voodoo 3 -2000 )

Verwijderd

Hier staat het proggie om je voodoo te overklocken, ook voor de 2k, 3k, 3500, 4k en 5500.

http://www.tweakfiles.com/video/

Het proggie heet: Voodoo 3 Overclocker (voor de 3k)

• BertV
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Herkenbaar, ik heb een oude 233mhz, overklokken van de Voodoo3 2000 geeft bij mij alleen maar een instabielere kaart en niet meer snelheid vanwege de voor de handliggende CPU flessehals.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Topicstarter
GOED NIEUWS mijn voodoo 3 - 2000 heeft de 1.06.00 WHQL drivers en de final version van DirectX8.0 en alles draait als een tierelier !!! jullie moeten ook maar eens gaan updaten.

ikke weer blij >:) ( met de nieuwste drivers )
Pagina: 1