Toon posts:

Analysis Service Sql-2000 Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor deze vraag, maar ik hoop dat iemand toch een antwoord heeft.

Mijn probleem is de volgende:

Ik heb een Cube in SQL 2000 (Analysis service) en is niet eens zo ingewikkeld. Ik heb een aantal "Measures" van het formaat (In de Fact-table) decimal. Deze decimal is gedefineerd in een Sql-table als precision 18 en Scale 2, zodat deze nummers accepteerd met twee decimalen. Als ik de Cube verwerk (process) in de server zelf dan is er geen probleem en als ik de data bekijk met de "browse data" optie dan worden mijn getallen met 2 decimalen getoond.
Nu wil ik, omdat de SQL server in een ander lokaal staat, de Cube verwerken vanaf een andere computer. Als ik nu vanaf mijn werkplek de cube verwerk dan levert dit verder geen probleem op. Echter als ik de data bekijk met de "browse data" optie dan zie ik dat mijn nummers zijn vermenigvuldigd met 100 (vb. 1,2 -> 120). Ik denk dat de server het getal opslaat als 1,20 omdat ik heb aangeven dat er twee decimalen moeten worden opgeslagen en dat de Analysis service, doordat hij op een of andere manier de comma teken niet herkent vertaald naar 120.

Hetzelfde gebeurd als ik de Cube wil verwerken via een DTS op de server. Ook dan vertaald deze de nummers verkeerd. Als iemand een antwoord heeft op dit probleem dan zou prachtig zijn, want voor alsnog moet ik elke morgen naar de Server toe omdaar de cube te verwerken. ( en dat was niet zo erg als het om 1 cube ging, maar we hebben er veel meer ;(

Verwijderd

Waarschijnlijk zit er een verschil in de decimal symbol tussen de computers. Check deze eens bij je regional settings...

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ook mijn eerste oplossing, maar dat was het helaas niet.

Het probleem heeft zich trouwens tijdens mijn lunchpauze vanzelf opgelost. Ik kan nu vanaf mijn werkplek de Cube verwerken.. zonder verlies van decimalen. Waarom het nu wel werkt... ??? nobody knows. Ben benieuwd of dit nu blijft werken of dat ik morgen weer met hetzelfde probleem zit.

Verwijderd

self healing computer :?