Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VHDL] Beste boek?

Pagina: 1
Acties:

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
Aangezien ik op dit moment (op school) volop bezig ben met het leren van VHDL, en het dictaat ervan ook niet echt prettig is om uit te zoeken/ leren, ben ik op zoek naar een boek over VHDL. Ik vroeg me af of jullie toevallig ervaringen met dit soort boeken hebben.

Het boek wat ik zoek moet niet alleen de basics hebben van VHDL zelf, waaronder de code en (eventuele) uitleg over ontwerpen, maar ook geschikt zijn om later als naslagwerk te dienen.

Bij bol.com zag ik toch wel een redelijk aantal boeken, maar aanraders zijn welkom!

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

P&W -> CME
<!-- blame Yarvieh, his idea ;) -->

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
VHDL ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Rotjeknor
Uhm, D2k, dit is niet echt electronica, dit is digitale techniek en het is een (programmeer/ beschrijvings) taal, hoort volgens mij toch echt in P&W thuis... (tenzij ik fout denk)

offtopic:
of mag ik dat niet hier zeggen? hmmz ff nazoeken...

Verwijderd

Very High Speed Integrated Circuit Hardware Description Language. denk toch dat je in CME net ietsjes meer kans maakt dan in P&W met alle php/vb'ers >:)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Very high-speed IC Hardware Description Language -> VHDL dus :)

Een ontzettend goed boek is "VHDL for designers" van Lennart Lindh & Stefan Sjoholm. ISBN: 0134734149. Dit boek is wel in het engels en behoorlijk prijzig (bij Bol kost ie € 121,50).
Leest vrij gemakkelijk en is bijzonder duidelijk, echt een aanrader. Ik heb hem een jaar geleden gekocht en gebruik hem regelmatig.

[edit]En van mij mag 'ie hier blijven staan. Misschien wel niet zo PC-gerelateerd, maar wel interessant om over te babbelen :) Bovendien is dit waarschijnlijk het enige forum waar VHDL-kenners komen.

• Rotjeknor
offtopic:
Ik zoek tevens nog een (leuke) afstudeerstage... Ook daarvoor ideeen welkom (-:

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

> Very high-speed IC Hardware Description Language -> VHDL dus

Oh? Ik dacht altijd dat het Very Hard Description Language betekende :+)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 22:50
Wij kregen VHDL primer van Bhasker voorgeschreven. Was op zich wel een goed boek, maar heb het niet echt kunnen vergelijken met andere boeken.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Rotjeknor
Alvast bedankt voor de replies, ik heb inmiddels een aantal goede tutorials gevonden, ik ga die eerst eens doorwerken, zal later eens wat gaan snuffelen in wat boekhandels.

Pagina: 1