[max] MeshSmooth op polygons

Pagina: 1
Acties:

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:01
Ben de Max turorial aan het volgen en ben bezig met dat vliegtuigje. Nou heb ik alle dozen al een beetje als een vliegtuig eruit laten zien. En nu wil ik dus, zoals in de tut staat, het cockpit glas een MeshSmooth geven. Afijn, ik dus de 6 polygons geselecteerd, en toen MeshSmooth uit de modifierlist gekozen. Het geval is dus, dat hij het hele vliegtuig MeshSmooth, hoe moet ik het anders doen?

zeroxcool.net - curity.eu

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 12:03
zegmaar het eerste checkboxje van de meshsmooth modifier heet 'apply to whole mesh', als je die uitzet doet ie meshsmooth alleen op je selectie

• zeroxcool
Nee, stond ook in de tutorial klopt, maar werken doet ie niet. Hij maakt wel meer polygons aan op de cockpit zelf, maar als het gehele vliegtuig in perspective laat renderen dan ziet de hele f16 er smooth uit.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

hoort wel zo te zijn, kun je eens een screenshot van het e.a. posten? Dat maakt het wel duidelijk met die berg opties enzo...

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• zeroxcool
Het is een beetje een starship, f16 cloon ;):

Afbeeldingslocatie: http://synergie.counter-strike.nl/projects/max/max_1.gif

Zoals je ziet wordt de f16 zelf ook behoorlijk smooth.

• LiToKi
  • Laatst online: 09:52
wat je KAN doen; alle poly's selecteren, bij smoothing groups op clear all drukken, en je cockpitje smoothing group 1 geven, en er dan desnoods een tesselate opzetten.

beter is om met heel je vliegtuig met smoothing groups te werken :)

Verwijderd

pak alleen de 2 bovenste polygons ... dus niet de zijkanten, dan wordt het al een stuk minder op de rest van het vliegtuig

• zeroxcool
Ja, zo vertelde de tut van max zelf het ;). Voor een n00b klinkt het een beetje vaag in de oren, maar ik zal er wel uit komen, dank je ;).

• zeroxcool
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 16:42:
pak alleen de 2 bovenste polygons ... dus niet de zijkanten, dan wordt het al een stuk minder op de rest van het vliegtuig
Klopt, maar het vliegtuig zelf wordt nog wel een beetje mee gesmooth...

Verwijderd

waar staat die tut ?
ik wil die ook wel eens probere ;) (me n00b too :))

• LiToKi
  • Laatst online: 09:52
bij help -> tutorials -> games production -> tutorial 16 -> Creating a Low-Polygon Spaceship

Verwijderd

owkééj
thnx m8 !!! :D

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Als je netjes de juiste polies selecteert en dan een meshsmooth doet met die polies nog steeds geselecteerd en bij die meshsmooth 'apply to whole mesh' uitzet, dan werkt dat gewoon hoor. Je moet wel zorgen dat de juiste polies geselecteerd blijven.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 12:03
aah nu snap ik het ook :) *traaag*
hij 'smoothed' de rest van het object ook maar dan zonder meer polies te maken,
dan moet je even na de meshsmooth een gewone smooth modifier er overheen zetten en dan autosmooth aan, dan worden de normals weer goed gezet en zit de smooth ook goed.. eehm snap je?

• zeroxcool
Thank you, overclear ;):
Afbeeldingslocatie: http://synergie.counter-strike.nl/projects/max/max_2.gif

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:37
das geen f16 hoor ;)
eerder een f15 ofzow, een f16 heb 1 luchthapper, onder de body, niet aan de zijkanten :)
Pagina: 1