Toon posts:

LAN-party met server ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellow,

Ik en een paar vrienden willen een LAN-party gaan houden. Deze dingen heb ik tot mn beschikking :

- 4 computers van 1,5 tot 1,8 GhZ
- 4 netwerkkabels
- 1 6-poorts HUB

Maar een neef van me zegt dat je een server nodig hebt om echt een LAN-party te kunnen houden. We hebben dus een specifieke computer nodig om er een server van te maken. Klopt dat of niet ?

Verwijderd

Dat kan, maar als je gaat gamen kan je ook gewoon op de snelste pc met het meeste ramgeheugen gewoon een server draaien. Als je een echte server gebruikt zal het netwerk wel een stuk sneller zijn. Maar met 4 computers maakt dat eigenlijk helemaal niets uit.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Uhh, ja, maar die ene bak kun je dan gewoon gebruiken hoorw :)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Een server heb je niet echt nodig. Jawel, 'k bedoel, het hangt af van wat je wilt doen.
Als je games wil spelen in multiplayer-mode zal er één van jullie het spel moeten serveren, dedicated lijkt me niet nodig in jullie geval.

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:03
Nee hoor dit hoeft niet spesciaal hoor, ik doe ook wel eens mee met een LANparty en dan hebben we ook geen server draaien. je moet gewoon zorgen dat iedreen in de zelfde IP range zit. en dan gaat het werken hoor, en natuurlijk de zelfde werkgroep

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
ShadowrunR schreef op 10 oktober 2002 @ 10:01:
Een server heb je niet echt nodig. Jawel, 'k bedoel, het hangt af van wat je wilt doen.
Als je games wil spelen in multiplayer-mode zal er één van jullie het spel moeten serveren, dedicated lijkt me niet nodig in jullie geval.
* ShadowrunR was dus weer eens te laat.
Maar het komt er op neer dat je alleen op grote LAN's dedicated servers moet gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
En kan degene dan die de client server is, kan die dan ook nog meegamen ?

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 19:46
Bij de meeste spellen wel iig, als je geen deticated server draait kan deze persoon gewoon meedoen.

Verwijderd

Je hebt echt geen server nodig als je maar met zijn vieren gaat lannen :)

Een van jullie host gewoon de game en speelt dus ook gewoon mee

Verwijderd

Topicstarter
en moet ik dan ook voor games nog specifieke serverpackets installeren of gaat dat zo

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Dan moet je de deticated server versie op die server zetten

Verwijderd

Topicstarter
okey dus :
Ik kan een lanparty houden door een van mn vrienden wordt dus de client server, daar installeren we de serverpackets op, en klaar. Maar hoe zit het dan met de IP-instellingen ?

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 07:57
installeer op een van die pc's een dhcp server :D of geef
pc 1 als ip :192.168.1.1
pc2 192.168.1.2
pc3 192.168.1.3
enzo
en als subnet 255.255.255.0

www.debrasserie.nl

Verwijderd

esvier schreef op 10 oktober 2002 @ 15:31:
installeer op een van die pc's een dhcp server :D of geef
pc 1 als ip :192.168.1.1
pc2 192.168.1.2
pc3 192.168.1.3
enzo
en als subnet 255.255.255.0
Kun je idd doen ... trouwens je zit met een HUBje ... veel sneller ga je niet gaan door een D-Server ... ;)
Pagina: 1