Ik heb 2e hands een celeron 366 gekocht voor in mn oude pc met een chaintech 6ltm LX mobo. Het probleem is dat degene van wie ik die celeron heb gekocht hem had overgeklokt tot 550mhz. Volgens mij kan mn LX chipset die 100mhz bus niet aan en daardoor loopt mn comp al vast voor de ramtest. De proc. doet het wel, want ik zie dus die 550mhz staan. Weten jullie misschien een manier om de snelheid weer terug te krijgen op 5,5x66?? IK heb trouwens niet echt iemand in de buurt met een 100mhz slot1/s370 mobo, dus daar kan ik em ook niet even inzetten.
Verwijderd
Hij zit toch op je eigen moederbord?
Dan neemt de CPU toch de instellingen van dat moederbord?
Dan neemt de CPU toch de instellingen van dat moederbord?
volgens mij niet, want ik had mn p2 233 'overgeklokt'naar 263 en toen die celeron geprobeerd, toen ik daarna de p2 weer terugzette stond ie weer meteen op 263mhz..
Vreemd... die instellingen zitten bij nieuwere biossen gewoon in de bios... Die kan een cpu dus nooit onthouden, tenzij hij op een slot converter zit met jumpers en die jumpers staan ingesteld op een andere snelheid...
Hij zit op een asus s370 cpu card, daarop zitten voorzover ik zie (en in de handleiding staat) alleen jumpers voor het voltage en proc. type op. Voltage staat op default (moet volgens het boekje) en het type op celeron, dus aan mn converter zou het ook niet moeten liggen. Ik heb een award bios versie 4.7X, gister nog geupdate, nieuwste versie is uit juni '98
.
Verwijderd
Ik heb m'n Celeron 333 draaien op 450 via m'n bios mx6E plus moederbord, kind doet de was.
Het is of in je bios, of met dipswitches..
De gebruiks aanwijzing van je moederbord zal daar best wel wat over vertellen.
Het is of in je bios, of met dipswitches..
De gebruiks aanwijzing van je moederbord zal daar best wel wat over vertellen.
Mn probleem is juist dat ik mijn bios niet eens ik kan, omdat ie gelijk nadat ie 550mhz heeft aangegeven muurvast zit(dus op dat schermpje waar die zegt; press del to enter setup).
Probeer es je voltage omhoog te gooien, of kan dat niet met een LX bord?
\o/
heeft een celeron 366 nog een standaard voltage of verschilt dat. Volgens de handleiding van mn converter hoort het voltage op default te blijven staan, dus ik weet niet hoeveel een celeron nodig heeft.
Clear gewoon ff je CMOS met de jumper op het mobo. Valt alles terug naar standaard-waarden, dus ook je FSB gaat weer naar 66MHz.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
celly heeft 2.0V nodig.
tevens ondersteund de LX officieel maar 66MHz en voorzover ik weet kan je hem instellen t/m 83MHz.
Als ie toch tot 100MHz kan zou je nog weleens ongelukkige agp en pci dividers hebben dus daar zou het ook aan kunnen liggen denk ik.
de oplossing is volgens mij al gegeven bios: resetten.
anders even goed kijken of je moederbord de celeron wel ondersteund
tevens ondersteund de LX officieel maar 66MHz en voorzover ik weet kan je hem instellen t/m 83MHz.
Als ie toch tot 100MHz kan zou je nog weleens ongelukkige agp en pci dividers hebben dus daar zou het ook aan kunnen liggen denk ik.
de oplossing is volgens mij al gegeven bios: resetten.
anders even goed kijken of je moederbord de celeron wel ondersteund
mn mobo ondersteund inderdaad maar tot 83mhz, maar om de een of andere vage rede staat die celeron op 550 mhz als ik boot. Mn mobo kan dat nooit aan. Agp/pci deviders kan ik niet instellen en daar ligt het volgens mij ook niet aan. ik heb gisteravond al even met die bios reset geprobeert maar dat hielp toen ook niet, ik kon nog steeds niet in mn bios en de celly gaf nog gewoon 550 aan. Eens even vanmiddag met het voltage rommelen... Mn converter is trouwens voor celeron en p3 en staat echt ingesteld op celly....
Ik begin onderhand een beetje moedeloos te worden hiervan
Ik begin onderhand een beetje moedeloos te worden hiervan
Verwijderd
Ik zou zeggen: val de gast waar van je 'm gekocht heb ermee lastig of vraag je geld terug...
Of: ga naar iemand toe met een BX bord, zet daar je celly terug op een FSB van 66 Mhz. en kick 'm weer in je eigen pc...
Of: ga naar iemand toe met een BX bord, zet daar je celly terug op een FSB van 66 Mhz. en kick 'm weer in je eigen pc...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik zou zeggen: val de gast waar van je 'm gekocht heb ermee lastig of vraag je geld terug...[/quote]Ik probeer hem al zo veel mogelijk te helpen, maar ik vind dit ook erg vaag ...
Bovendien: ik heb iets geleverd wat werkt, waarom zou ik dan geld moeten terug geven ??
Zoals ik ook al in mijn meel heb gezegd, probeer een de volgende tip die ik op de chaintech homepage heb gevonden:
Druk 'home' in en hou ingedrukt, zet je PC aan en kijk wat er gebeurd ...
(als het goed is moet dit hetzelfde effect hebben als op de abit mobo's de 'ins' ingedrukt houden; SOFTBIOS reset)
Bovendien: ik heb iets geleverd wat werkt, waarom zou ik dan geld moeten terug geven ??
Zoals ik ook al in mijn meel heb gezegd, probeer een de volgende tip die ik op de chaintech homepage heb gevonden:
Druk 'home' in en hou ingedrukt, zet je PC aan en kijk wat er gebeurd ...
(als het goed is moet dit hetzelfde effect hebben als op de abit mobo's de 'ins' ingedrukt houden; SOFTBIOS reset)
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Daarom zeur ik ook niet over geld terug, hij heeft geleverd wat ik em vroeg.
Als ik klaar ben met dl'en probeer ik je tip btw.
Hielp niet, ik ga morgen wel eens langs de computerzaak hier in de buurt, kijken of die iets weten of hem misschien ff op 366 willen zetten bij hun.
Pagina: 1