[php] upload script, bij de volgende upload de oude deleten

Pagina: 1
Acties:

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:52
Ik heb een membersysteem gebouwd met php en Mysql.
Elke member mag een foto uploaden die in de map /foto/$tijd/ gezet word, waarbij de variabele tijd gevuld word door "$tijd = time();
Die variabele word ook in de database opgeslagen.

Nu moet er als de member een nieuwe foto upload, die dus ook in een nieuwe directorie zal komen, de oude gedelete worden.
Ik kan eigenlijk nergens vinden hoe ik dit zou moeten realiseren.
Misshien dat jullie hier iets mee kunnen?

Verwijderd

de oude deleten doe je met <? unlink(bestand.jpg); ?>

Verwijderd

de variable $tijd staat toch ook in de db met een userid? Dan kun je toch aan de hand van het userid, de tijd weer opvragen , dan weet je welke map je weg moet gooien.

k vind t eigenlijk een beetje raar dat je /foto/<tijd>/plaatje gebruikt. Lijkt mij dat t veel handiger is om /foto/<userid>/plaatje te gebruiken :?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

ik weet niet of het mogelijk is, maar iig wel makkelijker te realiseren: geef de foto als naam: [userid].jpg
Zo heeft iedere user maar 1 foto, en kan je bij een nieuwe upload, de oude gewoon overschrijven.

edit:
"Great minds think alike"

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:52
Die oplossing met die userid lijkt me wel wat. Maar ik zit me net te bedenken hoe dat moet gaan werken. Er kunnen dus jpg's maar ook gif's geupload worden.
Kan ik in php makkelijk de filename aanpassen zonder dat de extensie veranderd?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

dit is allemaal vrij basic php.
Neem hier eens een kijkje voor meer informatie.

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

move_uploaded_file() doet dat allemaal netjes voor je..

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Bosmonster:
move_uploaded_file() doet dat allemaal netjes voor je..

* drm slaps Bosmonster with a big "Begrijpend Lezen" manual :+

Wat ik altijd doe is de bestanden gewoon met ID opsla, zonder extensie etc. De rest van de informatie over het bestand sla ik op in de database. Je hebt dan nooit problemen met obscure bestandsnamen, bestandsextensies, en de schaalbaarheid is ultiem. Verder kun je al je controle binnen de database laten, wat 't een stuk eenvoudiger onderhoudbaar maakt.

hth :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1