[WC] BlackIce Pro vs. Extreme?

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Ik heb op de website van HWLabs gezien dat de BlackIce Extreme 2 keer zoveel warmte af kan geven als de BlackIce Pro. Wat betekent dit voor de temperatuur van het water/koelblokken als ik mijn KT266 northbridge, GF3 met 60W TEC en AMD 2000+ met 172W TEC wil koelen?
Zal het dan echt een groot verschil maken in temperatuur of maar een paar graden verschil?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, dat ligt geheel aan de type kast, kan de warmte goed weg :?

volgens mij zal het niet zo heel veel uitmaken, ja de prijs ;)
maar ik zou voor de Pro gaan

suc6

Verwijderd

Ja, de etreme heeft een veel groter oppervlak. Scheelt zeker enkele graden (4 a 5 gok ik). Echter, ik heb ergens in een test gelezen dat de Blackice 2 het beter doet. Raar maar waar. Ik wilde zelf ook de extreme kopen, maar nu zie ik daar van af.

Het feit dat de blackice 2, 2 fans gebruikt zal de oorzaak zijn. Of die reviewer toen ook verschillende fans heeft gebruikt weet ik niet. En dat is naar, want ik kan het artikel niet meer vinden :( Maar het verschil tussen de BI2 en de BI extreme is zo klein dat de BI2 met 2 fans waarschijnlijk de betere optie is.

Je moet er wel de ruimte voor hebben natuurlijk. Heb je dat niet en je hebt het geld voor de extreme dan zou ik die zeker nemen.

(btw:ik durf er geld op te zetten dat er in dit topic mensen gaan roepen:"Neem een rad van de sloop!!")

Verwijderd

AMD_er schreef op 10 oktober 2002 @ 09:21:
Ja, dat ligt geheel aan de type kast, kan de warmte goed weg :?

volgens mij zal het niet zo heel veel uitmaken, ja de prijs ;)
maar ik zou voor de Pro gaan

suc6
Heb je de specs wel bekeken?

• Demo

Demo

Topicstarter
:P Ik heb nu een BlackIce 2 liggen, maar ik vind hem zo onbeschoft groot...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Voor zover ik weet zijn er een black ice 1, 2 en een Extreme.

De 2 zou ik zowieso niet nemen, die is verschrikkelijk groot en nooit goed in te bouwen, tenminste dat vind ik. De extreme zou meer warmte moeten kunnen afvoeren, maar wat ik altijd geleerd heb is dat het koeloppervlak groter meot zijn, wil je beter koelen. De black ice 1 en Extreme zijn alleen even groot. Waarschijnlijk is de extreme wel dikker, wat dus beter is in theorie. Of dat ook echt gebeurd? En of het verschil maakt, ik weet het niet.

Wat je imo beter kan doen is geld besparen op de rad en dan ipv een Sicce een Eheim pomp kopen. Ik ben opzich tevreden met mijn Sicce pompje, maar deze geven wel veel warmte af aan het koelwater. Dit is bij de Eheim pompen een stuk minder.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Demo

Demo

Topicstarter
-=MOL=- schreef op 10 oktober 2002 @ 09:29:

De 2 zou ik zowieso niet nemen, die is verschrikkelijk groot en nooit goed in te bouwen, tenminste dat vind ik. De extreme zou meer warmte moeten kunnen afvoeren, maar wat ik altijd geleerd heb is dat het koeloppervlak groter meot zijn, wil je beter koelen. De black ice 1 en Extreme zijn alleen even groot. Waarschijnlijk is de extreme wel dikker, wat dus beter is in theorie. Of dat ook echt gebeurd? En of het verschil maakt, ik weet het niet.

Wat je imo beter kan doen is geld besparen op de rad en dan ipv een Sicce een Eheim pomp kopen. Ik ben opzich tevreden met mijn Sicce pompje, maar deze geven wel veel warmte af aan het koelwater. Dit is bij de Eheim pompen een stuk minder.
:) Eheim 1048 pomp heb ik ook al staan...
Maar die BI2 daar is idd nauwelijks plek voor te vinden (in een Aopen bigtower nota bene!), daarom wilde ik een kleinere kopen.
De BlackIce Pro is overigens een iets verbeterde versie van de BlackIce 1, heeft grotere slangaansluitingen en nog wat kleine aanpassingen geloof ik.

Verwijderd

Demoniac schreef op 10 oktober 2002 @ 09:28:
:P Ik heb nu een BlackIce 2 liggen, maar ik vind hem zo onbeschoft groot...
Verkoop je hem?

Edit:
-=MOL=- schreef op 10 oktober 2002 @ 09:29:

Ja, die 2 moet je kwijt kunnen en ik kan hem kwijt >:) Maar wat ik dus al zei; in dat artikel wat ik gelezen had kwam de 2 beter uit dan de extreme. Die extreme moet een dijk fan een fan hebben denk ik. In theorie is hij meer dan 2x zo goed dan een BI1(meer dan 2x de warmte afgifte van een BI1), maar ja, das theorie...

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Of misschien is een Dangerden Cooling Cube wat voor je?:

Afbeeldingslocatie: http://www.bart.nl/~jdbruine/DCP_0103.jpg

Beter zo?? B)

Hail to the king baby!

Verwijderd

urk_forever schreef op 10 oktober 2002 @ 10:11:

[afbeelding]
anders verneuk je ff de layout met je posterformaat...

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11-2025

AleXtc

Wannabe Pirat

[afbeelding]
Maggieffwatkleiner plzzz

ff wat anders.... is dat die Super Cube of de gewone cube?

• urk_forever
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 10:16:
[...]

anders verneuk je ff de layout met je posterformaat...
Och, op 1024x768 past alles nog op men scherm dus zo erg is dat niet!

Hail to the king baby!

• Demo

Demo

Topicstarter
Ik heb misschien al een koper, maar die twijfelde nog. Dus als ie afhaakt...
Ik heb hem zelf overigens nooit gebruikt, maar ik heb hem overgenomen van T.net Hielko, dus het is de enige echte uit het T.net waterkoel-artikel. Als je wil weten wat er allemaal mee gebeurd is, moet je het ff aan Hielko vragen dus!

Verwijderd

urk_forever schreef op 10 oktober 2002 @ 10:24:
[...]

Och, op 1024x768 past alles nog op men scherm dus zo erg is dat niet!
Niet iedereen draait die res, bijdehand! :( Maak hem gewoon kleiner! Dat het bij jouw past wil niet zeggen dat je zomaar posters kan posten! :(

• urk_forever
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 10:26:
[...]

Niet iedereen draait die res, bijdehand! :( Maak hem gewoon kleiner! Dat het bij jouw past wil niet zeggen dat je zomaar posters kan posten! :(
Rustig jonge, heb hem al aangepast hoor. :> Hoe maak ik hem nu trouwens klikbaar voor full res?
Tis trouwens een Super Cube!!

Hail to the king baby!

Verwijderd

Demoniac schreef op 10 oktober 2002 @ 10:24:
[...]

Ik heb misschien al een koper, maar die twijfelde nog. Dus als ie afhaakt...
Ik heb hem zelf overigens nooit gebruikt, maar ik heb hem overgenomen van T.net Hielko, dus het is de enige echte uit het T.net waterkoel-artikel. Als je wil weten wat er allemaal mee gebeurd is, moet je het ff aan Hielko vragen dus!
Is hij netjes? Anders voeren we dit gesprek op icq? 55875518. Wordt dit topic ook niet vervuild.
urk_forever schreef op 10 oktober 2002 @ 10:26:
[...]

Rustig jonge, heb hem al aangepast hoor. :>
ok..ok.. ;)

• [Bc]-=VorteX=-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 13:13
haha....ik was in iede rgeval geïnteresserd...dus mocht je mij bedoelen...ik haak af :)
Project is nog ff uitgesteld...wil eerst eens een goeie koperen HD-cooler vinden.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

[afbeelding]

Beter zo?? B)
[zeik modus]
Hij heeft een vraag over 2 rads.. Je gaat offtopic.

Verder, imo gebruik je veel te veel water wetter, of je moet roze (gay) vloeistof erin hebben ofzo.

[/zeik modus]
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 10:26:
[...]

Helemaal mee eens. Hou ook rekening met anderen...
[...]

Rustig jonge, heb hem al aangepast hoor. :> Hoe maak ik hem nu trouwens klikbaar voor full res?
Ben je n00b of n00p, dat soort dingen vind je dus in de faq.
bc_vortex schreef op 10 oktober 2002 @ 10:30:
haha....ik was in iede rgeval geïnteresserd...dus mocht je mij bedoelen...ik haak af :)
Project is nog ff uitgesteld...wil eerst eens een goeie koperen HD-cooler vinden.
Koperen HD koeler?? Die heb ik nog nooit gezien, alleen alu. Maar waarom in godsnaam je HD waterkoelen. Het is niet nodig, en het beinvloed alleen maar de temp van cpu en andere watergekoelde onderdelen.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• [Bc]-=VorteX=-
niet nodig? bij 10k en 15k schijven is het in ieder geval errug wenselijk!
Heb het nu met fans op dringend advies van de handleidingen, maar dat zijn allemaal van die sneldraaiende kleine kl*tefans die errug veel herrie maken.

Waarom koper? omdat ik liever niet met 2 verschillende materialen werk, ook al zou waterwetter de problemen moeten nihilleren, toch liever full-koper!

Of praat ik nou p*ep?

• Demo

Demo

Topicstarter
Ik heb er ook aan zitten denken om koperen HDD-blokken te gaan maken, maar ben toch maar voor de coolertjes met fan gegaan. Maar 7200 rpm schijven worden al erg warm, dus voor 15000 rpm lijkt mij een wc-blok niet ongewenst!

Verwijderd

Zullen we het ontopic en vriendelijk houden?

• [Bc]-=VorteX=-
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 11:17:
Zullen we het ontopic en vriendelijk houden?
sorry, je hebt gelijk....

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

[...]

Dus het is die volledig koperen radiator (met koperen vinnen)

Wat zou je er evt. voor moeten hebben ?

(als je 'm weg deed/doet _/-\o_ )

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

De reden waarom ik het vraag is dat mijn projectje een beetje dood aan het gaan is :(

Ik zoek me rot naar die dingen.... Heb wel een alternatief maar die site is down (al 2 weken)

Die had ook mooie en gave radiatoren. www.infinipro.com

zie mien topicje
[rml][ WC] Waterblok ontwerp en fabricage stage 1[/rml]

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Joepie....HIj doetut weer :) www.infinipro.com

zie deze radiatorrrrrrr _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.infinipro.com/Merchant2/graphics/00000001/bigraddetail.jpg

Volgens mij krijg je het water wel beeeereeekoud alleen de prijs staat me niet aan :(

Verwijderd

Demoniac

ik zelf ben aan het laatste bezig van mijn setup.
172W peltier (24V @ 10Amp voeding)
2x60W peltier (12V @ 15Amp Voeding moet ik nog zien te kopen)
en ik heb zelf ook gekozen voor de Black ice extreme.
aleen ik moet nog wat slangpilaren voor mijn paralel opstelling. en me nieuwe mobo (abit kd7).

maarja ik heb weinig tijd om mijn mod af te maken.

ik denk dat de BiX een goede keuze is zolang je maar goede (en ofcourse stille) fan erop zet en goede flow creeërt.

• Demo

Demo

Topicstarter
Ik heb 2 Sunon fans liggen van 120 * 25, die zullen het samen wel kunnen denk ik (1 voor en 1 achter de rad)

• Chiron
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wat kost dat beestje :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

welk beestje? Die Infinipro?

schrik niet; 100 dollar plus 20~38 dollar verzendkosten. :( :(
Pagina: 1