[CSS] Ignore styles?

Pagina: 1
Acties:

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:42

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Ik zit hier met een paar honderd documenten (converted naar html) die een beetje exotische opmaak hebben.
Het lijkt op office meuk maar dat wordt boven in de page nergens gedeclareerd.

Uiteraard heb ik gezocht op het opschonen van HTML op GoT,
http://office.microsoft.com/downloads/2000/Msohtmf2.aspx biedt geen uitkomst omdat we hier office xp draaien en Tidy HTML doet wel iets maar levert niet het gewenste resultaat...

het gaat om meuk als:

code:
1
2
<p class=MsoNormal style='line-height:200%'><span style='font-family:Arial'><span
class=msoDel><del cite="mailto:BlaBla%20Incorporated" datetime="2001-07-24T09:02">&nbsp;</del></span></span></p>

De class MsoNormal doet me toch vermoeden dat het wel office bagger is.
Met name dingen als style='line-height:200%' verneuken veel aan de layout.

Maar om een lang verhaal kort te maken, kun je niet ergens via een metatag in de head zeggen, ignore all styles in document?

(Andere oplossingen zijn natuurlijk ook van harte welkom.)

Flickr

Verwijderd

Zie ook hier: [rml][ css] pseudo-classes en cascading[/rml]

Je kunt ! important achter al je eigen rules zetten, dan worden die niet overschreven door later toegewezen styles. Het is zeker in dit geval een vreselijk ranzige oplossing, maar het zal werken.

En die source is inderdaad een vreselijke troep.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Tnx, is zie dan alleen nog niet helemaal hoe ik die style='line-height:200%' ga overrulen, of neemt ie dan ook de line height aan die ik in MsoNormal declareer?

[edit]

We zijn er (waarschijnlijk) achter dat het formaat voort komt een email getypt in een word editor en die is vervolgens gesaved als html.. maar dan zit ik dus met de vraag.. is er een overzicht welke classes word gebruikt voor de opmaak van HTML documenten?

Als dat lijstje ergens voor handen is kan ik die kopieren in mijn eigen externe css...

Flickr

Verwijderd

Is het geen optie om een advanced replace over die documenten te halen? Het zijn meestal dezelfde definities ed.. Waarschijnlijk ben je dan wel met een tiental replaces over je hele directory.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Good point, heb ik ook al over nagedacht, maar projectleider ziet om een of andere reden liever een andere oplossing

Flickr

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
argh...

externe css gemaakt met !important, maar code als

code:
1
2
3
<p class=MsoNormal style='margin-left:36.0pt;text-indent:-9.0pt;line-height:
200%'><span style='font-family:Symbol'>·<span style='font:7.0pt "Times New Roman"'>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</span></span><b><span style='font-family:Arial'

Er staat dus na de class alsnog een style op de <p> en die overruled dan weer de class, al dan niet gedefinieerd in het document zelf danwel extern...

I'm lost

Flickr

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Extended search & replace: de beste, netste en snelste oplossing.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:14

Talon

Booooom !

Wat ik altijd makkelijk vond werken was de documenten allemaal openen in Dreamweaver -> clean word-html -> save.
Snel gepiept.
Zelfs als het er heeeeel veel zijn ...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:33
Na die clean word-html kun je er best nog wel een PHP scriptje op los laten die de boel compleet stipt. Dan CSSje toevoegen en klaar.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Talon schreef op 10 oktober 2002 @ 11:54:
Wat ik altijd makkelijk vond werken was de documenten allemaal openen in Dreamweaver -> clean word-html -> save.
Snel gepiept.
Zelfs als het er heeeeel veel zijn ...
Hij haalt wel veel weg maar ik blijf met mijn span tags zitten en dat is nu juist het probleem, een extended search en replace zou ik eventueel daarna nog kunnen doen, maar om dit met een paar honderd documenten te moeten doen zie ik niet zitten.

Kun je dit process ook geautomatiseerd doen in Dreamweaver, op een hele folder bijvoorbeeld?
2 schreef op 10 oktober 2002 @ 11:51:
Extended search & replace: de beste, netste en snelste oplossing.
Zit er in HomeSite de mogelijkheid om te search en replacen met wildcards?
willem169 schreef op 10 oktober 2002 @ 11:57:
Na die clean word-html kun je er best nog wel een PHP scriptje op los laten die de boel compleet stipt. Dan CSSje toevoegen en klaar.
php is vloeken in de kerk hiero :) Misschien met asp dan maar ;)

Enniewee dat kost allemaal te veel inspanning (lees tijd)... hadden ze het maar fatsoenlijk moeten aanleveren... ben op zoek naar een quick method

Flickr

• 2

2

DeFeCt schreef op 10 oktober 2002 @ 12:06:

Zit er in HomeSite de mogelijkheid om te search en replacen met wildcards?
Jep, dat heten trouwens regular expressions; shift-ctrl r en rechts aanvinken.

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
Met editplus kun je ook search&replace doen met regexps in alle geopende bestanden, dus ook alle zoveel honderden. (Of misschien met 50 per keer ofzo)
Met Homesite kan dit misschien ook wel.

• 2

2

Daarom heet het inderdaad extended.
Pagina: 1