Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Ervaringen met plakken van alu

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Hey mensen

Ik ben in planning om een case te maken (b= 1m/h=0.6/d=0.6) nu wat kan ik best doen.
Ofwel het plakken van mijn alu profieltjes, en anders het vast schroeven.

Welk zijn jullie ervaringen met die 2, en ik wil ervaringen en geen dat is goe en da ander is slecht ......

Ook ja welke lijm gebruiken jullie bij het plakken en zijn er aandachtspunten als ik het knip en plak methode gebruik ?

Thanks dudes

Because Great minds Think alike

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb zeer goede ervaringen met het popnagelen van aluminium-profielen :)

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 21:57

EntonoX

Team leider

popnagels gebruiken... werkt het beste en is het mooiste....
heb ik zelf ook gedaan...kijk maar.... [rml][ CM] Plexi Cube (pics modem onvr.)[/rml]

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

plakken gaat ook wel hoor. Twee componenten metaallijm gebruiken. Heeft wel 1 groot nadeel. Als het is uitgehard en je zet er spanning op (geen stroom, ik bedoel je probeert de verbinding te buigen) dan breekt de verbinding. Dus het slepen met je kast is geen goed idee, of je moet heel veel dwarsverbindingen maken om je kast star te maken.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

poppen is het slimst.. heb ik ook gedaan met mijn case :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 09:55

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

Met popnagels vind ik ook het mooist, je moet alleen wel uitkijken dat je niet je nad tussen die tang houd als je em dichtknijpt want daar hou je flinke bloedblaren aan over :X
Wat ik ook een voordeel vind aan popnagels is dat je ze er altijd nog uit kan boren als je iets wilt vervangen of aanpassen, dat kan met lijm niet.....

/me Een echte patomaan

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Lijmen gaat je alleen lukken met die lijmen die ze ook bij vliegtuigfabrikanten gebruiken.

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
okie pop nagels it is :-)
Thanks

Because Great minds Think alike

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Popnagels moet je wel mee uitkijken in plexi, als ze te hard aantrekken (dus te korte popnagels) dan doet je plexiglas *krak*
Het beste is denk ik een ringetje achter het plexi leggen, dan wordt de kracht van de nagel verdeeld.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Mayb stome vraag, maar hoe moet je popnagelen?? Met een speciaal soort pistool ofzo?

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 14:56:
Mayb stome vraag, maar hoe moet je popnagelen?? Met een speciaal soort pistool ofzo?
Ja daar heb je idd speciale popnageltangen voor.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ja, een popnageltang. Je doet een popnagel in de tang en vervolgens duw je de andere kant van de popnagel in het gat.
De tang trekt de pin eruit waardoor de popnagel aan de andere kant dikker wordt en breekt de pin daarna af.

Eehh.. geloof maar dat het werkt en dat je er een speciale tang voor nodig hebt :+ 8)7

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Als je de aluminium lijm wilt hebben, die echt werkt, ik verkoop het. Alleen niet aan particulieren, maar wellicht kan je het vragen aan de Scheepsmaat (www.scheepsmaat.nl) die voor ons de particuliere markt doet.

Vraag dan naar Plexus MA300.

Ik heb er eens een testje mee gedaan: 10x100mm overlappend geplakt, 5 tons kraantje kreeg het na 45 minuten niet los.

100x100 mm overlappend: 80 tons kraan ging tot 60 ton, daarna durfde de kraandrijver niet meer, omdat bij breuk de kraan uit de kraanbaan zou springen.

Minimale lijmdikte is overigens 1 mm, ivm de uitzettingscoefficient. Alhoewel dit bij alu op alu niet zo heel belangrijk is. (meer van belang als je alu met andere materialen lijmt)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45

breinonline

Are you afraid to be known?

sebastius schreef op 10 oktober 2002 @ 13:59:
Lijmen gaat je alleen lukken met die lijmen die ze ook bij vliegtuigfabrikanten gebruiken.
In de vliegtuigbouw wordt nauwelijks gelijmt hoor. En dan lijmt men vooral bij kunstofdelen, aluminium wordt gewoon geklinknageld. De vliegtuigbouw is zo conservatief als de pest... Alleen Fokker deed in het verleden wat aan lijmen ne waren daar zelfs erg goed in. De nieuwe Airbussen krijgen ook gelijmde delen, maar die vliegen nog niet rond.
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 12:31:
plakken gaat ook wel hoor. Twee componenten metaallijm gebruiken. Heeft wel 1 groot nadeel. Als het is uitgehard en je zet er spanning op (geen stroom, ik bedoel je probeert de verbinding te buigen) dan breekt de verbinding. Dus het slepen met je kast is geen goed idee, of je moet heel veel dwarsverbindingen maken om je kast star te maken.
Lijmen van je kast gaat prima. Bison heeft oa. goede lijm in het assortiment. En dat is lijm die echt niet zomaar los laat. Ze hebben btw ook een handige lijmwijzer op internet. Als ik even snel voor aluminium kijk, staat er lijm bij met een sterkte van 160kg/cm^2, dat krijg je echt niet makkelijk kapot! Kan je prima met je case slepen. (al gooi je um uit het raam, dan houdt het nog wel :+)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik verwarde het edit knopje even met de quoteknop. Excusses. :|

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1