[medion pc] Recovery werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Ik ben gisteravond bij een kennis van me geweest, die had problemen met zijn PC (AMD 1,8 Ghz, WinXP, Medion PC van de Aldi).
Na een backup wou ik retten.exe uitvoeren vanaf de recovery partitie.
Ik kreeg een melding:

'Keine festpletten gefunden. HDCopy werdt beendet'. (ofzoiets)

Na wat onderzoek bleek: De eerste 2 partities, C: (ROOT) D: (backup) waren NTFS en E: (recovery) was FAT32. Tuurlijk, retten.exe (recovery programma) kan geen NTDS lezen..

WAAROM zijn ze dan zo slim om die partities op NTFS te zetten als je dan geen recovery meer mag uitvoeren?!?!?

Is het overigens ook mogelijk om een NTFS partitie te converteren naar FAT32??
Volgens mij niet (van FAT32 naar NTFS gaat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Patition Magic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aangezien je een recovery CD er overheen gooit zal je toch waarschijnlijk alle data kwijt raken (ik ken de medion CD's verder niet trouwens). Dus je kan ook gewoon de partities weggooien, is nog sneller ook. Hoe NTFS van c-schijf halen? dus :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Mijn probleem is eigenlijk:

Ik wil de kooptoestant terugzetten via de recovery vanaf partitie E (via retten.exe), maar dit kan niet! Ik denk doordat de C & D partities via NTFS zijn geformatteerd.

Ik vindt het geen slimme oplossing van Medion, om geen recovery te kunnen doen omdat partities verkeerd zijn geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Tik een Linux-rescue disk op de kop, start daarvan fdisk op (de DOS-fdisk is geloof ik wat stricter) en maak gewoon van het type van die andere 2 partities FAT32. Gewoon alleen het type veranderen. Goede kans dat het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58525

ik heb hier zo'n pentium III 667 mhz van de aldi,
prachtig ding (vroeger dan nu issie traag :P) ik heb gewoon die retten eraf geflikkert Winxp erop gezet en klaar :)
Geforce 3 ti200 erbij 390 ram erbij :)
maaruh nu gaat ik een 1.2 ghz kopen (ben nog maar 14 hoor (low budget))
Pagina: 1