Overstap VB6 naar C# = leren nieuwe taal?

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 18:02
Ik hoorde dat hier aardig wat verschillen inzaten.
Moet ik een overstap naar C# nu zien als het leren van een nieuwe taal, dus helemaal onderaan beginnen, oa vanwege OOP.
Of heb je genoeg aan alleen het leren van de verschillen / nieuwe truukjes, wat in de praktijk meestal een flink stuk sneller gaat :)

Ik vermoed zelf het eerste, onderaan beginnen. Maar ik hoop dat ik ernaast zit :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

De meeste vb'ers zijn knutsel programmeurs waarbij classes (dunno wat het voor moet stellen wat ze in vb een class noemen maar het lijkt nergens naar) inheritance,object orientatie volledig vreemd zijn dus voor die mensen zal het idd een compleet nieuwe denkwijze zijn die ze zichzelf eigen moeten maken (taal doet er niet toe, taal is syntax niets meer niets minder) de gemiddele C++/Java knakker zal er veel herkennen en zal zich grotendeels alleen een nieuwe syntax eigen moeten maken en wat .net specifieke dingen die net ff anders werken dan op het platform wat ze gewend zijn.