Toon posts:

[WC] graag hulp over zelf bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zelf wc bouwen, heb een koperen rad gevonden op autokerkhof van honda civic en heb eheim pomp 1048 en danger den 3 al. Ook mijn waterreservoir heb ik al, hiervoor ga ik een curver waterdichte brooddoos van bij blokker gebruiken, mijn vragen zijn nu:

- moet dat rad nog schoongemaakt worden intern en hoe doe ik dit
- waar in België kan ik koperen klemmen enzo vinden en silicone slangen (1/2" fitting op maze 3
- hoe vul ik heel die boel (met T-stukje? en waar kan je dit halen), want dat is het grootste probleem, ik snap niet echt hoe je die moet vullen

alvast bedankt voor de info, mvg

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 12:51
Bijvullen: gewoon in je reservoir gieten en door de pomp laten rondpompen. Daarna pas waterdicht maken.

Radiator: gewoon netjes even omspoelen met soda, of azijn, of verdund zoutzuur. Het is een rotwerkje. Ik heb mijn radiator schoongekregen door er heet azijnwater doorheen te pompen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Je kunt maar beter te veel spoelen dan te weinig want soms komt er nogal wat zooi uit zo'n rad en tis niet fijn als je dat in je systeem krijgt!

Verwijderd

[nohtml]
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 07:58:
- moet dat rad nog schoongemaakt worden intern en hoe doe ik dit
Zoeken op 'radiator schoonmaken'
- waar in België kan ik koperen klemmen enzo vinden en silicone slangen (1/2" fitting op maze 3
Slangtules en ander loodgietersmateriaal bij de bouwmarkt of loodgieter.
Siliconenslang bij een chemische groothandel of eventueel apotheek.
- hoe vul ik heel die boel (met T-stukje? en waar kan je dit halen), want dat is het grootste probleem, ik snap niet echt hoe je die moet vullen
Hierover valt echt veel te vinden m.b.v. de Search.

Dit topic is gesloten.