Ik heb een programma (nou ja programma
) gemaakt in VB. Als ik er een installer bij maak, maak hij 3 .cab files aan en propt die helemaal vol met dll bestanden. Ik vraag mij af of dit wel echt nodig is.
Het is een heel simpel progje en voordat iedereen roept dat ik een tekst bestand moet gebruiken: dat wil ik liever niet....
Ik heb een access database met 1 waarde (numeriek). Als ik op een knop druk leest hij de waarde uit, telt daar 1 bij op en overschrijft de oude waarde. Daarna kopieert hij de nieuwe waarde naar de clipboard en geeft een opsomming in een message box.
Misschien komt dit beter over:
Kan ik zien welke dll's echt nodig zijn? Wan ik vind een complete installer van een kleine 5 MB vrij groot voor een bestand van 20kB en een database van 40kB
Het is een heel simpel progje en voordat iedereen roept dat ik een tekst bestand moet gebruiken: dat wil ik liever niet....
Ik heb een access database met 1 waarde (numeriek). Als ik op een knop druk leest hij de waarde uit, telt daar 1 bij op en overschrijft de oude waarde. Daarna kopieert hij de nieuwe waarde naar de clipboard en geeft een opsomming in een message box.
Misschien komt dit beter over:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Private Sub cmdNieuw_Click()
Set dbsTekening = OpenDatabase("tekening.mdb")
Set rstTekening = dbsTekening.OpenRecordset("tekening", dbOpenDynaset)
Huidig = rstTekening!tekening
Nieuw = Huidig + 1
Clipboard.Clear
Clipboard.SetText (Nieuw)
Message = MsgBox(Heel verhaal wat gedaan is)
With rstTekening
.Edit
!tekening = Nieuw
.Update
End With
End Sub |
Kan ik zien welke dll's echt nodig zijn? Wan ik vind een complete installer van een kleine 5 MB vrij groot voor een bestand van 20kB en een database van 40kB