[XP] Can`t run 16-bit.....

Pagina: 1
Acties:

• Rickyboy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 16:34

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
ik krijg deze error:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/loungerforum/16biterror.jpg

Ik heb geen idee hoe het kan komen dat ik dit heb. Ik weet ook niet waneer het begonnen is. |:(

Volgens mij krijg ik alleen deze error bij bepaalde InstallShield setup's, als het goed is degene die gemaakt zijn met InstallShied uit 1997. Dat is degene van het programma van dat plaatje.

Ik heb hier zelf nog maar weinig aan kunnen doen want ik zou niet weten waar ik moet zoeken. Omdat er iets met dat 16-bit gedoe was had ik compatibility mode getest maar leverde geen resultaat.

Iemand een idee? :?

Steam | R★ (PC & X360) | R★ (PC Alt.) | GTA V Tools

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
en (vanaf) waneer krijg je deze error, en kun je daarna gewoon verder?

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
Maiar schreef op 10 oktober 2002 @ 07:38:
en (vanaf) waneer krijg je deze error, en kun je daarna gewoon verder?
volgens mij moet jij eerst beter lezen wat ik schrijf, want dat stond er namelijk al. Ik krijg het volgens mij altijd bij een InstallShield Setup programma. Maar niet bij de nieuwe. En nee ik kan daarna niet verder :/

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Maiar bedoelt (denk ik) of je net van OS gewisseld bent, net de .NET runtime hebt geinstalleerd, of iets in die richting.

Verder neem ik aan dat het hierboven vermelde bestand gewoon op je schijf staat, en dat het DOS-pad klopt? Heb je bijvoorbeeld je MyDocuments hernoemd?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Probeer eens op het opstart bestand R-MUIS dan EIGENSHAPPEN en dan COMPATIBILITY MODE kies hier win98 ofzo!

LET WEL: Van XP kan je dit niet verwachten omdat het product volledig 32-bits is!

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
Rataplan schreef op 10 oktober 2002 @ 16:45:
Maiar bedoelt (denk ik) of je net van OS gewisseld bent, net de .NET runtime hebt geinstalleerd, of iets in die richting.

Verder neem ik aan dat het hierboven vermelde bestand gewoon op je schijf staat, en dat het DOS-pad klopt? Heb je bijvoorbeeld je MyDocuments hernoemd?
Ja het path klopt, ik klik namelijk gewoon op het bestand. En het heeft niets met MyDocs te maken want daar staat die file niet eens die ik opstart bij dat plaatje.
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 16:52:
Probeer eens op het opstart bestand R-MUIS dan EIGENSHAPPEN en dan COMPATIBILITY MODE kies hier win98 ofzo!

LET WEL: Van XP kan je dit niet verwachten omdat het product volledig 32-bits is!
Als je goed had gelezen dan zag je al dat ik compatibility mode al had geprobeerd.

nog ff wat extra info:

- Win XP Pro Engels + SP1 1106 (Final)
- 2x 40GB RAID 0
- 512MB DDR 266
- DirectX 8.1
- NVIDIA Detonator 40.72
- .NET Framework...weet geen versie :?
- Norton Antivirus Corporate Edition 7.60.926

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

...nou heb je nog steeds niet uitgelegd wat het verschil in pc-configuratie is tussen de laatste keer dat het wel werkte, en nu...

Verder kan je het betreffende geval natuurlijk ff uploaden, dan wil ik best een poging wagen om te kijken wat er mis gaat.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
Rataplan schreef op 10 oktober 2002 @ 19:13:
...nou heb je nog steeds niet uitgelegd wat het verschil in pc-configuratie is tussen de laatste keer dat het wel werkte, en nu...

Verder kan je het betreffende geval natuurlijk ff uploaden, dan wil ik best een poging wagen om te kijken wat er mis gaat.
het verschil in configuratie is niets...
Ik had al gezegt dat ik niet weet waneer het begon.
en wat moet ik uploaden? het programma? daar ligt et niet aan :-p

Verwijderd

Je hebt toch niet toevallig met tweaktoys je filesyteem getweakt en daarbij de "disable Ntfs 8.3 Name Creation" keuze aangevinkt?

De genoemde applicatie (of snelkoppeling!!) heeft het pad naar de executable onthouden in 8.3 notatie. Alleen, als die notatie in je filesysteem niet meer gebruikt wordt krijg je zulke foutmeldingen.

Met dit regfiletje zet je deze optie in je filesysteem weer aan. Ben alleen bang dat het pas weer gebruikt wordt bij nieuw te creëren directories en bestanden.

Of het is iets heel anders, dan bij voorbaat mijn excuses...

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:34

No13

/me was here

als je al weet dat het niet aan het programma ligt en compatibility modus werkt ook niet dan zal het wel gewoon niet draaien onder XP

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
No13 schreef op 10 oktober 2002 @ 20:21:
als je al weet dat het niet aan het programma ligt en compatibility modus werkt ook niet dan zal het wel gewoon niet draaien onder XP
maar bij vrienden draait et wel op XP :?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:20:
Je hebt toch niet toevallig met tweaktoys je filesyteem getweakt en daarbij de "disable Ntfs 8.3 Name Creation" keuze aangevinkt?

De genoemde applicatie (of snelkoppeling!!) heeft het pad naar de executable onthouden in 8.3 notatie. Alleen, als die notatie in je filesysteem niet meer gebruikt wordt krijg je zulke foutmeldingen.
Good call. I say proberen, Rickyboy!

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
Ben er uit :D kweet nu waar het door komt!

tis een beetje vaag maar ik kan er mee leven....der vloog iets door mijn hoofd dat de path-naam te lang was ofzo...dus wat ik eerst deed was:

C:\Documents and Settings\RickyBoy\Desktop\FastCheck_B53\Setup.exe

En nu deed ik:

C:\tmp\Setup.exe

en dat werkt wel :) :)

iiG bedankt allemaal voor jullie tijd en suggesties!!!!!! _/-\o_

Verwijderd

Rickyboy schreef op 11 oktober 2002 @ 06:27:
En nu deed ik:

C:\tmp\Setup.exe

en dat werkt wel :) :)
Wat RickyBoy dus zei :)
16 bits programma's werken vaak met 8.3 bestandsnamen, en dus herkent ie directories als "Program Files" niet, maar TMP o.i.d. wel.

• Rickyboy

Rickyboy

A.K.A. Lounger

Topicstarter
Je bedoelt zeker Max_Kool :P

het ging volgens mij echt om de lengte van het path, en dat reg-file'tje werkte ook niet dus ik zou niet wete wat het is....

Pagina: 1