Toon posts:

Stille SCSI Schrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een Seagate Barracuda IV (IDE) in mijn PC zitten, maar ik wil er een SCSI U160 schijf in gaan zetten. Mijn Seagate is een hele stille schijf :). Het is dus van belang dat SCSI U160 schijf ook een hele stille gaat worden. De Schijf moet een grootte van rond de 80GB hebben en een toegangstijd niet hoger dan 5ms. Ik heb zelf al wat gezocht naar stille schijven, maar op het gebied van SCSI was daar niet zo veel te vinden.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Seagate heeft een SCSI versie van de Barracuda IV uitgebracht... dus hetzelfde loopwerk, andere controller. Heet iets van 36ES2 ofzo. Toegangstijd hangt af van welke benchtool je neemt, maar hij is iig kleiner dan bij de 'cuda IV dacht ik. Weet niet meer precies... maar goed, SCSI units zijn natuurlijk niet desktop-optimized, dus of het uiteindelijk winst oplevert...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:11

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:28
Voor zover ik weet zijn er geen hele stille SCSI-schijven met accesstimes onder de 5 ms. De schijven van tegenwoordig maken lang niet zoveel herrie meer als die van vroeger (10k rpm is nu best aan te horen), maar zoeken blijft geluid maken. Mijn Maxtor Atlas 10k II is heel acceptabel, en dat is al niet zo'n heel nieuwe schijf meer.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling dat je een nieuw topic start na een slotje.. :/

Het moge duidelijk zijn dat je als Tweaker zijnde eens zélf reviews moet gaan opzoeken. Zoals ik eerder heb gezegd wordt er in www.storagereview.com ook naar de geluidsniveau gekeken :)

Dit topic is gesloten.