[Flash] Onrelease icm Onrollout

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 15:45
Hey,

ik heb een button die onrollout naar een bepaald frame gaat (waarin een tekst wordt gefade).
Ik heb ook een onrelease op die button zitten die naar een ander frame gaat met de tekst die achter die pagina hoort te zitten erin.

Het probleem is nu dat als ik op de button klik, hij naar de pagina gaat, maar zodra ik m'n muis van de button haal hij die onrollout uitvoert en de tekst die bij die button hoorde dus verdwijnt omdat hij naar dat andere frame gaat...

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
in de onrelease-functie een bepaalde variabele instellen op een bepaalde waarde. Vervolgens in de onrollout-functie a.d.h.v. die variabele bepalen of de onrelease-functie, al wordt uitgevoerd.

Lijkt mij.

• TangLeFuzZ
Thanks, dat ga ik eens uitproberen (nog geen idee hoe, sinds eergisteren weer flash gepakt..heb het erg lang niet meer gedaan :)).

Even tussendoor, weet iemand hoe ik de anti-aliasing voor bitmap fonts uit kan zetten?
Ik vond op google een tip van Macromedia om de X en Y waarde op hele getallen af te ronden maar dat werkt erg slecht...

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Je moet dan in elk geval het tekstvak in Flash op een hele pixel positioneren dacht ik ja.
Alleen ben ik er zelf ook nooit zo succesvol mee geweest...

• TangLeFuzZ
wicher schreef op 09 oktober 2002 @ 23:36:
Je moet dan in elk geval het tekstvak in Flash op een hele pixel positioneren dacht ik ja.
Alleen ben ik er zelf ook nooit zo succesvol mee geweest...
Hmmm ok, zal eens wat proberen.

M'n eerste probleem is trouwens opgelost, bedankt!
Ik zit nu alleen nog te knoeien met het feit dat als je over een andere button heen gaat het tekstvlak weer verdwijnt...nu kan ik niet van een var check gebruiken want hij moet wel degelijk naar een ander frame...

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Ja, eerst een variable instellen:
onClipEvent(load) {
blaat = 0;
}

Dan bij de on(release):
on(release) {
blaat = 1;
getURL("http://www.lol.com/index.html", "_top");
}

en dan bij de rollout:
on(rollOut) {
if(blaat = 0) {
_root.gotoAndPlay("fadeout");
}
}

Zoiets moet het wel doen, ik heb het niet getest, dus als ie het niet doet, zou ik ermee gaan 'spelen' zou ik zeggen :)
[edit] Dit is trouwens bedoeld als reactie op je eerste post, ik had alleen wat moeite met posten ofzo... [edit]

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

• TangLeFuzZ
Xurk schreef op 09 oktober 2002 @ 23:41:
[edit] Dit is trouwens bedoeld als reactie op je eerste post, ik had alleen wat moeite met posten ofzo... [edit]
Ok bedankt voor de moeite alsnog :)

Ik zal m'n situatie even uitleggen voor m'n nieuwe probleem...

a) Ik heb een filmpje met een aantal buttons.
b) Als je over een button heen gaat wordt je naar een frame gestuurd waarin er iets gebeurd (een woord dat bij de button hoord wordt in dat frame ingefade).
c) Als je op een button klikt ga je naar een ander frame waar de tekst in staat.

Als ik dus op een button klik en ik naar een frame ga met een stuk tekst erin, en ik ga daarna over een button heen, dan voert hij b) uit en is m'n stuk tekst van waar ik was dus verdwenen.

Ik zou dit heel omslachtig op kunnen lossen door van al die sub items die ik voor b) heb gemaakt die bij de buttons horen kopieen te maken met teksten erin, en als ik dan naar een tekst ga door op een button te klikken een var zetten die hij onrollover checkt.
Als die var bestaat: naar frame X gaan (kopie van frame uit situatie b maar dan met text X erbij).

Dit lijkt me alleen niet de beste oplossing...
Pagina: 1