[EL] Problemen met niet-geaard stopcontact

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 14:00
Ik woon in een oud huis, waar in het geheel geen geaarde stopcontacten zijn (zelfs niet in de badkamer... :?)

Wanneer ik mijn nieuwe pc gewoon aansluit op het stopcontact, valt hij na enkele minuten spontaan uit. Ik heb het nu opgelost met een draadje naar de verwarmingsbuis, die daarna als aarde fungeert. Dit lijkt me alleen niet echt een goede oplossing voor de lange(re) termijn.

Ik zat te denken aan een UPS, die dan als virtuele batterijvoeding (deze term ooit eens ergens gelezen), waaroor het probleem opgelost zou zijn? of denk ik dan helemaal verkeerd?

Misschien zijn er andere oplossingen, maar ik kan zo snel niets bedenken.
Wie o wie helpt mij??

Edit: Ik heb ondertussen het probleem voorlopig, wat de computer betreft, uit de wereld geholpen: Ik heb een geheel andere voeding gekocht (antec truepower 480). Deze blijft wel heerlijk draaien zonder voeding!

[ Voor 14% gewijzigd door liosnel op 07-01-2003 23:26 . Reden: Opgelost!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardpennetje de grond in slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 23:19:
Aardpennetje de grond in slaan?
Kan zeker, maar als je op een verdieping zit zou ik hem gewoon aan de verwarming hangen, werkt goed. Als er kortsluiting is vliegt de aardlek er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
Nog een probleem: Het huis zit boven een winkel (van m'n ouders). De woning en de winkel zijn van elkaar gescheiden, aparte meterkasten. Het woonhuis is niet voorzien van een aardlekschakelaar..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
liosnel schreef op 09 oktober 2002 @ 23:25:
Nog een probleem: Het huis zit boven een winkel (van m'n ouders). De woning en de winkel zijn van elkaar gescheiden, aparte meterkasten. Het woonhuis is niet voorzien van een aardlekschakelaar..... :'(
heeft die winkel geen aarde dan?
gewoon dik kabeltje naar boven leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de winkel zit toch zekerz wel aarde.
Anders gewoon zorgen dat je kortsluiting maakt h :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35
Geen aardlek, dat is behoorlijk gevaarlijk! Ik zou toch ns een electricien laten komen om de boel de vernieuwen, aardlek, automatiche zekeringen etc. Een computer zou gewoon moeten werken zonder aarde. Ik woon in huis uit 1988 met alleen geaarde stopcontacten in de kelder en de keuken. Verder gewoon een hoofd aardlek en een stuk of 10 automatische zekeringen met een zeer gevoelige ingebouwde aardlek. De computers werken prima zonder aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
De winkel heeft wel aarde, ook een aardlek... niet eerlijk... :) het probleem is dat er 2 verdiepingen tussen zitten, heb niet zo'n zin om daar een dikke kabel doorheen te trekken... (nee, ben niet zo lui als ik nu lijk... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
Pc123 schreef op 09 oktober 2002 @ 23:31:
Geen aardlek, dat is behoorlijk gevaarlijk! Ik zou toch ns een electricien laten komen om de boel de vernieuwen, aardlek, automatiche zekeringen etc. Een computer zou gewoon moeten werken zonder aarde. Ik woon in huis uit 1988 met alleen geaarde stopcontacten in de kelder en de keuken. Verder gewoon een hoofd aardlek en een stuk of 10 automatische zekeringen met een zeer gevoelige ingebouwde aardlek. De computers werken prima zonder aarde.
Klopt, maar dat kost veel te veel duuro's...
Met m'n oude pc had ik geen problemen.. deze "nieuwe" wel. Had eerst niet in de gaten wat het probleem was, heb tot 2x toe nieuwe voeding/cpu/mobo gehad van de PC boer, die snapte er ook niks van... heb hem maar niet verteld dat het aan mijn huis lag... :X

maar zou een UPS dan geen oplossing zijn? die moet natuurlijk ook geaard aangesloten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik heb daar bij mijn server ook last van.

Mijn server staat in de kelder, en daar is ook geen geaard stopcontact. Ik heb nu gewoon een draad achterin de computer vast gemaakt, en die zo naar de waterleiding gelegd. Werkt perfect en ik krijg geen schok meer van die computer.

Misschien is het niet onverstandig om aarde in de stopcontacten aan te leggen. Maarja, dat kost een hoop knaken :/ Alle stopcontacten vernieuwen, draden, meterkast, alles moet veranderd worden en dat kost wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is die UPS nog niet eens zo'n slecht idee. Ik denk hierbij aan m'n lappie, heeft immers ook geen aarde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Go0s schreef op 09 oktober 2002 @ 23:37:
Ik heb daar bij mijn server ook last van.

Mijn server staat in de kelder, en daar is ook geen geaard stopcontact. Ik heb nu gewoon een draad achterin de computer vast gemaakt, en die zo naar de waterleiding gelegd. Werkt perfect en ik krijg geen schok meer van die computer.

Misschien is het niet onverstandig om aarde in de stopcontacten aan te leggen. Maarja, dat kost een hoop knaken :/ Alle stopcontacten vernieuwen, draden, meterkast, alles moet veranderd worden en dat kost wat :)
mijn pc zit geaard aan centraleantenne :P
niet super goed maarja. ik wil aarde op me kamer, al heel lang maar dat komt wel ooit.

[offtopicje]
formido @ vught, kwam er vroeger wel eens.
zit achterin die hoek bij dat gekkenhuis toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:42
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 23:46:
Misschien is die UPS nog niet eens zo'n slecht idee. Ik denk hierbij aan m'n lappie, heeft immers ook geen aarde.....
hmm .. beetje kromme vergelijking

en laptop heeft een heel andere voeding (en sommige zijn WEL geaard !)

een UPS zal het waarschijnlijk alleen erger maken (alweer een lek erbij)

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Aarden aan de waterleiding: Wie zegt je dat die dingen betrouwbaar zijn als stroomvoerende draad? Wellicht zit er een stuk kunststof tussen, en wellicht ook een stuk lood (het was een oud huis, toch?)

Aangezien je PC nu wel werkt, loopt er dus een bepaalde stroom, met een voltage van waarschijnlijk 110V over de waterleiding. Stel je nu het volgende voor: DE installateur komt een wasmachinekraan aansluiten, tapt het water uit de leiding, en zaagt deze doormidden. Nu pakt hij met de ene hand de ene leiding, met de andere hand de andere leiding. In het gunstige geval hoor je heel veel gevloek, in het minder gunstige geval kan je op zoek naar een volgende monteur.

Wat je zelf kan doen is het volgende:
Neem een koperen waterleiding, en sla deze dicht tegen de gevel zo diep als mogelijk de grond in. Minimaal een meter onder het grondwaterpeil. Neem nu een dikke koperdraad, en soldeer deze aan de leiding, het andere eind laat je over de gevel naar een geschikte plak lopen, waar hij door de gevel kan. Veiliger en min of meer volgens de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
ff over die draad naar beneden: alleen beneden zit een aardlek. En alleen daar dus aarde. Als de aardlek er beneden uitspringt, zal de stroom boven nog werken. Dus stel, je computerkast gaat onwijze stroom op buitenkant geven door kapotte voeding. In de winkel beneden al het licht uit en daar kijken ze allemaal naar de kassa of zo. Jij denk mm wat voor fan ratelt er in dat pctje van me? Jij pakt pc beet en staat onder stroom, want stroom boven is dus niet uit.

Werkt die aarlek echt niet voor de bovenverdieping? Is zoiets dan niet verplicht ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
Ik heb hierboven ook geen enkel geaard stopcontact, klote huurhuizen, en volgens mijn pa die een klussenbedrijf heeft is het een helehoop werk om een buis met aarde draad naar boven te brengen is voor mij dan de waterleiding/verwarmingsbuis dan echt enigste oplossing?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 11-09 15:07

PCR

liosnel schreef op 09 oktober 2002 @ 23:25:
1 aardlekschakelaar met lastscheiding minstens is verplicht dus er mankeert sowiezo iets aan die installatie :/

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
Hmmm dus de enige oplossing is zelf een aarde slaan?? :'( Ik hoopte stiekem op een andere oplossing... :)

Naja, ik houd het eerst maar even op de verwarmingsbuis, en dan maar hopen dat er geen monteurs geroosterd worden... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, waar woonje :P ik kan wel een aarde voor je er in maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, kom ik je wel helpen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejee007
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

PC-Reactive schreef op 10 oktober 2002 @ 19:28:
[...]

1 aardlekschakelaar met lastscheiding minstens is verplicht dus er mankeert sowiezo iets aan die installatie :/
Is niet verplicht. Alleen bij nieuwbouw en renovatie. Aardlekschakelaar is wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veiliger. ;)

Niels en Lieke in the house

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Right, even een beetje offtopic.. Ik heb hier ook geen geaarde stopcontacten. Als ik nu een draadje aansluit aan de pckast, en het andere einde langs de verwarming haal, dan komen er allemaal vonkjes en zo vanaf, lijkt me dus niet goed? Ook als ik alle stekker behalve de monitorkabel eruittreek blijft hij dat doen.. Kan ik draadje nu gewoon laten zitten en is het dan behoorlijk veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is normaal, op een niet-geaarde kast staat via condensatortje de halve netspanning op je kast, kan alleen door de kleine capaciteit van het Ctje niet veel stroom lopen, maar je kunt er wel vonkjes mee trekken op de verwarming als die aan aarde ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe ook aan beunen hoor :D we komen dan met 2 man de brut er ff in maken wel even sparen vooraf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 23:50
Ik ben helemaal geen electro kenner, maar ik ken wel verhalen van oude huizen waar op de stopcontacten geen 0 en 240 volt staat maar -120 en + 120. In princiepe maakt dit natuurlijk niets uit. Maar ik kan me voorstellen dat het met het aarden van zo'n cicuit iets lastiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Matsu_matsu schreef op 10 oktober 2002 @ 23:04:
Ik ben helemaal geen electro kenner, maar ik ken wel verhalen van oude huizen waar op de stopcontacten geen 0 en 240 volt staat maar -120 en + 120. In princiepe maakt dit natuurlijk niets uit. Maar ik kan me voorstellen dat het met het aarden van zo'n cicuit iets lastiger is.
-120 v en + 120 v.....
Over sterke verhalen gesproken (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deejee007 schreef op 10 oktober 2002 @ 23:07:
[...]

-120 v en + 120 v.....
Over sterke verhalen gesproken (8>
LOL zeg dat wel :P, als er ijzeren buizen met van dat stuffig kabel nog in zit "CanVas" dan heb je een goed systeem mooi laten zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zomer was ik met 500 vrienden aan het kamperen en had ik twee grote tenten mee met daarin een stuk of zes compu's. Op het bospad stond een aggregaat met 1000 liter diesel te pompen.

Ik begin dus rustig de website te updaten met nieuws van onze activiteit, en mijn machine stond onder de tafel. Nu mag ik graag mijn benen ergens op leggen (ik ben een luilak B) ) dus ik leg mijn benen op mijn metalen kast (ik had een korte broek aan). Zo'n irri kutschokje door je lijf en mijn beetjes schieten zo weer omhoog tegen de tafel, koffie om en schrikken natuurlijk. Zelfde dag nog een keer, en nog een keer.

Hebben ijzeren haring van een tent gepakt, in de grond geslagen en met een draadje verbonden met een van mijn case schroefjes. Probleem opgelost.

Maw, als je geen geaarde stopcontacten thuis hebt: koop een tent + 1 extra haring en ga op een camping wonen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

500 vrienden, jij moet wel een aangenaam karakter hebben zeg.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 23:50:
Afgelopen zomer was ik met 500 vrienden aan het kamperen en had ik twee grote tenten mee met daarin een stuk of zes compu's. Op het bospad stond een aggregaat met 1000 liter diesel te pompen.

Ik begin dus rustig de website te updaten met nieuws van onze activiteit, en mijn machine stond onder de tafel. Nu mag ik graag mijn benen ergens op leggen (ik ben een luilak B) ) dus ik leg mijn benen op mijn metalen kast (ik had een korte broek aan). Zo'n irri kutschokje door je lijf en mijn beetjes schieten zo weer omhoog tegen de tafel, koffie om en schrikken natuurlijk. Zelfde dag nog een keer, en nog een keer.

Hebben ijzeren haring van een tent gepakt, in de grond geslagen en met een draadje verbonden met een van mijn case schroefjes. Probleem opgelost.

Maw, als je geen geaarde stopcontacten thuis hebt: koop een tent + 1 extra haring en ga op een camping wonen. O-)
:+

500 man met zes computers in 2 grote tenten,
lekker knusjes ruzie over wie 1 van de 6 comps mag gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, sommige mensen hebben twee echte vrienden, anderen 500 vage bekenden.

Waterkoeling heb ik daar voor het eerst uitgeprobeerd, een cpu temp van ongeveer een graad of 6 met dit merk waterkoeling:

Afbeeldingslocatie: http://www.kotvis.nl/graph/waterkoeling.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik woon in een huis uit 1750 (over oud gesproken) Onze elektische installatie komt uit 197?. Ik heb boven geen aarde (alleen in de kelder waar de keuken zit.) Mijn PC heeft nergenslast van. Moet gewoon zonder aarde werken. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je voeding niet helemaal A.P.K is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 11-09 15:07

PCR

deejee007 schreef op 10 oktober 2002 @ 22:39:
[...]

Is niet verplicht. Alleen bij nieuwbouw en renovatie. Aardlekschakelaar is wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veiliger. ;)
Checkt zijn energietechniek-boek: het is wel verplicht i.v.m. aanrakingsgevaar van metalen behuizingen die tegenwoordig aanwezig zijn in huiselijke omgeving. En daar is de computer een heel goed voorbeeld van :)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Nog nooit ee huis zonder aardlek schakelaar tegengekomen... :D
Hoe zet je dan de stroom uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepho schreef op 11 oktober 2002 @ 17:04:
Nog nooit ee huis zonder aardlek schakelaar tegengekomen... :D
Hoe zet je dan de stroom uit?
hoe je de stroom dan uit zet? de 2 gaatjes in het stopcontact met elkaar verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

haha lol maar ff sereneus hoe zet je de stroom dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Joepho schreef op 11 oktober 2002 @ 17:24:
Zoals ik al zei een aardlekschakelaar is niet verplicht maar wel bij nieuwbouw of renovatie. Dit wil dus zeggen alle huizen die na 1980 ?? gebouwd zijn een aardlek hebben. Ook huizen waarvan de elektrische installatie is aangepast moeten een aardlekschakelaar hebben.

Als je geen aardlekschakelaar hebt kun je de schakelaars van de groepen uitzetten. :*)

Je moet in maximaal twee handelingen je huisinstallatie spanningsvrij kunnen maken. Dus bijvoorbeeld met je aardlekschakelaars. Heb je meer als twee aardlekschakelaars, dan moet je ook nog een hoofdschakelaar plaatsen.
Bestudeer de NEN 1010 nog maar eens. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Oh ja vergat ik nog. De aardlekschakelaars van 500 mA mogen ook niet meer in huis ofwel ze moeten altijd 30 mA zijn. (dus bij een lekstroom van 30 mA moet hij afgeschakeld zijn; dit is in de praktijk 15 tot 20 mA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens ff cd nen 1010 erbij gepakt en in het kort komt het er opneer dat als je huis voor zien is van een oude elektrische instalatie die in dat jaar dat het aangelegdt goed was(dus geen aardlekschakelaar of een van 500mA)dan hoeft dat niet aarde is dus bij een oude woning niet nodig tenzij de instalatie wordt uitgebrijd dan ben je hem wel nodig en moet je een nieuwe kast heben.Als je voeding zulke kuiren vertoond dan kun je het best ff heeeeeeeel snel een nieuwe kopen.mijn pc draadt al 4 jaar zonder aarde(ben te lui om draad te trekken)en hij doey hetprima schokvrij 500mA deejee007 mag gewoon hoor alleen niet in badkamers.en als de 30mAuitschakeld bij 15 a 20 mA wordt het tijd voor een beter merk ardlek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 22:47:
jongens ff cd nen 1010 erbij gepakt en in het kort komt het er opneer dat als je huis voor zien is van een oude elektrische instalatie die in dat jaar dat het aangelegdt goed was(dus geen aardlekschakelaar of een van 500mA)dan hoeft dat niet aarde is dus bij een oude woning niet nodig tenzij de instalatie wordt uitgebrijd dan ben je hem wel nodig en moet je een nieuwe kast heben.Als je voeding zulke kuiren vertoond dan kun je het best ff heeeeeeeel snel een nieuwe kopen.mijn pc draadt al 4 jaar zonder aarde(ben te lui om draad te trekken)en hij doey hetprima schokvrij 500mA deejee007 mag gewoon hoor alleen niet in badkamers.en als de 30mAuitschakeld bij 15 a 20 mA wordt het tijd voor een beter merk ardlek :)
:P daar waren we al achter :D, maar zoals zo vaak :P als er opeens rook uit buizen komt enzo dan wil je toch wel graag een renovatie geloof me :P laatst halden we verkoolde draden er uit (Canvas) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker nog porseleinen lasdoppen?moet je oppoetsen zijn erg mooi om te zien.En canvas draaden die heb ik zekers al 10 jaar niet meer gezien echte nostalgie.Lagen zekers ook nog in stalen buisen.Man moet er niet aan denken om daarmee te moetten werken.ok dit was ff erg oftopic maar een pc werkt prima zonder aarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

500mA deejee007 mag gewoon hoor alleen niet in badkamers.en als de 30mAuitschakeld bij 15 a 20 mA wordt het tijd voor een beter merk ardlek

Kijk nog maar eens goed op je cd nen1010. Daar zul je zien dat 500 mA niet meer mag. (Uitgezonderd als hij er al in zat; maar weer :bij nieuwbouw en renovatie alleen 30 mA.) En ja werkelijk waar een aardlek (een goede) schakelt wel uit bij 15 a 20 mA.
Laatst op opfriscursus nen 1010 gezeten en daar met eigen ogen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
btw....een UPS heeft ook een aarde nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matsu_matsu schreef op 10 oktober 2002 @ 23:04:
tsjonge wat een flauwe kul is dit zeg.... 240 Wisselspanning kent geen + of -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liosnel schreef op 09 oktober 2002 @ 23:12:
Ik woon in een oud huis, waar in het geheel geen geaarde stopcontacten zijn (zelfs niet in de badkamer... :?)

Wanneer ik mijn nieuwe pc gewoon aansluit op het stopcontact, valt hij na enkele minuten spontaan uit. Ik heb het nu opgelost met een draadje naar de verwarmingsbuis, die daarna als aarde fungeert. Dit lijkt me alleen niet echt een goede oplossing voor de lange(re) termijn.

Ik zat te denken aan een UPS, die dan als virtuele batterijvoeding (deze term ooit eens ergens gelezen), waaroor het probleem opgelost zou zijn? of denk ik dan helemaal verkeerd?

Wie o wie helpt mij??
Dit ligt toch zeker aan je PC voeding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
Joepho schreef op 11 oktober 2002 @ 17:24:
Gewoon hoofdschakelaar (zo'n enorme schakelaar zoals je die kent uit de films) omgooien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 21:53:
[...]

Dit ligt toch zeker aan je PC voeding....
Dat kan eigenlijk niet, heb tot 2x toe een nieuwe gehad... Dacht ook wel een goede te hebben (enermax 450W.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-08 16:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:59
liosnel schreef op 09 oktober 2002 @ 23:12:

Wie o wie helpt mij??
dit zou kunnen maar er zijn verschillende soorten ups'sen

-online: maakt zelf een schone sinus aan, valt de ingang weg dan onderbrekingsvrije uitgang

-een paar tussen vormen

-offline: geeft het net gewoon door en schakelt (met onderbreking) naar de batterijen indien ingang onderbroken wordt

(let op: er is wel aarde nodig !)

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een aardlekschakeleer is niet verplicht maar wel degelijk aan te raden! Als er bijvoorbeeld door dat leuke aarde draadje naar jouw verwarming brand ont staat of weet ik veel wat voor een schade en de verzekering komt er achter dat je hebt zitten kutten met de electra krijg je nix uitgekeert, en de schade die andere mensen zijn opgelopen is voor jouw rekening! Misgien ver gezocht maar ik ken mensen die het zijn overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat je pc uitschakeld ligt aan de opbouw van de voeding. hier in zitten een aantal beveiligingen in die er voor zorgen dat je pc/voeding niet stuk gaan . echter worden sommige spaningjes/stroompjes afgevoerd via je aarde maar doordat ie deze niet kwijt kan schakelt daarom je pc uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik loop rond met het zelvde probleem!
Maar als ik mijn PC aan de verwarming hang dan hoor ik aleen gebrom als ik een mp3 afspeel. iK heb ook mijn tv kaart aan de tv aangesloten en zodra ik de draad van mijn pc naar de verwarming aansluit gaat de beeld op tv flickeren.
er moet toch iets aan gedaan worden.

Ach ja..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dat zo hoor zou ik denk ik niet zo graag in schoenen willen staan (jou huisje willen zitten)... het is niet voor niets dat nagenoeg ieder huis in nederland een aardlek heeft... Vind het eerder een beetje gevaarlijk dan niet makkelijk!!!
Pagina: 1