Ik heb een probleem met m`n panasonic dv camcorder en firewire kaart (ik weet niet precies
wat voor merk firewire kaart dit is , maar ik geloof een lucent fw323). Ik kan er trouwens geen ander driver voor vinden. Ik gebruik nu de driver van windows XP, windows xp installleerde deze vanzelf , ik heb geen driver ontvangen bij deze kaart. Er lijkt ook geen probleem te zijn , geen conflicten in systeembeheer enzo. M`n panasonic nv-ds30eg staat daar ook bij als 'Panasonic beeldapparaat'. Dus alles
wordt wel herkent.
Het probleem is dat ik niets naar tape terug kan zetten. Capturen lukt wel. Ik weet 100% zeker dat ie dv-in
enabled is. Als ik probeer terug te schrijven naar m`n camera dan gebeurt er niets, het lcd-scherm scherm van de camera blijft zwart.
En als ik de camera aanzet dan loopt adobe premiere heel traag.
m`n systeem is
AMD athlon 1333 mhz
Abit KT7A (VIA KT133A /VIA 686B chipset)
512 mb geheugen
80 gb 7200rpm western digital Harddisk
firewire : lucent fw323 (OHCI compliant IEEE 1394 host controller)
Windows XP Pro met service pack 1
Adobe Premiere 6.02 (met updates geinstalleerd)
Wie weet waar ik het moet zoeken?
Ik zie net in systeembeheer dat er maar liefst 6 (!) apparaten op dezelfde IRQ zitten , waaronder de firewire kaart. Kan het hier aan liggen? Wel vreemd dan dat capturen/opnemen wel goed gaat.
wat voor merk firewire kaart dit is , maar ik geloof een lucent fw323). Ik kan er trouwens geen ander driver voor vinden. Ik gebruik nu de driver van windows XP, windows xp installleerde deze vanzelf , ik heb geen driver ontvangen bij deze kaart. Er lijkt ook geen probleem te zijn , geen conflicten in systeembeheer enzo. M`n panasonic nv-ds30eg staat daar ook bij als 'Panasonic beeldapparaat'. Dus alles
wordt wel herkent.
Het probleem is dat ik niets naar tape terug kan zetten. Capturen lukt wel. Ik weet 100% zeker dat ie dv-in
enabled is. Als ik probeer terug te schrijven naar m`n camera dan gebeurt er niets, het lcd-scherm scherm van de camera blijft zwart.
En als ik de camera aanzet dan loopt adobe premiere heel traag.
m`n systeem is
AMD athlon 1333 mhz
Abit KT7A (VIA KT133A /VIA 686B chipset)
512 mb geheugen
80 gb 7200rpm western digital Harddisk
firewire : lucent fw323 (OHCI compliant IEEE 1394 host controller)
Windows XP Pro met service pack 1
Adobe Premiere 6.02 (met updates geinstalleerd)
Wie weet waar ik het moet zoeken?
Ik zie net in systeembeheer dat er maar liefst 6 (!) apparaten op dezelfde IRQ zitten , waaronder de firewire kaart. Kan het hier aan liggen? Wel vreemd dan dat capturen/opnemen wel goed gaat.