Toon posts:

[video editing] probleem met firewire en DV camcorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met m`n panasonic dv camcorder en firewire kaart (ik weet niet precies
wat voor merk firewire kaart dit is , maar ik geloof een lucent fw323). Ik kan er trouwens geen ander driver voor vinden. Ik gebruik nu de driver van windows XP, windows xp installleerde deze vanzelf , ik heb geen driver ontvangen bij deze kaart. Er lijkt ook geen probleem te zijn , geen conflicten in systeembeheer enzo. M`n panasonic nv-ds30eg staat daar ook bij als 'Panasonic beeldapparaat'. Dus alles
wordt wel herkent.

Het probleem is dat ik niets naar tape terug kan zetten. Capturen lukt wel. Ik weet 100% zeker dat ie dv-in
enabled is. Als ik probeer terug te schrijven naar m`n camera dan gebeurt er niets, het lcd-scherm scherm van de camera blijft zwart.
En als ik de camera aanzet dan loopt adobe premiere heel traag.

m`n systeem is

AMD athlon 1333 mhz
Abit KT7A (VIA KT133A /VIA 686B chipset)
512 mb geheugen
80 gb 7200rpm western digital Harddisk
firewire : lucent fw323 (OHCI compliant IEEE 1394 host controller)
Windows XP Pro met service pack 1
Adobe Premiere 6.02 (met updates geinstalleerd)

Wie weet waar ik het moet zoeken?

Ik zie net in systeembeheer dat er maar liefst 6 (!) apparaten op dezelfde IRQ zitten , waaronder de firewire kaart. Kan het hier aan liggen? Wel vreemd dan dat capturen/opnemen wel goed gaat.

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[edit]
Ik las niet goed
[\edit]
Heb je wel in het menu aangegeven dat je dv-in wilt gebruiken,
Standaard staat het niet aan namelijk, was ook bij mijn panasonic

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Topicstarter
die optie kan ik niet vinden in het menu van m`n camera. Waar zou dat dan moeten staan?

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je moet je camera zetten op VCR en dan kiezen voor av in/out setup
daar moet het onder staan.
Let wel ik heb een andere camera dan jij dus de mogelijkheid bestaat dat dat menu helemaal niet voorkomt

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

heb je de goede res gekozen ? In de meeste video editing proggies voor dv kun je kiezen uit 411 (ntsc 29,97 frames of DVC-Pro 25) of 420 (DV of DV-Cam Pal) capuren op 411 resulteert in zwart beeld op de camera.

Succes

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|