[Win2k] Herkent men 30 Gb niet juist

Pagina: 1
Acties:

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 02:54
Lees eerst voor deze topic gesloten wordt:

- Bios update hielp NIET !
- Maxblast II hielp ook NIET
- DOS ziet deze HD volledig juist maar windows 2000 NIET !

Hallo,

Ik heb een PC met windows 2000 en een maxtor HD van 20 GB. Mijn mobo is een Aopen AK72 met laatste bios. Ik gebruik FAT32. Die 20 Gb geeft geen problemen maar gisteren heb ik een maxtor 30GB als slave bij die 20 GB gehangen en in de bios ziet die dat als een 30 GB en in dos ( fdisk ) ook maar in windows ziet die dat maar als een 8 GB. Als ik die nu partitioneer en formateer in DOS of met Maxblast 2 dan zegt die in windows dat die niet geformateerd is.

Weet er iemand hier enige oplossing voor ?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
Volgens mij kan je in FAT32 maar 8 GB als primaire partitie hebben. Als je die hele HD als 1 partitie wil hebben moet je er een logische partitie van maken.

Strava

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Prulleman schreef op 09 oktober 2002 @ 22:23:
Volgens mij kan je in FAT32 maar 8 GB als primaire partitie hebben. Als je die hele HD als 1 partitie wil hebben moet je er een logische partitie van maken.
heeft niks met fat32 te maken, die partitie mag zekers hoger zijn als 8Gb,

topicstarter: heb je ook al in 'schijf beheer' gekeken onder windows 2000?

deze computer>rechtermuisknop, dan beheren,....

wat geeft ie daar aan?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Zoiets had ik ook. Ik heb na alle probeersels maar een clean install uitgevoerd en de partities allemaal tijdens de setup aangemaakt. Dat hielp toen. Vervolgens weer op normale manieren geprobeerd----> probleem terug.

Dus ik raad je aan de schijf onder 2000 aan te maken cq partitioneren.

Edit:

Ik heb dat ook met mn 80Gb gehad (FAT32 probleem). Die wou niet goed werken onder FAT32. Te klein, te groot, format.... alleen maar hoofdpijn. Toch maar FS van gemaakt en het probleem was foetsie.....

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
je wilt niet naar ntfs? Werkt met win2k super :D
Denk dat je probleem dan ook wel is opgelost. Als je in fat32 wilt houden dan weet ik het niet

• Prulleman
  • Laatst online: 19:33
Ik heb bij mij pas een 2e 20 GB HD erbij gehangen, en die gepartitioneerd met PM7, ik kan me iets herinneren dat PM begon te mekkeren dat het een logische partitie moest zijn, of anders kleiner. (kan het ook mis hebben hoor)

Strava

• KloyenZ
schijfbeheer is het juist die 8 gb aangeeft :-)

ma zal dan wel een proberne met PM7

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Cylinder limitation jumper aangezet toevallig?

-> OM

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al geprobeerd om in schijfbeheer álle partities en onzin weg te gooien en de schijf opnieuw in te delen :? (dus zonder tussenkomst FDISK/PM)

• KloyenZ
ja en die ziet die schijf zelf zonder partitie maar als een 8 gb

• KloyenZ
zelfs PM ziet die als een 8 gb

• DeTjuk
  • Laatst online: 29-03 22:24
Hier ook soort gelijk probleem gehad...

Wat ik heb gedaan is in het BIOS de hardeschijf NIET te laten detecteren aangezien Windows 2000 een eigen BIOS heeft.

En volgens mij heb ik toen onder 2000 de schijf 'geactiveerd'. Hoe dat precies zat weet ik ook niet meer...

Bij was dus de oplossing in BIOS de HD uitzetten. Bij mij hangt ie ook als slave en bios upgrade was voor mij geen oplossing. Die hulpsoftware wou ook niet werken (omdat het niet voor 2000 geschikt was, onder 98 schijnt het wel te werken, maar dat was niet van toepassing).

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• KloyenZ
heb het nu wel aan de praat gekregen doordat de jumper speciaal geplaatst moesten worden :-)
Pagina: 1