Er zijn al heel wat topics over hoofdtelefoons, ook over hoofdtelefoons voor gamen.. Dat, en dat ik in al dit soort topics schaamteloos Koss promoot zeg ik er ook altijd bij..
Ik vind dus de klank van de Sennheisers over het algemeen niet zo geweldig.. Vooral de goedkopere modellen bieden de laatste paar jaar echt geen waar meer voor hun geld, de duurdere klinken al wel een stuk beter maar mijn smaak is het niet..
Een hele mooie hoofdtelefoon die ik ooit heb geluisterd was een Beyer Dynamic, wat klonk die ontzettend lekker zeg.. Mooi open geluid, niet te gekleurd maar niet helemaal neutraal (als je niet vaak lang luistert zoals ik is dat een nadeel), stevig gebouwd maar toch niet te zwaar.. Probleem is alleen dat ik het typenummer niet meer weet.. Maar Beyer Dynamic is zeker een merk dat je eens zou moeten luisteren..
Mijn favoriet op dit moment, de Koss UR-40.. Hij is lekker licht, valt lekker over je oren en klinkt erg lekker.. Mooie diepe bas en verder een veel gedetailleerder geluid dan ik tot nu toe bij andere hoofdtelefoons heb gehoord..
En over smaak valt niet te twisten maar ik vind em er erg koel uitzien:
Het snoer is met 1.2 meter vrij kort maar in mijn opstelling is dat geen nadeel, bovendien is een verlengkabel niet zo duur..
Specs:
Frequency Response: 20-20,000 Hz
Impedance: 60 ohms
Weight: 7.5 oz w/cord, 6.5 oz w/o cord
Sensitivity: 98 dB SPL/1mW
Distortion: <0.2%
Ear Cushions:
Cord: Straight, Dual Entry, 8ft
Plug: 3.5 mm
Oh en verder krijg je op alle Koss hoofdtelefoons levenslange garantie, kost ie geloof ik 69 euro (weet niet meer precies hoe duur) en hebben ze em bij Correct in Rotterdam.. Sowieso hebben ze daar meerdere merken, kun je mooi de verschillen horen..