netwerken koppelen

Pagina: 1
Acties:

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

Topicstarter
sinds kort hebben wij en de buren allebei een servertje in ons LAN opgenomen. nu willen we graag de 2 LANnen aan elkaar koppelen, zonder dat we de internetverbindingen delen. hier een mooi plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://eniac.kabel.utwente.nl/netwerkhoogstraat.jpg

alle pc's krijgen dus een eigen ip van de provider (utwente.nl)
het is niet mogelijk om gewoon een kabeltje tussen de hub's te prikken, omdat je dan de kabelmodems 'kortsluit' (niet de juiste term, maar er gebeuren dan vreselijke dingen) (GEEN INTERNET MEER!!!!)
:p

hoe kan ik nou de beide netwerken koppelen zodat iedereen op alle pc's kan komen? (zelfde werkgroep etc.)

de servers draaien win nt4 sp6
alle andere pc's draaien win 98 of xp

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Volgens mij voldoet t om een router tussen de 2 hubs te zetten, en dan dmv statische routes zorgen dat ze alleen voor intern verkeer naar de buren te gaan en voor internetverkeer via het kabelmodem....

Met of zonder mayonaise?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Boudi schreef op 09 oktober 2002 @ 22:18:
Volgens mij voldoet t om een router tussen de 2 hubs te zetten, en dan dmv statische routes zorgen dat ze alleen voor intern verkeer naar de buren te gaan en voor internetverkeer via het kabelmodem....
Waarom zo moeilijk doen?
Gewoon in elke server een extra nic, en dan bridgen, op de kabelmodems na, dus een firewallrule die het ip van je kabelmodem tegenhoud.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)