[w2k] Booten van disk-on-key mogelijk, maar windows ook?

Pagina: 1
Acties:

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 22:55
als hij hier niet thuis hoort schop em maar, maar ik wist ff geen andere plaats.

we hebben sinds kort op mn stage plek Disk-on-key gevalletjes..
we waren bij 1 pc vergeten dat deze er nog in hing en tijdens het booten begon hij te zeuren dat er geen geldige systeem disk in zat, we haalden hem eruit en de pc werkte weer vrolijk.

het is dus mogelijk om er van te booten.. maar is het ook mogelijk om er windows op te gooien??
ik had namelijk het idee om dat zo'n klein Via bordje te kopen en er alleen een DVD speler aan te hangen en dan op die key windows 2000 te installen.
dan heb je dus een erg relaxete DVD/mp3/vcd/divx spelertje.

kan dit of denk ik nu weer te vreemd :?

Bier, Whiskey en Metal!!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
-> Windows Operated Systems
Dit past net wat beter in Windows Operated Systems :)

• LordMithril
ah hier zit ie dus :D
zocht em al :Y)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

ligt er puur aan hoe groot je OS is he?
Win95 kan wel op een 128MB stick geinstalleerd worden. Enig nadeel is dat deze flashdingen maar 100.000 keer op elke plek beschreven mogen worden. Bv een swapfile haalt dat binnen een paar weken.
Win2000 is niet echt een mogelijkheid tenzij je opeens een 1GB exemplaar hebt...

• LordMithril
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 22:50:
ligt er puur aan hoe groot je OS is he?
Win95 kan wel op een 128MB stick geinstalleerd worden. Enig nadeel is dat deze flashdingen maar 100.000 keer op elke plek beschreven mogen worden. Bv een swapfile haalt dat binnen een paar weken.
Win2000 is niet echt een mogelijkheid tenzij je opeens een 1GB exemplaar hebt...
is het niet mogelijk om geheel zonder swapfile te werken?
het enige wat dat ding hoeft te doen is booten en lezen.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:01
Het is mogelijk de swapfile uit te schakelen en het register op een ramdrive te plaatsen. Op deze manier hoeft er nooit naar het boot-medium te worden geschreven, en kan je zelfs windows starten vanaf cdrom.
Voor info hierover zie oa de artikelen van c't, of zoek op google op "boot cdrom windows" oid.

Verwijderd

Dit gold alleen voor win9x omdat je van tevoren een Ramdisk kon aanmaken in DOS.
WinNT/2000?XP heeft geen eerdere opstartfase

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

Reptile209

- gers -

Kan je dan niet beter voor een kleine linux-install gaan? Windows wordt wel erg lastig op zo weinig ruimte, 'k weet alleen niet wat linux met swapfiles doet...

[edit]
Maar als je dan toch voor een stand-alone DVD-systeem wil gaan, kan je denk ik beter een oude 500 MB harddisk op de kop tikken... is waarschijnlijk nog goedkoper dan zo'n sleutel ook nog... :)

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1