CD-rom zeeeeeeeeeeer sloom

Pagina: 1
Acties:

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 14:22
Mijn acer cd-rom 50 speed is niet vooruit te branden.
Met Nero speed test komt er een maximale speed van 17,4 tevoorschijn. Naar mijn idee te langzaam. Als gevolg hiervan kan ik hem dus niet gebruiken voor het maken van back-ups van originele cd's. ;)

Eerst maar even de sys specs.

WXP.....
PIII 550@550 (ongeveer)
512 pc133 ram
MB Iwill VD133
HD's 60 gb IBM, 15 gb IBM (ja ja ze werken perfect.)
HPT366 PCI controler waarop de HD zijn aangeslotem (master en slave)
ACER CD 50 speed master op poort 2 HPT 366
MB controlers: master IDE 0 = Lite-on 48125W :) :) :)
master IDE 1 = AFREEY 3204 DVD

Alles is met de goede 80 draads IDE aangesloten, jumpers staan goed kabels zitten niet verkeerd om.

Zelf al getest: alle mogelijke combinaties met HD en of CD master slave op ALLE controlers.
Instellingen XP, alles staat goed, dwz. DMA if availabel.
Lens schoongemaakt.... enz enz enz.
Alle overige cd-roms /HD's werken tot tevredenheid. Ook in iedere combinatie.

Iemand een suggestie wat ik nog kan proberen en ja, ik heb langdurig de search gebruikt maar er is geen referentie naar dit probleem.

Is hij wellicht overleden :( :(

Oh ja, af en toe doet hij het WEL goed... is echter random (dus niet volgens een vast patroon)

[ Voor 0% gewijzigd door Gene op 09-10-2002 21:44 . Reden: naschrift ]

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kan het samenhangen met bepaalde soorten schijfjes (CD-R, CD-RW, CD-ROM)?
of doet ie alleen raar met bepaalde merken CD-R schijfjes?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Gene
Nope, maakt niet uit wat voor schijfje. Originele, backup's audio, noem maar op.
Als voorbeeld:
Installatie NERO van cd-rom (origineel) gaat 9 van de 10 keer enorm langzaam op de acer. (install/de-install voor het uittesten)
Zul je je afvragen waarom neem je dan de andere cd-rom drive niet.
Omdat, ik wil weten waarom de acer niet goed werkt..... vandaar.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb je de Acer al eens op je moederbordcontroller geprobeerd ipv. de Highpoint kaart? tijdelijk ff op de plek van een van die andere twee drives zetten zegmaar

dit om uit te sluiten dat het een extern (buiten de cdrom drive zelf) probleem is. Als de speler op een andere controller geen verbetering toont, weet je vrijwel zeker dat het een probleem van de speler zelf is (mechaniek, lens, ...)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Gene
Yep, ik heb alle varianten al uitgeprobeerd. van 1 HD + 1 CDrom, tot alles.
Ook de HPt er al uitgehaald, enz enz.

Zat ook al aan mechaniek/ lens te denken, maar het vreemde is dat hij zomaar goed kan gaan werken..... Ik wil nl, dat hij het altijd goed doet. Misschien vreemd, maar toch..

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dan is het vrijwel zeker de speler zelf ... het zou niet uit mogen maken maar heb je toevallig nog verschillende OS-en geprobeerd met het geval?

Volgens mij staat niet in je post of de speler het voorheen wel "normaal" deed, kun je dat misschien eens posten?

Dat ie "random" zo af en toe weer eens wat beter werkt heb ik zelf ook wel eens mogen ervaren met een aantal drives, waar het aan ligt moet je me niet vragen :)

Verwijderd

dan denk ik dat de drive gewoon busted is.mischien een andere pc proberen. ik heb ook een shit accer brander kapot nu. hij leest wel [traag] maar schrijven ho maar ik heb alles geprobeerd zelf op mijn 166 proberen maar daar ook niks.

offtopic
op een 166 kun je tot 20x branden wooi
/oftopic

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 10:00

DaRoot

Some say...

Openschroeven, stof eruit blazen, lens schoonmaken met wattenstaafje (zonder alcohol!!)....
Eens kijken hoe ie het daarna doet.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Gene
Heeft het een tijd goed gedaan ook in andere PC's (en ook in deze dus).
Ik vrees dat ik de schroevendraaier moet gaan pakken en van de drive een boekensteun moet maken. :(

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je kunt ook nog ff naar de metalen geleiderstaafjes voor de kop kijken en evt. schoonmaken of beetje invetten, maar omdat de drive het op zich wel doet (hoewel langzaam) denk ik niet dat em daar het probleem in zit. Heb daar wel eens een probleem mee gehad maar doordat de kop niet meer de complete schijf langs kon bewegen kon de drive toen gewoon geen enkel schijfje "vinden"...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 10:00

DaRoot

Some say...

Jepz, dat invetten wil ook wel eens helpen. Zou het gewoon proberen, baat het niet, schaadt het ook niet. Werkt het niet, heb je inderdaad een hightech boekensteun.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Zit er toevallig aan de achterkant van de speler niet een jumpertje wat je eraf moet halen om DMA in te schakelen ? Heb ik gehad met een Aopen speler onder W2K. Jumper eraf en gaan met die banaan....

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als ik de openingspost lees, dan lijkt me dat ie wel op DMA draait

• Gene
Net nog even getest:
Kopieeren mgp naar HD, gaat op volle snelheid. Lijkt wel een centrifuge.
Zodra ik een andere (data of audio) cd erin doe :( :(

Heel vreemd.
Kopieer ik een divx'je of zo naar de HD, schijf op volle snelheid... anuleren.... schijf blijft nog even doordraaien... sysoft starten.... gelijk cd benchen.... alles goed volle snelheid... 2129 kb/s

Start ik sysoft op zonder eerst een "tickle" om snel te draaien..... :( 380 kb/s

Weird....

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je ook nog met andere software gebenched zoals CDSpeed2000 ofzo?

• Gene
Inderdaad heb ik dat ook al gedaan. cdspeed , sysoft enz enz. Hetzelfde resultaat... :(
Ik lees net op een of ander forum dat het vermoedelijk een firmware probleem is, dus ga ik vanavond maar eens "flashen" (heb ik de laatste tijd wel vaker gedaan :) )
I'll keep you informed

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik hoop voor je dat er een firmware update is voor deze speler, voor de meeste CD-spelers zijn ze er nl. niet, komt vaker voor bij CD-writers en DVD-spelers...

• Gene
Probleem opgelost. Op de site acer was de flash te vinden... nu werkt ie als een speer.
Een ieder bedankt voor het meedenken.
Oh ja mochten er mensen zijn die de flash ook willen hebben.. even een reply en ik UP hem wel (2 files)

Pagina: 1