Toon posts:

Krijg drakconf niet aan de praat onder mandrake 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan drakconf niet starten onder mandrake 9.

Ik krijg de volgende foutmelding:

Wed Oct 9 21:32:55 2002 Gtk-WARNING **: invalid cast from (NULL) pointer to `GtkObject' at /usr/sbin/drakconf line 857.
Can't call method "set_active" on an undefined value at /usr/sbin/drakconf line 423.

Ik ben pas begonnen met linux, hier kom ik niet uit.

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:35
Ik heb ook al problemen met het opstarten van Drakconf.. Als ik het programma opstart, wordt uiteraard om het root-password gevraagd, maar naar het (correct) invullen daarvan start het hele programma gewoon niet op :( Geen foutmelding, gewoon helemaal niets :?

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 12:51
ik ken het probleem ik heb het ook
de oplossing, gewoon weer lekker debian installeren..

ehhh.. noppes

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Dit lijkt me gewoon een programmeursfout waar je zelf vrij weinig aan kan doen tenzij je zelf de fout kan verhelpen natuurlijk.

Verwijderd

De oplossing is om in het begin van regel 423 een # te zetten.
dan ziet het er dus zo uit #$log_check_box->set_active($logs);

Verwijderd

Thc_Nbl, lekkere oplossing. :(

Drakconf heeft een probleem als je NL als taal hebt gekozen.
Maxi geeft hier inderdaad de juiste oplossing, en debian installeren is dat niet, want dan doet drakconf bij ASUSMAN het nog steeds niet.

De reden dat deze bug er nog in zit, is dat niet (genoeg) mensen met NL installatie de beta's en rc's getest hebben. Dus geef niet Mandrake de schuld.

Ps Thc_Nbl, heb je in debian ook zo'n rielekste config mogelijkheid, alles grafisch? Nee?
Hoe kan je ASUSMAN dat dan aanraden, hij geeft zelf al aan newbie te zijn met linux, en dan wil jij 'm over de zeik hebben met command-line gepruts??

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:35
Het is dus idd de Nederlandse taalmodule die niet goed zit... Ik heb ff een re-install gedaan, en nu met taal gewoon engels, en ik heb nu nergens meer last van :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen, ik heb gedaan wat MAXI heeft gezegd en hij doet het nu, gewoon met de nederlandse taalmodule.

:*)
Pagina: 1