[Win2k] Reboot na Teruklokken CPU

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik had een hele tijd me PC draaien op 990Mhz ipv de 900 die op de proc stond. Omdat WC3 best wel vaak crasht, dacht, ik, ik zet dat ding terug op 900Mhz, en kijken wat ie dan doet.

Ik dus, Jumper Free mode aan (ASUS A7V133), alles netjes op default, windows start op:
In Windows 2000, when the Lsass.exe process stops the computer restarts after you
receive the following message:

The system process LSASS.EXE terminated unexpectedly with status code X. The
system will now shut down and restart.
WTF???

Ok, misschien vindt ie Jumper Free niet leuk na tijden van manuele overkloking, zet ik Jumper Free uit, doe ik nu 100x9 handmatig. En ja hoor, dezelfde error. Teruggezet op 110x9, en hij loopt weer.

WTF is er aan de hand, en hoe kan ik mijn systeem weer op 900Mhz laten lopen zonder Win2k Pro opnieuw te installeren?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Probeer eens de defaults van je mobo te laden...

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
lavagiant schreef op 09 oktober 2002 @ 22:03:
Probeer eens de defaults van je mobo te laden...
Humm, nog niet gedaan.

Maar wat gebeurt er als ik de default settings terugzet, en windows start nog steeds niet op? Ik weet bij god niet meer wat ik allemaal wel niet veranderd heb in me bios, en als ik dat niet terugzet, zal windows nog steeds niet opstarten :'( en kan ik een herinstallatie doen :(

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• JustDutch
  • Laatst online: 17-08 23:34

JustDutch

was ambtenaar :)

heb je hier [rml][ w2000] Lsass.exe probleem, statuscode 128[/rml] iets aan? Zoeken op lsass.exe levert nog wel meer resultaten trouwens.

Forza Mucca

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
JustDutch schreef op 10 oktober 2002 @ 15:48:
heb je hier [rml][ w2000] Lsass.exe probleem, statuscode 128[/rml] iets aan? Zoeken op lsass.exe levert nog wel meer resultaten trouwens.
En kan je me vertellen wat lsass.exe te maken heeft met het op een andere snelheid zetten van je Processor? Ik heb er al na gezocht, en mensen die problemen hebben, hebben die meestal na een installatie, of iets dergelijks. Ik heb niks kunnen vinden over het feit dat windows flipt met een andere kloksnelheid.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb het bij mezelf ook wel meegemaakt: overgeklokt,windows geinstalleerd,niets aan de hand,nog wat omhoog,ook een error(weet nie meer welke,is al lang geldeden,weer terug gezet op de snelheid waarmee ik win2k had geinstalleerd,geen probleem,dus bij mij vond win2k het in ieder geval niet fijn om op te starten op een andere snelheid dan waarmee hij was geinstalleerd,denk dat de kernel er niet zo blij mee is ofzo

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
mrsar schreef op 11 oktober 2002 @ 12:35:
ik heb het bij mezelf ook wel meegemaakt: overgeklokt,windows geinstalleerd,niets aan de hand,nog wat omhoog,ook een error(weet nie meer welke,is al lang geldeden,weer terug gezet op de snelheid waarmee ik win2k had geinstalleerd,geen probleem,dus bij mij vond win2k het in ieder geval niet fijn om op te starten op een andere snelheid dan waarmee hij was geinstalleerd,denk dat de kernel er niet zo blij mee is ofzo
Dit herken ik ook wel.. maar alleen bij het omhoog klokken van de processor, niet bij het omlaag klokken....

• JustDutch
  • Laatst online: 17-08 23:34

JustDutch

was ambtenaar :)

En kan je me vertellen wat lsass.exe te maken heeft met het op een andere snelheid zetten van je Processor?
Ik zie je een foutmelding posten met lsass.exe erin. Dus ik denk, ik zoek daar eens op en kijk wat voor dingen ik tegenkom. Daarbij nam ik mee dat ik zelf ook bij het veranderen van mijn multiplier van de een op de andere dag (het heeft eerst een tijdje goed gewerkt) hetzelfde probleem had. Kon alleen nog maar rebooten. Ik zelf denk dat de file corrupt is geraakt doordat de HD niet juist werd aangestuurd. Maar of dat het probleem was, weet ik niet. Kheb alleen gewoon een nieuwe install gegeven en het werkt nu weer prima.

Forza Mucca

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
JustDutch schreef op 11 oktober 2002 @ 23:34:
[...]

Ik zie je een foutmelding posten met lsass.exe erin. Dus ik denk, ik zoek daar eens op en kijk wat voor dingen ik tegenkom. Daarbij nam ik mee dat ik zelf ook bij het veranderen van mijn multiplier van de een op de andere dag (het heeft eerst een tijdje goed gewerkt) hetzelfde probleem had. Kon alleen nog maar rebooten. Ik zelf denk dat de file corrupt is geraakt doordat de HD niet juist werd aangestuurd. Maar of dat het probleem was, weet ik niet. Kheb alleen gewoon een nieuwe install gegeven en het werkt nu weer prima.
Dank je voor je hulp :). Maar ik wou eigenlijk de reinstall vermijden, omdat ik daar echt geen zin in heb. Uren lang alles installeren, en dan instellen, nee :(

Naja, dan blijft ie maar op 990Mhz draaien, tot ik een nieuwe processor koop :)

Pagina: 1