Toon posts:

Maximale lengte print kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een HP Officejet 700 staan die verbonden is met mijn PC met een 10 meter lange print kabel (zo'n 'ouderwetse' met een SubD-25 connector en een centronics geval lol .. standaard printkabel voor LPT).
Ik heb de printer met deze kabel zojuist op mijn computer aangesloten ... soms lukt het printen wel en soms weer niet of beter gezegt de 'verbinding valt weg' dus de computer denkt dat de printer gedisconnect is ... terwijl dit dus niet het geval is.
Dus ik denk van tja is 10 meter voor een print kabel niet te ver ... ik gebruik d8 ik ECP/EPP als LPT protocol.
De printer zelf werkt trouwens wel gewoon goed met een kabeltje van 1.8meter er aan geen enkel probleem ..

• woeper
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 13:40
10 meter is zeker niet lang voor een LPT printkabel, zelf gebruik ik een kabel van 20 meter, nooit problemen mee gehad. Waarschijnlijk is er wat mis met jou kabel

Verwijderd

Topicstarter
woeper schreef op 09 oktober 2002 @ 22:05:
10 meter is zeker niet lang voor een LPT printkabel, zelf gebruik ik een kabel van 20 meter, nooit problemen mee gehad. Waarschijnlijk is er wat mis met jou kabel
Mischien heb je idd gelijk ja ... maar zou het dan aan de kabel zelf liggen of een eventueel een magnetisch veld aangezien ik veel verschillende apparaten in me kamer heb staan waaronder 3 computers, boxen van me stereo ect.
Verder loopt de kabel ook parallel langs de verwarming er ongeveer 5 cm ligt het er vanaf ... zou dit ook het probleem kunnen veroorzaken?!

Verder is het zo dat het de dus wel werkt en dan ineens weer gedisconnect is ...

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 18:04

almightyarjen

When does the hurting stop?

Is de kabel shielded? Zo niet, wikkel er aluminiumfolie omheen en verbind die alufolie met de verwarming, zodat het geaard is. De kabel is iig niet te lang. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube