ECS k7s5an ,krijg videokaart niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Topicstarter
Zoals hierboven beschreven , 1st een intel740 8MB kaart ,met monster 3d2 add-on; kaarten zijn niet te installeren , win 98se geprobeerd , win2k geprobeerd , nieuwste drivers geinstalleerd , nix nix nix. :(
Nvidia Vanta LT erin gedouwd , zelfde probleem , die bak komt niet hoger dan 16 kleuren . :( :(
Specs : k7s5an , 250watt, 8gb wd hdd, 20gb wdhdd(5400), dvd, pioneer brander.
Zou het de voeding zijn? (lijkt me stug dat er dan een install probleem ontstaat, maar wie ben ik?) Iemand ideetje? 8)7 ik begin de grip te verliezen 8)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij kan het idd best de voeding zijn. Waren alle kaarten AGP-kaarten?

250 Watt voor een compy met 2 schijven, brander en dvd is wat aan de weinige kant, lijkt mij...

Waar heb je de voeding eerder voor gebruikt? Een soortgelijk systeem?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
nee, de add-on is dus een PCI die gecombineerd was met een 8mb intel chipbased kaart , deze was wél agp, en de vanta LT is óók een AGP.
Ik vind het nie logisch dat er zo'n probleem zou kunnen ontstaan door een te zwakke voeding , jij wel?

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
de voeding is eerder gebruikt in een cellie 400 systeem met 256mb met evenveel cd/branderspul en ook evenveel hdd's (dit systeem heeft btw óók 256mb sdram dus , infineon om precies te zijn)

• anandus
  • Niet online
Radian schreef op 09 oktober 2002 @ 21:25:
nee, de add-on is dus een PCI die gecombineerd was met een 8mb intel chipbased kaart , deze was wél agp, en de vanta LT is óók een AGP.
Ik vind het nie logisch dat er zo'n probleem zou kunnen ontstaan door een te zwakke voeding , jij wel?
Ik ook niet, maar je weet nooit ;)
(btw, een Athlon/Duron trekt flink veel meer uit je systeem dan een Celeron)

Maar even voor de goede orde: Die 8MB intel AGP-kaart die deed het wel? (Zonder add-on, dus?). Maar wordt niet herkend door het OS?

Wat je kan proberen is alles eruit, behalve de 'hoofd-schijf' en de grafische kaart, dan kijken of-ie het doet. Dat moet-ie wel trekken, lijkt mij.

Even in het Bios nalopen of primary display op AGP staat (als dat niet zo is dan lijkt het me ook dat-ie dan niet installeert), en proberen. Indien mogelijk probeer WinXP.

....En...? Helpt het?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:02
Met die Vanta LT, heb je daarvoor wel de laatste WHQL detonators en de SiS AGP drivers geprobeerd?
Voeding ligt het absoluut niet aan, ik heb hier 2 van die borden lopen op een 200W ATX voeding met een Geforce2 GTS en een Voodoo Banshee. Eerste is een XP 1800+, tweede een Duron 1200.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
....En...? Helpt het?
sooweeee! ken jij zow snel XP installeren?Dat je nú al vraagt of het helpt? ;)

8MB kaart alleen was geen succes , alleen 16kleuren, hij liep zelfs vast als ik de beeldschermeigenschappen opvroeg, XP=geen optie(nog niet, laatste redmiddel),
de rest loshangen gaan ik ff proberen , of beter nog , gaat dienander ff proberen (ik heb het systeem namelijk in elkaar geknalt , maar het woont bij een ander).
Ik blijf het vaag vinden als het aan de voeding ligt, of had ik dat al gezegd?

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
_JGC_ schreef op 09 oktober 2002 @ 21:35:
Met die Vanta LT, heb je daarvoor wel de laatste WHQL detonators en de SiS AGP drivers geprobeerd?
Ja , is geprobeerd , werkt niet.

• anandus
  • Niet online
Ja, ik ga er ook niet vanuit dat het de voeding is, las past na mijn post dat het een install-probje was.....
In het Bios staat prim-display goed? De grafische kaarten werken wel in andere compy's? Of een andere grafische kaart proberen?
Wel beetje vreemd idd....

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
AGP in bios staat goed, de grafische kaarten (in elk geval de 8MB en de add-on) werkten in het cellie systeem wél, de Vanta heb ik van mijn mobo leverancier (hij had hem getest) , andere kaart proberen kan misschien nog, maar ik zit al richting een brak mobo te geloven , denk ik :) , :(

• anandus
  • Niet online
Radian schreef op 09 oktober 2002 @ 21:45:
[...], maar ik zit al richting een brak mobo te geloven , denk ik :) , :(
Ik denk het ook :| ....

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
gelukkig bestaat er garantie!!

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Net een andere Windows erop geknalt , en het werkt prima , waarschijnlijk zijn de twee windhoosen die ik al geprobeerd had niet helemaal lekker meer aanwezig op de cd, tijd om mijn kluis open te maken en de origineeltjes even op een nieuwe cd bakken ;) , het ken af en toe zo simpel zijn.
Pagina: 1