hoe bridge ik 2 nic's in windows2000 prof. ?
heb al gezocht maar kan niets vinden, in windows xp prof, kan het wel...
heb al gezocht maar kan niets vinden, in windows xp prof, kan het wel...
Verwijderd
Hij kan beter zoeken onder bridging. IP forwarding en Bridging zijn namelijk verschillende dingen.
de situatie is:AirX schreef op 09 oktober 2002 @ 21:36:
weet ikIk vind routeren beter, sneller enzo, maar voor minder ervaren mensen (ahum) is bridging makkelijker.
Een goed bridging programma is trouwens Sygate Office Network (www.sygate.com)
Werkt perfect, simpel in te stellen etc.
AirX schreef op 09 oktober 2002 @ 21:36:
weet ikIk vind routeren beter, sneller enzo, maar voor minder ervaren mensen (ahum) is bridging makkelijker.
Een goed bridging programma is trouwens Sygate Office Network (www.sygate.com)
Werkt perfect, simpel in te stellen etc.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
gaat nietBrahiewahiewa schreef op 09 oktober 2002 @ 22:24:
Uhm, zullen we de eenvoudigste oplossing niet over het hoofd zien?
Koop een hub voor € 19,= en sloop die derde NIC uit je server
dat gaat niet werken, dan bridged hij alle 3 nics, terwijl nic 1 gerouted moet blijven...Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 21:33:
[...]
Hij kan beter zoeken onder bridging. IP forwarding en Bridging zijn namelijk verschillende dingen.
Topic starter: kijk hier eens: http://www.ntndis.com/utilities/etherbridge.htm
mogen ze wel op hetzelfde subnet (ja want je wilt ze ook bridgen dus ze mogen elkaar zien neem ik aan?) dan zou ik voor die €19 ergens een media changer gaan zoeken, moetook wel lukken van thinnet naar 10MbJWO schreef op 09 oktober 2002 @ 22:31:
[...]
gaat niet
nic1 = 10mbit utp
nic2 = 10mbit coax
nic3 = 100mbit upt
Raar is zo gek nog niet
Oké. Koop een hub van € 21,= met zowel utp als coax en gooi alsnog die derde NIC wegJWO schreef op 09 oktober 2002 @ 22:31:
[...]
gaat niet
nic1 = 10mbit utp
nic2 = 10mbit coax
nic3 = 100mbit upt
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.
TSja, in het sygate programma zelf staat dat je bridging aan kunt zetten, heb ik ook wel ens uitgeprobeerd en het werkte, moetn ze maar niet in het programma Bridgen neerzetten als het routen is........Predator schreef op 09 oktober 2002 @ 21:39:
[...]
A/ Bridging is sneller dan routing.
Software matig is dat natuurlijk wel al veel minder verschil & met layer-3 switches kan je ook routen @ wirespeed maar het omgekeerde beweren is volledig onjuist.
B/ Sygate Office Network is een NAT programma en doet dus aan routing, helemaal niet aan bridging.
Dit neemt niet weg dat ie gewoon beter 2x een subnet neemt en tussen die subnetten gaat routen (als dat nodig is).
Dan moet je wel winroute gaan gebruiken omdat ICS geen NAT met meerdere locale interface ondersteund.
JWO:
bouw de volgende keer een meer fatsoenlijke topicstarter waarbij je wat je wilt bereiken ook duidelijk maakt:
cfr: http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#topicstart