Toon posts:

[W2K] DNS ingevoerd, booten erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een paar keer tegen het volgende probleem gestuit.

We hebben een aantal klanten waarbij een ISDN-routertje in het netwerk draait.
Alles gaat goed, totdat we de windows 2000 ws'en instellen voor de router. Netjes Gateway en DNS'en invoeren.

Nu is het zo dat wanneer de pc na die settings word gereboot, hij ontzettend lang (lees: soms meer dan 1 minuut) doet tot het aanmeldscherm.

Bij de dialoog "Bezig met het toepassen van de computerinstellingen" moet ie het langste duimendraaien.

In eerste instantie wist ik niet eens waar ik moest zoeken, maar uiteindelijk was het zo dat als ik die DNS'en verwijder dat ie lekker doorspeert. maar ja, dan geen Internet natuurlijk.

Verder hebben de problemen tijdens het werken geen probleem. Enige wat wel opvalt is dat ook het opstarten van Exact voor Windows 10x zo lang duurt met die DNS instelling.
Aan het type router zal het waarschijnlijk niet liggen, want zonder een router, maar met de DNS ingevoerd word het opstarten ook vreselijk traag. In de 2 situaties gaat het om een Cisco en een Draytek.

Wie helpt!!! _/-\o_

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor DNS heb je ingevoerd? Draai je lokaal ook een DNS server, en heb je die ingevoerd :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Nee, lokaal geen DNS, is de DNS van de Internetprovider. Heb verschillende DNS'en geprobeerd.

SP3 is de oplossing ook niet

Verwijderd

Ik denk dat ie wat gaat proberen te resolven maar het niet kan. Ik denk dat je moet gaan sniffen om te zien wat ie nou probeert te doen (maar duidelijk niet lukt en die poging timed dan out).

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mja, tijdens het laden van het profiel zal ie proberen je server te vinden door te resolven i guess, lijkt me dan dat het handig is als je een lokale DNS server hebt draaien ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Begrijp ik goed dat je op je workstations de DNS server van de provider opgeeft, waarna het allemaal retetraag gaat? Dat klopt dan, want je workstations gaan eerst op zoek naar de service records voor het interne domain voor het ophalen van policies etc.

Wat je moet doen is je werkstations naar je interne DNS server laten pointen en op je interne DNS server één of meerdere forwarders opgeven. Hoe dat moet staat keurig in de on-line help

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1