Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Kabelmodem Mod! Wie begint er?!

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik kwam op ut id toen ik Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Tweak/Mousemod/Mousemod_12.JPG op deze foto een @sloom modem + router zag staan, met groene ledjes wel te verstaan (Heb ik ook) toen bedacht ik: Dat kan mooier!

Ik heb m'n Com21 en SVEC routertje op de computerkast staan (2.30 hoog, dus die is bijna niet te zien), dus daarom mod ik em niet, en ik ga hoogstwaarschijnlijk overstappen op XS4ALL, dus is zonde van de leds ;)

Ok wie eerst?

Ik w8 met smart op de eerste modem met een window, blauwe leds, fans of wat dan ook })

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

lol ik huur m'n com21 modempje dus die kan ik nie modden....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:44
Eerlijk gezegd zou ik hier mee uit kijken want de modem is en blijft eigendom van @home. Tenzij jij hem natuurlijk voor dat absurde bedrag gekocht hebt, en ik weet niet of @home het wel zo kan waarderen als ze die modem een keer terug moeten nemen of service beurt krijgt. Maar ja je moet het zelf weten natuurlijk, als het mijn eigen modem was was ik er ook wel aan begonnen.

edit: te laat zie ik en bij hem is het kort maar krachtig maar ja...

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:53
chromeeh schreef op 09 oktober 2002 @ 20:39:
lol ik huur m'n com21 modempje dus die kan ik nie modden....
* JJapie heeft zelfde probleem :(

Verwijderd

houd het dan nooit op :P

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39
Ook bij Chello huur je je modem, gaat dus niet door...

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
Mommy, don't let them hurt the modem :p

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Mijn modem zit in de pc van me moeder ingebouwd.
Gewoon erin gelegd. geluid matten erin gepropt.
Het is een P2 350mhz. staat 24/7 aan stressed 65 graden (zonder fan dus passief)
Anders kan me ma niet slapen zegt ze.
Alleen de voeding blaast wat lucht weg.
Heeft geen nut om te modden dus :P

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

* _WgV_ vind de groene ledjes in z'n Speed Touch Home ook wel mooi!

#StopBurningStuff

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11 11:50

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Een vriend van me heeft er nog een paar liggen... Ik geloof niet dat ze werken trouwens, maar tis wel een ID!

Je kan hier beter niets zetten....

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 11:56
Uhm ik heb hem gehad maar dat ding staat in de huiskamer achter het gordijn dus zie er het nut niet van in. En al helemaal niet om er een fan in te zetten die niet nodig is :)

Leeg

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:44

DinX

Motormuis

kheb een interne adsl-modem |:(

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Tja de mijnes staat beneden achter de gordijnen dus dat heeft ook niet echt veel zin ;)

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:58

AirX

Tweak Guru

enne, die router van jouw: Het is een switch (een safeway) :+

Verwijderd

De topicstarter moet toch altijd beginnen? ondanks het feit dat JIJ 'm niet ziet, en je MISSCHIEN overgaat op ADSL kan je ons toch wel verassen met een mod?

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
hey, das mijn modem en muis! :P
ik heb het idee ook gehad, maar ik ben ook van plan om over te stappen op ADSL en ik wil ook niet me 100 gulden borg kwijt :(
edit:
de modemzooi hangt nu onder de tafel aan de muur, dus heeft het dubbelweinig zin

ik zou vandaag ff me brander met blauwe leds modden, maar wat blijkt? Plextor gebruikt van die mini opbak-leds :( dus ik vindt het te link om die te modden voordat ik een andere brander heb :/

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

ik heb wel al hub mods gezien! ook van een gast hier op GoT

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
die hub hing ook onder z'n tafel, dus dat had eigenljk ook weinig zin (al oud, denk maand of 8 ofzow)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:41
even w88 ikben nu 1.5 jaar lid van @home dan is dat modem toch van jou :?

Verwijderd

Topicstarter
gfo schreef op 09 oktober 2002 @ 21:44:
Als dat zo is, kank em wel modden! En m'n routertje gaat niet onder de schroevendraaier+bout tot de garantie verlopen is (nog 1.5 jaar ;) )

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

gfo schreef op 09 oktober 2002 @ 21:44:
Argh is dat zo???
Ben al bijna 3 jaar lid :)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Ik heb mijn modem een verplaatsmod gegeven i.p.v. hij nu beneden hangt achter een zielig gordijntje is ie nu op zolder in combi van mijn server, vet dikke hirschman witte coax hangt daaraan, als het lukt plaats ik een pic Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchguy/com21.bmp

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Bezzerk
shure-fan schreef op 09 oktober 2002 @ 22:26:
Ik heb mijn modem een verplaatsmod gegeven i.p.v. hij nu beneden hangt achter een zielig gordijntje is ie nu op zolder in combi van mijn server, vet dikke hirschman witte coax hangt daaraan,
uuuhm is het niet zo dat hoe meer COAX ertussen hoe langzamer je i-net is? :?

Mij is altijd verteld dat hij zo dicht mogelijk bij je kabel aansluiting moest zitten omdat UTP geen/niet zoveel last heeft van deze vertraging...

• shure-fan
  • Laatst online: 29-11 21:22
ik heb er geen last van

en op die coasx zit dan ook nog een koppelstukje en een paar meter coax overgehouden

maargoed kwa snelheid heb ik nergens last van (extra dikke coax misschien betere bescherming)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/onzin/modem.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.demeij/onzin/blueled.jpg
dat kreng is bij ons vreselijk in beeld, hij staat naast de router pal onder de tv te knipperen :-/ (moest zo dicht mogelijk bij de plek waar de kabel het huis binnen komt)

(url is mischien een hint ;) )

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

bij ons hangt hij ook achter het gordijn, zo dicht mogelijk bij de kabelaansluiting, groot baggerding :r :r :r

You are free to do as we tell you to

Verwijderd

ik heb de monteur gesproken bij mij het maakt niet echt uit als je kabel te lang is als hij maar goed beschermt is
en desnoods hang je er een ouderwetse coax lan versterker tussen schijnt ook goed te werken hoor

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Het gaat er vooral om dat hoe dichter je bij de aansluiting zit hoe minder kans op storing er op je kabel kan zitten. Dit kan veel problemen voorkomen. Maar met een goede coax kabel kan je idd er een stuk verder van af zitten.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ADSL en de ze zeiden ook dat de modem zo dicht mogelijk bij de aansluiting moest zitten.
Nou echt niet dus he!
Ik heb de telefoon kabel door naar boven getrokken en de modem staat nu naast me.

met mijn wanadoo (COAX) heb ik ook gewoon COAX naar boven getrokken.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Mja, ik zou hem wel willen modden, maar heb er ten eerste geen ''zin'' in. Ten 2e; de modem is niet van ons maar van @Sloom < TIP :D. En ten derde.... dat weet ik niet :)

Verwijderd

Hm, ik heb alles zelf aangelegd thuis. Maar de modem wilde Essent perse zelf in de meterkast komen hangen. (Heb nog gevraagd, of hij niet gewoon op mijn kamer kon komen te staan, maar die monteur wilde er niet aan beginnen. Nu zit er tussen de splitter en de modem ong. 15 cm coax, was echt het beste volgens hem.) Aangezien hij daar erg mooi hangt, (ik moet er niet aan denken, om die lompe kast ook nog bij de router/switch, switch, servers, printer te hebben staan) heeft dat voor mij dus echt geen zin...

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Bezzerk schreef op 09 oktober 2002 @ 22:31:
[...]

uuuhm is het niet zo dat hoe meer COAX ertussen hoe langzamer je i-net is? :?

Mij is altijd verteld dat hij zo dicht mogelijk bij je kabel aansluiting moest zitten omdat UTP geen/niet zoveel last heeft van deze vertraging...
zoiets ligt mij ook bij vandaar datie aan het orginele kabeltje van 1,5 meter of zo gewoon zit, met een utp naar de zolder

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:44
Ik heb ook meerdere malen gehoord dat de afstand coax niet te groot mag zijn dus toen ik bij mijn vader @home ging aansluiten heb ik de proef op de som genomen en een meter of 5 coax (naar boven) voordat de modem komt. Het resultaat niks nada noppes snelheidsverschil in verschillende tests op hetzelfde moment met eigen pc. Dus dat is geen reden om je mod achterwege te laten, doe je best en verzin een andere reden als je het echt niet wilt :P

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel heeft net zijn ledjes besteld, deze komen in mijn ADSL Ethernet modem... daar zit toch al geen garantie meer op :D :P

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:35
huur hem ook, en anders zaten switch en modem toch in de meterkast dus maakt niks uit al zijn die dingen groen of blauw :)

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

K heb ook die com21 modem (gekocht 200€ anders was ie 15€pmaand dus na 14 maand heb je dan toch al die 200% betaald...) samen met mijn sswitch ligt hij schttig in het tv kastje warm te worden.

• Losha
  • Laatst online: 27-10 07:13

Losha

clear my path motherfucker

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 20:46:
Mijn modem zit in de pc van me moeder ingebouwd.
Gewoon erin gelegd. geluid matten erin gepropt.
Het is een P2 350mhz. staat 24/7 aan stressed 65 graden (zonder fan dus passief)
Anders kan me ma niet slapen zegt ze.
Alleen de voeding blaast wat lucht weg.
Heeft geen nut om te modden dus :P
maakt jullie modem geluid dan? :? mijnes niet i.i.g.

• Bezzerk
eliminator007 schreef op 10 oktober 2002 @ 15:51:
Het resultaat niks nada noppes snelheidsverschil in verschillende tests op hetzelfde moment met eigen pc. Dus dat is geen reden om je mod achterwege te laten, doe je best en verzin een andere reden als je het echt niet wilt :P
(schatting) 90% van de breedband i-netters heeft een gehuurde modem, reden genoeg? :+

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Joepho schreef op 10 oktober 2002 @ 16:56:
K heb ook die com21 modem (gekocht 200€ anders was ie 15€pmaand dus na 14 maand heb je dan toch al die 200% betaald...) samen met mijn sswitch ligt hij schttig in het tv kastje warm te worden.
en toen kwam de verandering naar DOCSIS en had je een Com21 modem over :P

Verwijderd

ik hoef niet te moden ik heb zo`n groene usb kikker rog of wat ever de mensen hem willen noemen.

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Maar ff serieus....
87,3% heeft z'n modem achter het gordijn ofzo hangen, dus heeft het niet echt veel zin om het ding te modden + het feit dat veel mensen 'm huren.....

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 17:34
chromeeh schreef op 10 oktober 2002 @ 17:13:
Maar ff serieus....
87,3% heeft z'n modem achter het gordijn ofzo hangen, dus heeft het niet echt veel zin om het ding te modden + het feit dat veel mensen 'm huren.....
Ja blijkbaar, zo zit dat bij ons ook! ZO dicht mogelijk bij de aansluiting van de TV...
Daarbij is hij idd gehuurd, denk niet dat @home het in dank afneemt als ik daaraan ga zitten modden...
Me ouders zullen me wel schieten als ik zeg dat er nog een kastje (router) moet komen te hangen >:)!

• Fostar82
  • Laatst online: 07-07 14:57
Yep meer coax = minder snelheid.
Vroeger toen ik nog jong was ;) kreeg een vriend van mij al kabelmodem en die stond ook bij de pc met een reusachtig stuk coax eraan maar een jaar later toen ik en een aantal andere vrienden kabel kregen monteerden ze het kabelmodem zo dicht mogelijk bij het filter. Omdat dit een hogere snelheid gaf. :)

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Verwijderd

ik heb mijn adsl modem en switchgeval ergens in een diep donker hoekje staan dus ik zie die lampjes eigenlijk nooit

Verwijderd

Topicstarter
bij mij staat ie ongeveer 6/7 meter kabel van de TV aansluiting af!

Maar ik moet nog ff kijken offie echt van mij is, anders ga ik er niet aan zitten klooien
Pagina: 1