Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] van 110V naar 220V ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga volgende week naar canada.
nu hebben ze daa 110 volt...
ik wil graag battarijen mee nemen voor mn digicam.. nu zijn het oplaad bare battarijen.. en een oplader gaat ook mee..

alleen die is 220 en daar hebben ze 110 met een wereld stekker is het probleem niet opgelost..

wie weet er iets?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
transformator :?

Verwijderd

Topicstarter
??? die snap ik even niet.. het mag ook een zelf bouwsel zijn

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:40

dodo79

witte dikke tonnie

gewoon 1:2 trafo meeneme, die zet de 110v om in 220 volt.
alleen wat voor netfrequentie gebruike ze daar, en kan je lader ook niet gewoon op 110 (mits deze daar voor geschikt is)

omdat het kan!

Verwijderd

dodo79 schreef op 09 oktober 2002 @ 20:59:
gewoon 1:2 trafo meeneme, die zet de 110v om in 220 volt.
alleen wat voor netfrequentie gebruike ze daar, en kan je lader ook niet gewoon op 110 (mits deze daar voor geschikt is)
Je vergeet dat ze in de USA op 60HZ zitten :)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Die 60 hz boeit niet, aangezien de boel toch wordt gelijk gericht

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

djexplo schreef op 09 oktober 2002 @ 21:02:
Die 60 hz boeit niet, aangezien de boel toch wordt gelijk gericht
Je weet niet watvoor interne schakeling zich in die trafo bevindt. Aannemen kun je wel.

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 07:26

Barca

In Search Of Sunrise

Gewoon naar de electroboer om de hoek en daar een trafo kopen, je hebt verschillende soorten. Je kunt ook zelf wat bouwen ja... klopt, maar ik zou het risico niet nemen... plus je gaat volgende week al! :D

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ik zou ff naar die lader kijken. Veel van de moderne geschakelde voedingen kunnen gewoon andere frequenties en spanningen aan. Zelfbouw zou ik niet aan beginnen. Hoe denk je dat te testen? Dan maar daar een cheap-ass batterijlader kopen...

Verwijderd

Topicstarter
hehehe ja zal vrijdag even bij deelektroboer kijken hoe dat zo`n omvormer/adapter ding heeft dat nog een naam?

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 07:26

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 22:09:
hehehe ja zal vrijdag even bij deelektroboer kijken hoe dat zo`n omvormer/adapter ding heeft dat nog een naam?
Vast wel :7 maar ik zou het niet weten! Iemand?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
AcouSE schreef op 09 oktober 2002 @ 22:01:
Ik zou ff naar die lader kijken. Veel van de moderne geschakelde voedingen kunnen gewoon andere frequenties en spanningen aan. Zelfbouw zou ik niet aan beginnen. Hoe denk je dat te testen? Dan maar daar een cheap-ass batterijlader kopen...
Testen ? geen probleem toch ?

de echte tweaker heeft wel ergens een variac staan :)

Repareren doe je zo.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:19

almightyarjen

When does the hurting stop?

Heel veel grootvermogen versterkers (>100W) hebben een 220V naar 110V trafo. Als je deze precies verkeerd om aansluit op 110V, komt er 220V aan de andere kant uit. En idd, 60Hz doesn't matter: gelijkrichten doet-ie ook wel op 60Hz, al is dat niet zo nauwkeurig waarschijnlijk. Who cares... Probeer zo'n oude trafo op de kop te tikken (bij de lokale elektroboer bv) en je probleem is opgelost. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Topicstarter
hoe heet dat dan presies kom morgen weer bij elektro boer :)
omvormer
adapter
converter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 08:17:
hoe heet dat dan presies kom morgen weer bij elektro boer :)
omvormer
adapter
converter
Transformator :*

Verwijderd

Topicstarter
splenx.. :P

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 21:57
Conrad heeft ze wel, maar die zijn scheiteduur.
Beter kun je even zo´n oplader in canada scoren, kosten daar toch niet zoveel volgens mij.
Maar check je lader even, er zijn verschillende die wel meerder voltages aankunnen.
Pagina: 1