langere berichtgeving

Pagina: 1
Acties:

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Topicstarter
wat me opvalt is dat sinds kort de meeste berichten een stuk langer zijn geworden. Nu zit ik er niet echt mee, maar ik vind het toch een positieve kant en een negatieve hebben...

Door de langere berichten vind ik dat tweakers.net, in combinatie met de nieuwe lay out, een stuk professioneler, en volwassener overkomt. En daar is helemaal niks mis mee. :)

Alleen die langere berichten moeten wel gelezen worden... en nou had ik altijd aan de korte berichtjes genoeg. Die langere berichten vragen om meer aandacht, en omdat lang niet alle berichten me interesseren haak ik meestal al halverwege af (lees, ik scroll door naar de reacties).

Op zich best jammer, want de tijd die ik nu doorbreng op de frontpage wordt sterk ingekort. Niet dat ik er erg mee zit, want nou lees ik alleen maar meer topics op GoT :9

Maar goed, ookal komt tweakers.net nog zo professioneel over met de langere teksten, I vote voor de oude kortere berichtgeving. Scheelt jullie ook weer een hoop tijd. En als er een interessant bericht geplaatst wordt, staan er (vrijwel) altijd links naar bronnen, waar verder gelezen kan worden.

En ALLEMACHTIG wat een grote reclameborden zo af en toe... :+

Spolap: Interactive webcomic

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Creative brengt een hoop nieuwe producten uit en dat heeft voor ons nieuwswaarde en is beslist geen hidden advertorial. Als dat wel het geval zo was, dan was er een Feature bijgekomen en stond boven eht artikel duidelijk vermeld dat het om een advertorial gaat.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:20

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

wacco schreef op 09 oktober 2002 @ 20:22:
wat me opvalt is dat sinds kort de meeste berichten een stuk langer zijn geworden. Nu zit ik er niet echt mee, maar ik vind het toch een positieve kant en een negatieve hebben...

Door de langere berichten vind ik dat tweakers.net, in combinatie met de nieuwe lay out, een stuk professioneler, en volwassener overkomt. En daar is helemaal niks mis mee. :)
[...]
Maar goed, ookal komt tweakers.net nog zo professioneel over met de langere teksten, I vote voor de oude kortere berichtgeving. Scheelt jullie ook weer een hoop tijd. En als er een interessant bericht geplaatst wordt, staan er (vrijwel) altijd links naar bronnen, waar verder gelezen kan worden.
In principe is het de bedoeling om teksten van een of twee alinea's te schrijven, afhankelijk van de hoeveelheid informatie die beschikbaar is. Het wordt helemaal niet gepushed om langere teksten te schrijven, maar de laatste tijd lijken veel nieuwsposters er weer zin in te hebben en dus langere teksten te schrijven :). Ik verwacht dat dat zich vanzelf wel weer stabiliseert.
Dat is natuurlijk al snel zo op het moment dat je geen objectieve bron hebt. De presentatie in het Hilton die genoemd wordt, bevat natuurlijk alleen informatie die voor Creative positief is. Het is practisch onmogelijk om een artikel te schrijven waarin je de producten van twee kanten belicht als je die producten niet bij de hand hebt...je zult zien dat bij een aankondiging van bijvoorbeeld een nieuw moederbord van Intel (waarbij er geen benchmarks zijn) ook vol zal staan van specificaties en verwachte goede eigenschappen, terwijl daar in tests misschien weinig van overblijft.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wacco schreef op 09 oktober 2002 @ 20:22:

:)
Alleen die langere berichten moeten wel gelezen worden... en nou had ik altijd aan de korte berichtjes genoeg. Die langere berichten vragen om meer aandacht, en omdat lang niet alle berichten me interesseren haak ik meestal al halverwege af (lees, ik scroll door naar de reacties).
Sja, we kunnen alles gaan inkorten maar dan kunnen wij dus geen fatsoenlijke nieuwspost maken. Je gaat toch ook niet midden in een stripverhaal stoppen om een boek te lezen :o
Op zich best jammer, want de tijd die ik nu doorbreng op de frontpage wordt sterk ingekort. Niet dat ik er erg mee zit, want nou lees ik alleen maar meer topics op GoT :9

De shorts zijn er al eens geweest en zijn naderhand weer weggehaald omdat ze niet het gewenst effect hadden :)
En ALLEMACHTIG wat een grote reclameborden zo af en toe... :+

Zoals vaker is gezegd: Geen reclame, geen T.net :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ik dacht ook al dat een advertorial duidelijk zou worden aangegeven. Just making sure ;)

LinkedIn WoT Cash Converter

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Topicstarter
offtopic:
[quote]Robin Vreuls schreef op 09 oktober 2002 @ 21:09:
Je gaat toch ook niet midden in een stripverhaal stoppen om een boek te lezen :o
[/quote]

wel :)
ooit gehoord van de hitch hikers guide to the galaxy? :*)
odysseus schreef op 09 oktober 2002 @ 21:06:
...maar de laatste tijd lijken veel nieuwsposters er weer zin in te hebben en dus langere teksten te schrijven :). Ik verwacht dat dat zich vanzelf wel weer stabiliseert.
Altijd mooi om te weten dat jullie lekker enthousiast zijn! Keep it that way! :)

Spolap: Interactive webcomic

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 18:47

Macros

I'm watching...

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dit is geen advertorial, we hebben die informatie gekregen en gepost, simple as that. De post is wat langer dan normaal omdat er geen bron-artikel is om naar te verwijzen. We krijgen er dus geen geld voor ofzo.

En natuurlijk is het wel reclame op een bepaalde manier, maar dat is iedere nieuwspost in principe. Iedere keer dat wij een merknaam noemen vergroten we de naamsbekendheid van een bedrijf. Iedere keer dat wij schrijven dat er een nieuw product is zullen er mensen zijn die er nader naar gaan kijken en besluiten het te kopen. Dat is IMHO echter geen reden om dit soort berichten maar niet meer te brengen.

Ik heb dit een jaar geleden al in een column geschreven trouwens ;).

Kijk, reclame voor ATi: nieuws: ATi start certificeringprogramma voor videokaarten
Reclame voor AMD: nieuws: AMD's Fab 25 krijgt "environmental award"
Reclame voor HP/Intel: nieuws: HP rx5670 Itanium 2 server breekt benchmarkrecords

Maar ook gewoon nieuws :). Zolang je niet één merk gaat voortrekken is er niets aan de hand.

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1