Toon posts:

Win98 op een HP netserver E45.. Hoe??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg met geen mogelijkheid win98 geinstalleerd. Probleem zit hem dat ik als ik met cd boot (installeren of opstarten in dos met cd-rom support) dat hij niet verder komt dan het laden van de cdrom (aspi) drivers en daarna een pci scan doet. Hierna doet ie nix meer, je ziet nix en hoort nix.

Dit zou wel komen omdat de hd's scsi zijn, maar hoe krijg ik win98 er op? (er heeft win NT 4.0 opgestaan, alles is opnieuw gepartitioneerd mbv win2k cd :) )
Heb zo'n dos utiteties diskette gedownload van de hp site maar daar werkt nix van, krijg de melding dat de aspi drivers niet geladen/gevonden kunnen worden.

spec:
PII 266-64mb ram-2x 4.x scsi gb hdd

o ja nog iets, bios etc in dat ding is in duits. Iemand enig idee hoe ik dat engels kan maken O-) niet echt noodzakelijk, maar wel makelijk.

Verwijderd

krijg je misschien niet iets van scsi driver die je kan toevoegen aan de HAL (hardware Abstraction Layer) ???

PS. 127.0.0.1:27015 is localhost......:S

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is ik kan niet booten met cdrom ondersteuning in dos (waneer ik van win98 cd boot). Hij blijft dus aan het eind hangen, eerst zie je dat ie aspi driver laad en dan een pci scan doet. Als ik nu win gaan installeren blijf deze op dezelfde plek hangen.

Ik kan wel gewoon in in dos booten met de cd.

Heeft iemand niet een link naar een bootdisk met cd en scsi ondersteuning?
Ik denk dat het dan wel zou werken.

offtopic:
Natuurlijk weet ik dat dat localhost is :+

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

offtopic:
Dat ipadres werkt weldegelijk ik kom er gewoon op, maar ik zie jouw nooit online TheMAzTER
:+

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
FoolZero schreef op 10 oktober 2002 @ 12:18:
offtopic:
Dat ipadres werkt weldegelijk ik kom er gewoon op, maar ik zie jouw nooit online TheMAzTER
:+
offtopic:
CS zuigt :) daarom, ik speel TFC :+

maar plz back to topic. Het is een pc voor mn broertje en hij heeft er nix aan als ik er winNT op zet.

(nu ook niet echt PII 266, maar iets is beter dan niets).

Verwijderd

Volgens mij moet je eerst booten met de HP navigator cd om je schijven te configureren en kun je van daaruit je OS installeren.

rgrds

Verwijderd

Topicstarter
die cd heb ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost, heb een win98 bootdiskette gebruikt van bootdisk.com (oid) en toen boote die wel normaal. Heb wel de format van mij eigen cd moeten gebruiken, omdat die andere alleen fat16 deed.

Verwijderd

laat me raden, je moest een bootdisk hebben met de drivers voor de SCSI controller van die machine?

(ik zou trouwens veel liever NT 4.0 dan Win98 gebruiken, toch een stukje stabieler en "beter onder controle" dan Win98 just my two cents.

Verwijderd

Topicstarter
nee, helemaal niet, teminste niet dat ik weet. Heb gewoon http://www.mirrors.org/ar...com/winfiles/boot98se.exe die gedownload en toen werkte het wel :). Heb nu een probleem dat ik mn cd-rom niet kan vinden in win98.

die server is voor mn broertje, hij wil er spelletjes op spelen (tja ik weet het PII 266, maar die gozer heeft geen geld en is 11 ofzo).
Pagina: 1