Toon posts:

Gecrashde HDD in de vriezer en hij doet ut weer??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst van iemand gehoord dat als je een gecrashde HDD in de vriezer gooit, dat ie het dan na een dagje weer doet. Ik heb toevallig nog een oude HDD liggen, en wil het wel ff proberen.

Weet iemand hier misschien meer vanaf?

Mijn testje:

HDD in boterhamzakje (Tegen vocht)
1 dag in de vriezer en daarna ff op temperatuur laten komen
In de computer
En draaien maar (als ut goed is :*) )

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
broodje aap... geloof ik niks van

A wise man's life is based around fuck you

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:30
Nou probeer het maar zou ik zeggen aangezien hij al kapot is kan er nix mee gebeuren. Laat je het morgen weten :9

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 09:30

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik weet wel dat je zo de codes uit een autoradio kan frotten... Maar van deze variant heb ik nog niet gehoord ei'k.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 15:50
Patent op aanvragen >:)

Mocht het werken . ;)

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

mmmmm.. Als dat zo is, ga ik een nieuwe verzameling starten >:)

Je kan hier beter niets zetten....

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:01
dit werkt soms ,alleen maar voor heel even.
het enige waarvoor het handig is, is om nog snel je verloren gegane data op de gecrashte schijf proberen te recoveren naar een goede schijf

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 21:45

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

idd, dit werkt echt..Echter je maakt de schijf hier niet mee heel. Er is alleen een kans dat de schijf het weer voor een paar minuten gaat doen..Je kunt dan bijvoorbeeld je belangrijkste data snel ff backuppen

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
het geheugen effect van batterijen kun je ook wissen door ze in de vriezer te leggen :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 09:30

MAZZA

Barbie is er weer!

CV_SmileY schreef op 09 oktober 2002 @ 20:02:
idd, dit werkt echt..Echter je maakt de schijf hier niet mee heel. Er is alleen een kans dat de schijf het weer voor een paar minuten gaat doen..Je kunt dan bijvoorbeeld je belangrijkste data snel ff backuppen
De echte die-hard tweaker heeft hier een langdurige oplossing voor :+

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:01
Venkeroz schreef op 09 oktober 2002 @ 20:03:
het geheugen effect van batterijen kun je ook wissen door ze in de vriezer te leggen :)
hmm, dat is wel handig om eens te proberen :) thnx

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als je je athlon in de vriezer legt duurt het langer voordat ie doorbrand zonder koeler :+

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij ligt erin.

Hij zat nog wel in een oude comp, als 2e niet aangesloten HDD, maar die was er snel uit. Alleen jammer dat ik daarmee de koeler van m'n HDD gemold heb... Maarja, welke idioot maakt er dan ook een moederbord vast aan van die platen die om de kast heenzitten... (Wasn't me)

Ut is trouwens een Western Digital Caviar 3250 uit mei 1997 :) Heeft 2.5 gig opslag ruimte :9~

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ik weet dat dit werkt met accu's van laptop's e.d. Het is echter vaak wel een tijdelijke oplossing.
je moet maar eens zoeken er is ooit een topic over geweest. Ander simpel voorbeeld...de batterij van de afstandbediening is leeg en je kan de zender niet meer overschakelen...schud de afstandsbediening dan maar eens zoals je een handoek uitklopt...na een paar keer zal je zien dat de afstandsbediening het weer doet. Ik heb dit ooit bij natuurkunde gehad (lang geleden)...heeft iets te maken dat de moleculen allemaal 1 kant op gaan liggen of zoiets.
Ik zie mensen nu denken van "en da is ook" maar het is echt geen onzin.
have fun shaking :)
of het met een HD ook werkt...geen idee ik denk dat door de temperatuur de magnetische deeltjes allemaal dezelfde kant op gaan liggen al weet ik dat niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Jaaaa!!! Hij doet ut weer :*) :*) :*)

Enigste probleem is dat m'n pc nu oververhit raakt, de CPU cooler is afgebroken |:( en ut bevestigings ringetje ligt doormidden... Kan ik die *fan* gewoon vast lijmen aan de CPU of is dat niet zo'n goed idee? :?

:+ :+

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2002 18:37 . Reden: Heeeeele stomme typo ]

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:25:
Jaaaa!!! Hij doet ut weer :*) :*) :*)

Enigste probleem is dat m'n pc nu oververhit raakt, de CPU cooler is afgebroken |:( en ut bevestigings ringetje ligt doormidden... Kan ik die CPU gewoon vast lijmen aan de processor of is dat niet zo'n goed idee? :?
De cpu vastlijmen aan de processor :? lol :+ . Ik denk dat je een probleem hebt. Je bedoelt zeker dat het pinnetje aan je socket is afgebroken. Hmmm. Check de search eens. hier zijn al verscheidene topics over langsgekomen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58
offtopic:
Ik wil niet vervelend doen, maar de eerste paar reacties zijn weer een bewijs van een vloedgolf van nieuwe users, maar goed.

Dit helpt wel degelijk. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat er kapot is, maar ik zal proberen uit te leggen wanneer deze truc kan helpen. Als je koppen kapot zijn draaien ze niet meer omdat ze meestal dan vast zitten. Wanneer je ze in de vriezer legt vriezen ze vast. Als je ze er na een nacht (minimaal) weer uit haalt, ontdooien ze weer met de kans dat ze weer los komen.

Dit helpt dus alleen wanneer het probleem in de koppen zit!!!

NB. Doe hem altijd in een waterdicht en anti-statiesch zakje. Laat hem na het invriezen minimaal een dag drogen ivm condens.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43

AvK

Ready Set Go

Je moet em juist in bevroren toestand weer aansluiten. Als de HD bevroren is krimpt alles een klein beetje, ook lagers ed. Daardoor kunnen vast zittende delen weer los gaan zitten. Snel de data er af halen (als dat al lukt) voordat ie weer ontdooid is en weg mieteren dat ding.
Deze truuk is al zo oud als er harde schijven bestaan en is uiteraard het allerlaatste redmiddel.

NB: Condens vorming is geen probleem, dat zit alleen aan de buitenkant.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

AvK schreef op 10 oktober 2002 @ 18:47:
Je moet em juist in bevroren toestand weer aansluiten. Als de HD bevroren is krimpt alles een klein beetje, ook lagers ed. Daardoor kunnen vast zittende delen weer los gaan zitten. Snel de data er af halen (als dat al lukt) voordat ie weer ontdooid is en weg mieteren dat ding.
Deze truuk is al zo oud als er harde schijven bestaan en is uiteraard het allerlaatste redmiddel.

NB: Condens vorming is geen probleem, dat zit alleen aan de buitenkant.
Zitten er bij jou geen printplaatjes aan de buitenkant van je HD's? :>

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

mikevanrooijen schreef op 09 oktober 2002 @ 22:04:
schud de afstandsbediening dan maar eens zoals je een handoek uitklopt...na een paar keer zal je zien dat de afstandsbediening het weer doet. Ik heb dit ooit bij natuurkunde gehad (lang geleden)...heeft iets te maken dat de moleculen allemaal 1 kant op gaan liggen of zoiets.
Dat schudden helpt wel ja, maar dat heeft niets te maken met het 'herverdelen' van moleculen hoor. Dacht je echt dat je die dingen met de een voorkeursrichting kon geven? Was dat maar waar. Dat zou heel veel dingen een stuk simpeler maken.
Wat wel de verklaring is is het volgende: De afstandsbediening heeft nogal wat stroom nodig voor die LED's die er in zitten. Het zijn bijna infrarood schijnwerpers. Als je batterij (bijna) leeg is, is de inwendige weerstand hoog. Je krijgt er dus bijna geen stroom meer uit en de spanning zakt als je dat toch probeert. Wat vaak ook het geval is, is dat er tussen de contactpunten van batterijhouder en batterij vuil en oxide zit. Dat heeft ook een weerstand. Dus de zaak wordt nog erger. Gevolg: er komt een moment dat je AB het net niet meer doet. Ga je nu schudden dan heb je kans dat de batterijen iets bewegen in hun houders en daardoor de oxide laag beschadigen. Je hebt dan iets minder weerstand en hij 'doet' het weer. Heel even tot de batterij verder leeg is. Je kan het nog iets beter doen door ze gewoon rond te draaien in de houder. Dat schraapt beter.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43

AvK

Ready Set Go

Awesdorp schrijft: "Zitten er bij jou geen printplaatjes aan de buitenkant van je HD's?"

Daarom moet je het ook snel doen.
PC-kast open, IDE-kabel voor het grijpen, vriezer open doen, HD eruit, rennen naar je PC, HD aansluiten en opstarten die hap, data er af halen en weer uitzetten die PC. Ongeveer zo bedoel ik. Je bent zo snel dat condens niet eens de tijd krijgt om een probleem te geven.

Eerst laten ontdooien heeft geen zin dan zit alles weer net zo vast als eerst.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:03

Killjoy

Klingon lawn products

Kortom: neem een boterhamzakje en een beetje plakband en je hoeft een stuk minder hard te lopen. Zelf geprobeerd, maar de HDD was al niet meer te redden.

[ Voor 0% gewijzigd door Killjoy op 10-10-2002 22:03 . Reden: typo ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ortep schreef op 10 oktober 2002 @ 18:58:
[...]

Dat schudden helpt wel ja, maar dat heeft niets te maken met het 'herverdelen' van moleculen hoor. Dacht je echt dat je die dingen met de een voorkeursrichting kon geven? Was dat maar waar. Dat zou heel veel dingen een stuk simpeler maken.
Wat wel de verklaring is is het volgende: De afstandsbediening heeft nogal wat stroom nodig voor die LED's die er in zitten. Het zijn bijna infrarood schijnwerpers. Als je batterij (bijna) leeg is, is de inwendige weerstand hoog. Je krijgt er dus bijna geen stroom meer uit en de spanning zakt als je dat toch probeert. Wat vaak ook het geval is, is dat er tussen de contactpunten van batterijhouder en batterij vuil en oxide zit. Dat heeft ook een weerstand. Dus de zaak wordt nog erger. Gevolg: er komt een moment dat je AB het net niet meer doet. Ga je nu schudden dan heb je kans dat de batterijen iets bewegen in hun houders en daardoor de oxide laag beschadigen. Je hebt dan iets minder weerstand en hij 'doet' het weer. Heel even tot de batterij verder leeg is. Je kan het nog iets beter doen door ze gewoon rond te draaien in de houder. Dat schraapt beter.
thx voor de heldere uitleg...weer een fabeltje uit mijn wereld.

• M2XzeeD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2025
Hij zat nog wel in een oude comp, als 2e niet aangesloten HDD, maar die was er snel uit. Alleen jammer dat ik daarmee de koeler van m'n HDD gemold heb...<> Enigste probleem is dat m'n pc nu oververhit raakt, de CPU cooler is afgebroken en ut bevestigings ringetje ligt doormidden... Kan ik die *fan* gewoon vast lijmen aan de CPU of is dat niet zo'n goed idee?
jij hebt er vast veel verstand van :+

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Minimaal een dag eruit voor de condens.. kom op zeg..
Kep hier een videokaart (Radeon 8500) in de vriezer gelegd om de koeler dr af te halen.
Ding lag 3/4 dag erin (in 2 gesealde zakjes (dus de 1 in de ander)) en nadat ik em dr uit heb gehaald had ik em met 2 of 3 uur weer werkende in m'n PC.

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Stoere actie van het invriezen. Had er nog nooit van gehoord, moet ik ook een keer proberen............ misschien vandaag wel.....

Razadull heb je hem nu eerst laten drogen of niet...... :? :? ben ik wel nieuwsgrieig naar.

Verwijderd

bij batterijen doet ik altijd even ze allebei omdraaien.. dus batterij 1 op de plek van batterij 2 en andersom..

dat werkt meestal lang genoeg en als me mo dan tv wil kijken dan moet ze ze wel verwissellen met nieuwe :P

Verwijderd

Topicstarter
Na 3 uur (Au m'n vingers) pas weer in de computer gezet, want bevroren metaal is niet vast te houden.... Maar hij was nog niet ontdooid :+

Iemand nog tips over m'n CPU fan? Socket is een beetje afgebroken geloof ik 8)7

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 10:24:
Na 3 uur (Au m'n vingers) pas weer in de computer gezet, want bevroren metaal is niet vast te houden.... Maar hij was nog niet ontdooid :+

Iemand nog tips over m'n CPU fan? Socket is een beetje afgebroken geloof ik 8)7
geen tips :) garantie op mobo ben je iig kwijt nu :)

https://wren.co/join/Devian

• FastBunny
  • Laatst online: 27-03 09:56

FastBunny

Give it the Works !

Woei, tweakers zijn dol op vriezers he de laatste tijd ;)

Zou het ook kunnen als het motortje kapot is van een 1.2gb hdd ;)

Heb hem open geschroeft en de platers draaien niet meer :(

Zou het kunnen ;) Anders ff plek maken in de vriezer :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Als je je HDD al opengehad heb is et niet meer mogelijk. Binnen in een HDD is alles stof vrije als er maar het kleinste beetje stof bij komt kan je dat ding al weggooien.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 10:40:
Als je je HDD al opengehad heb is et niet meer mogelijk. Binnen in een HDD is alles stof vrije als er maar het kleinste beetje stof bij komt kan je dat ding al weggooien.
Ja weet ik :) Maar tis maar een 1.2GB schijfje ;) Al blijft er maar 800MB van over :P

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Verwijderd

Hoe zit het dan met die "liquid" schijven van Maxtor, als je die in de vriezer legt?
Hopelijk hebben ze er antivries bij gedaan :)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 11:24:
Hoe zit het dan met die "liquid" schijven van Maxtor, als je die in de vriezer legt?
Hopelijk hebben ze er antivries bij gedaan :)
De liquid schijven hebben natuurlijk nog garantie nu :)
Daar zou ik t maar niet mee proberen :)

Maar verder wat zou er inderdaad mee gebeuren :Y)

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb t vorige week (eindelijk) gedaan met een IBM 60GXP deze had dus last van het alom bekende probleem: ik wil graag bad sectors krijgen omdat ik me kop er niet bij kan houden :+

hij deed het daarna nog totdat ik mijn pc had uitgezet daarna is ie nooit meer opgespint (had wel alle data eruit gekregen :Y) ) RMA tje anyone :)

• Robin11
  • Laatst online: 06-05-2021
Ik ben het nu aan het proberen met een 60 serie van IBM. Hopen dat het lukt, want dan kan ik nog belangrijke data overgooien naar mijn andere HD's.

Na dit truukje heb ik toch nog steeds garantie, of is dit dalijk te merken bij de technische dienst!!!????

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Robin11 schreef op 11 oktober 2002 @ 14:57:
Na dit truukje heb ik toch nog steeds garantie, of is dit dalijk te merken bij de technische dienst!!!????
Het antwoord hierop heb ik binnen 1 1/2 week voor je :)

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Had ik dit maar 2 maanden eerder geweten... 2 harde schijven tegelijk kaduuk... data kwijt en schijfjes retour IBM. Had me dus veel ellende kunnen besparen...

if you're gonna be dumb you gotta be though

• Robin11
  • Laatst online: 06-05-2021
Nou ja, ik heb hem net getest, maar bij mij heeft het niet geholpen. De harde schijf bleef nog steeds hetzelfde "zoekende" geluid maken als eerst. Het is net of de koppen niet goed gesteld kunnen worden. Hij spint op, maar probeert het steeds opnieuw.....
De bios ziet hem niet, dus windows geeft ook alleen maar mijn C-schijf aan.

Iig ga ik hem volgende week even omruilen. Ik laat hem nu nog even ontdooien

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Wat nou als je een vloeistof gelagerde harde-schijf hebt, gaat dit dan ook??

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1