Ik heb een PII 350 met daarop Win2K Prom draaien. Ik heb een oude AOpen Moederbord (Een AX6B) waarvan ik het bios geflashed heb. Voordat ik het bios fleshte, werkt de ATX powerdown niet naar behoren, toem moest ik de power knop 1 keer indrukken, om het systeem uit te zetten, Dus ik dacht het probleem ligt waarschijnlijk in het mobo, maar na de flash, werkt ook dit niet meer, en krijg ik het systeem alleen nog maar uit door de power puton 3 seconden ingedrukt te houden. Hoe is dit mogelijk en hoe kan ik dit oplossen???
Staat APM aan in je BIOS? Is je PC wel ACPI compilant? (Kijk ff in apparaatbeheer onder 'Computer', of daar ACPI PC staat)
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
In je bios gekeken? (ja, ik zie dat je hem net geflasht hebt)
Daar kan ik in ieder geval instellen wat er moet gebeuren als ik de powerknop indruk... en op welke manier ik hem indruk
Daar kan ik in ieder geval instellen wat er moet gebeuren als ik de powerknop indruk... en op welke manier ik hem indruk
Troubleshooting Advanced Power Management in Windows 2000
en
Windows and Advanced Power Management (APM) Support
en
Windows and Advanced Power Management (APM) Support
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Je laatste probleem kun je oplossen door onder Power Management -> Soft off by Power Button -> Delay 4 Sec te veranderen in Instant Off (o.i.d), gaat 'ie als het goed is weer met één druk uit.
Als je een bios-update hebt gedaan om Power Management problemen op te lossen heeft dit vaak pas effect als je Windows daarna opnieuw installeert.
Aangezien je (waarschijnlijk vrij oude) bordje waasrchijnlijk niet ACPI compliant (genoeg) is voor W2K zul je alleen APM kunnen gebruiken. Configuratiescherm -> Energiebeheer -> APM -> APM 1.0 modus o.i.d aanvinken om W2K je PC te laten uitzetten bij het afsluiten.
Als je een bios-update hebt gedaan om Power Management problemen op te lossen heeft dit vaak pas effect als je Windows daarna opnieuw installeert.
Aangezien je (waarschijnlijk vrij oude) bordje waasrchijnlijk niet ACPI compliant (genoeg) is voor W2K zul je alleen APM kunnen gebruiken. Configuratiescherm -> Energiebeheer -> APM -> APM 1.0 modus o.i.d aanvinken om W2K je PC te laten uitzetten bij het afsluiten.
[ Voor 0% gewijzigd door Nielson op 10-10-2002 13:11 . Reden: XP->2K ]
Pagina: 1