[2000] Vergeet wachtwoord na een foute inlog poging

Pagina: 1
Acties:

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb een Windows 2000 machine waar 1 gebruiker op werkt. Deze gebruiker mag internetten via een dail-up verbinding. Maar soms gaat dit wel es mis om wat voor reden dan ook. Vervolgens verwijderd Windows dan het wachtwoord van deze verbinding waardoor er niet meer zomaar kan worden ge-internet.
Aangezien de gebruiker NIET de dail-up eigenschappen mag aanpassen moet ik deze als Administrator weer goed instellen voor die gebruiker. De gebruiker rechten geven om de dial-up eigenschappen aan te kunnen passen is geen oplossing.

Is er een manier om het dial-up account altijd gelijk te houden ongeacht of de inlog procedure fout gaat?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Als het goed is verwijdert windows dat wachtwoord niet. Dan moet die gebruiker die op een of andere manier weghalen

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Thomasje schreef op 09 oktober 2002 @ 19:59:
Als het goed is verwijdert windows dat wachtwoord niet. Dan moet die gebruiker die op een of andere manier weghalen
Kan niet, omdat ik het als Administrator zo heb in gesteld dat hij alleen de voorgang laat zien van het verbinden. Dus niet vragen om login en/of telefoonnummer.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
win2000 slaat nooit passwords op.

Da's geen bug maar een feature. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
BreadFan schreef op 09 oktober 2002 @ 20:06:

en waar haal je deze wijsheid vandaan?

heb je ooit wel eens een inbel account aangemaakt met windows 2000 :? ik waag het ten zeerste te betwijfelen namelijk anders had je gewoon geweten dat dit kan..

dus lezers: eerst nadenken... en dan past op 'verstuur bericht' klikken ;)

A wise man's life is based around fuck you

• BreadFan
  • Niet online
..

dubbel, edit, bla die bla... :(

• BreadFan
  • Niet online
zwelgje schreef op 09 oktober 2002 @ 20:09:
[...]

en waar haal je deze wijsheid vandaan?

heb je ooit wel eens een inbel account aangemaakt met windows 2000 :? ik waag het ten zeerste te betwijfelen namelijk anders had je gewoon geweten dat dit kan..

dus lezers: eerst nadenken... en dan past op 'verstuur bericht' klikken ;)
Ej rustig aan... :{ dat is ook maar wat mij verteld is. Ik zal het es ff uitzoeken :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
BreadFan schreef op 09 oktober 2002 @ 20:06:

Onzin! Waarom gaat het dan 2 maanden lang goed. Als ik als Administrator het 1x goed instel is het weer een tijdje goed. Maar op een bepaald punt is het weer mis en ik denk dat dit komt omdat de inbel poging mislukt ofzo.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:05
Ik denk dat het ligt aan het feit dat de inbelpoging mislukt (bijvoorbeeld een niet gelukte PPP verbinding). Doordat ie verbreekt 'denkt' windows dat het wachtwoord maar ff gewist moet worden... :?

Maar, zoals je al zegt, kán het wachtwoord niet gewist worden omdat dit aan de Administrator voorbehouden is.

HK posts horen in de HK. :{

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
BreadFan schreef op 09 oktober 2002 @ 20:19:
[...]

Ej rustig aan... :{ dat is ook maar wat mij verteld is. Ik zal het es ff uitzoeken :)
sorry :> .... no hard feelings!

A wise man's life is based around fuck you

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Het probleem doet zich weer voor, maar helaas nog geen oplossing.

Verwijderd

probleem ook gehad....

zet prompt for pwd en username uit
redial events verschrikkelijk hoog
time between-> seconde of wat..... (10)
en maar hopen dat aantal redial events niet te hoog wordt >:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SP2 + patches of SP3?

SP3 heeft een hele vervelende bug als het om RAS gaat: de RAShponebook patch ms02-029 is er in twee versies geweest.
De eerste bleek een rechtenprobleem naar voren te brengen (ongeveer zoals jij die beschrijft), waardoor het voor non-admin users onmogelijk was een eenmaal foutieve verbinding te corrigeren (moet door een admin-user gedaan worden).

De V 2.0 patch heeft dit probleem niet meer.

Helaas is in SP3 dus de eerste versie weer opgenomen, die een eventueel geinstalleerde V 2.0 ms02-029 weer ongedaan maakt (en die is dus ook niet achteraf opnieuw te installeren :/ )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1