XP -> Win98... Bootbestanden?

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik heb op een 2e PC van mij ooit Windows XP geinstalleerd. Dit bleek niet echt te kunnen met een Vortex2 soundkaart... Hang hang hang was het motto. Dus terug naar Win98 SE.

Nu moet ik dus de bootbestanden van Windows XP opruimen... Maar als ik NTLDR verwijder, gaat ie na een reboot mekkeren dat ie dat bestand niet vindt. FDisk /mbr (van Win98 natuurlijk) hielp ook niet...

Hoe los ik dit op?

Forget your fears...
...and want to know more...

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Je had dus XP geinstalleerd, daarna 98, en toen heb je handmatig dat bestand verwijderd? Misschien dat je wat hebt aan [rml]BalusC in "[ WinXP] NTLDR oplossing zoeken."[/rml].
Staan redelijk wat problemen genoemd op support.microsoft.com :).

Verwijderd

Als ik het goed heb dan moet je (als je in win98 zit) alle verborgen bestanden even laten weergeven en dan het bestandje boot.nogwat :D openen. Daarin staan gegevens over het booten.
Ik weet niet of dit hetzelfde ook met xp is maar als je de search gebruikt is dit zo te vinden, zo'n topic is namelijk al veel en veel vaker voorgekomen.

Veel succes

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 21:19

Arie

One Man Army

Waarom geen clean install?

Not trying to pretend the enemy that I am.

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

het bestandje dat Frozen Peanut bedoel is BOOT.INI
daarin staat inderdaad wat hij moet doen tijdens bootten.
bekijk dat ding ff en verander waar nodig
anders een schone installatie misschien?

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik heb een "clean install" gedaan, ik kan alleen die schijf niet formatten omdat er bergen data op staan die ik niet 123 even kan backuppen.

Maar ik heb uiteindelijk toch een poging gedaan nogmaals WinXP erop te zetten, en wat blijkt? De soundcardproblematiek die ik met de VIA chipset had, is met de SiS 735 chipset verdwenen! :) :) :) Dus nu alleen nog Win98 opruimen en uit de boot.ini gooien...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Oke, try this

Start vanaf Win98 CDROM
delete alle bestanden op de root van C:\
tik vervolgens in SYS A: C:

Maak eerst wel ff een back-up van MSDOS.SYS en IO.SYS, just incase ie naar dos boot inplaats van windows
Pagina: 1