Toon posts:

Experts....... advise please!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had wat vragen en ik d8 laat ik het de experts vragen......
Allereerst weet iemand nu eindelijk de goede Duron + mobo combinatie?? KT7, A7V ??
Ik wil wel gewoon multiplier overclocken, dus daar komt de volgende vraag. Weet iemand nog een winkel waar ze ge-unlockte of Durons met zichtbare L1 bruggen(voor de potloodstreepjes! :-P) verkopen?
Zelf zat ik zo te denken aan een 650mhz of 700mhz, haal ik i.c.m. mijn PAL35T en Artic silvergrease wel een leuke snelheid rond of over de 900mhz??

Mijn huidige kaarten zijn Viper II, SB PCI128, 64mb PC100 (moet meer worden, 128 erbij ofzo), Quantum Fireball Plus KA 13,6 GB en een Maxtor 8,4 MB en een El Cheapo NIC!
Alles is PCI! Willen jullie met mijn configuratie rekening houden..

Ik waarde ieder advies!

Thanx,
Diederick

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Ik weet niet of je de Computer!Totaal van deze maand hebt gelezen, maar daar staat een interessant artikel voor je in denk ik; het overklokken van Durons en Athlons. Tevens hebben ze de tabel met L1 etc. opgenomen, zodat je heel makkelijk een cpu kan kiezen waarbij je minimaal hoeft te krassen en te breken en maximaal kan overklokken, mocht je geen unlockte Duron vinden. Qua Mobo zou ik voor de KT7 gaan, maar dat is alleen o.b.v. wat ik heb gelezen.
Ik heb zelf namelijk een pentium.
Is je ViperII ook PCI? Zo ja, weg ermee en koop een mooie Geforce(MX) kaart. Veel sneller en beter!

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik zal hem snel kopen!
Maar moet ik gaan voor de KT7 of voor de KT7-RAID??

En natuurlijk is mijn Viper II niet PCI, hij is gewoon AGP! Ik was er vanuit gegaan dat niemand zo stom was om dat te denken.

Bedankt...
Nog meer advies?

• lambi80
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Wat ik gelezen heb over de KT7-RAID is dat de Highpoint 370 Raid controller, die op dit bord geïnstalleerd is, de traagste is op de markt. Maar als je toch geen U-100 schijven hebt, waarom dan meer betalen dan nodig?

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

Topicstarter
Maar welke Duron moet ik nu kopen en waar kan ik deze kopen?

Ik kan toch gewoon de L1 bruggen verbinden met een Bruynzeel HB potlood en dan de multiplier veranderen en de bus nog een beetje?

Dit geheel presteert toch ook goed?

Alvast bedankt..

P.S. bedoel je trouwens dat die RAID in mijn geval het geld niet waard is?

• jotheman
  • Laatst online: 03-09 20:33

jotheman

Was like that when I got here!

Hehe,, vraagje aan de experts, werkt altijd as je dat in de titel zet heh :)
Dan reagere de mense met capsones altijd :)
Daarom dit msg'je

I see dead pixels...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 15:56 schreef jotheman het volgende:
Hehe,, vraagje aan de experts, werkt altijd as je dat in de titel zet heh :)
Dan reagere de mense met capsones altijd :)
Daarom dit msg'je[/quote]Ahum...

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Maar welke Duron moet ik nu kopen en waar kan ik deze kopen?
/quote

Koop een 600 ---> is het goedkoopst en net zo makkelijk op 950 te krijgen als de rest. >:)
Uhm "geunlocked"te Durons zijn te verkrijgen bij http://www.eynstein.nl

>:) Succes >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja,

Bedoel je dat ze ze daar verkopen met zichtbare L1 bruggen?

Dat ze allemaal even gemakkelijk op 950 zijn te krijgen lijkt me niet helemaal waar..

Werkt dit alles trouwens wel met een Viper II en de rest van mijn setup???

Alvast bedankt!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Je zegt zelf dat je de multiplier en FSB wil verhogen dus neem ik aan dat je weet wat het verschil is! Ga dan niet lopen vragen of dat uit maakt met je pci kaarten, want als je de Multiplier verhoog en NIET de FSB gaat je pci bus ook niet omhoog en kan dat.

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Nou ja bij mij werkt ie wel op 950. ( moet nog naar de 1 GHz.) Ennuh als je alleen multiplier OC-ed dan werkt je Viper gewoon. Uhm nou als jij bij Eynstein iets besteld kan je opgeven dat je een ge"unlocked"te wilt. >:)

>:) It's a simple >:)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Helldesker!

Ik ga meteen effe rondneuzen!

Maar, ik heb serieus gehoord dat het VIA chipset niet samenwerkt met de Viper II, schijnt nog al bagger te zijn!
Vandaar mijn vraag hierover...

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Vandaag Duron 650 gekocht bij Powerline. Zitten zichtbare L1 bruggen op.
Was niet nodig geweest, want ik ga deze pc toch niet Oc'en. Hij is namelijk niet voor mij.

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Er bestaan (vooralsnog) geen Duron/TB's zonder multiplier pinnen, wat iemand met Photoshop nog teweeg kan brengen zeg, en dat de Computer Totaal daar dan OOK nog eens intrapt. Dat bevestigd alleen maar wat ik al een hele tijd zeg, namelijk dat papieren media de helft van hun artikelen maar een beetje bij elkaar sprokkelen van de "gemiddelde" hard/software nieuwssite (alleen loop je met die bladen 2 maanden achter)

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
Okee!
Dus ik haal een Duron 700Mhz bij eynstein. (unlocked)
I.c.m. KT7, PAL35T en Artic Silvergrease zal ik i.i.g. wel verzekerd zijn van +/- 950Mhz.....

En zo te merken werkt de Viper II dan ook gewoon goed!
Pagina: 1