Toon posts:

Monitor geeft een blauwe gloed

Pagina: 1
Acties:
  • 2.863 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een monitor , 20", ( zo te zien van apple) op mijn tnt2 geplugd. Maar iedere keer als ik de computer opstart, en dus de monitor aanzet, zit er een blauwe waas over het beeldscherm. Deze verdwijnt na enige tijd wel weer ( verschilt tussen 10 minuten tot een uur), maar het blijft irritant.

Ligt dit aan me 3dkaart: tnt2: Riva tnt2 model 64 (32mb)
Of is de monitor op weg naar ut pc-kerkhof

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Test eens of het de monitor of videokaart is door je systeem een tijd aan te laten terwijl de monitor uit is. Als je de monitor weer aanzet en de blauwe waas is er dan ligt het zeker aan je monitor, als er geen blauwe waas is ligt het waarschijnlijk aan de tnt2.

Of je monitor snel kapot zal gaan kan ik je niet zeggen, maar zolang het op deze manier werkt en je er geen last van hebt kan je er gewoon op blijven werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Me tnt2 deed het wel goed met een 15" scherm......

ik dacht dat ie de schermgrootte van de 20 " niet aan zou kunnen.....

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 01:05
degauss? ? :?

Verwijderd

Topicstarter
nope degauss werkt niet. Het is geen magnetische rotzooi.

kzie trouwens net dat er een kooi rond de beeldbuis zit tegen die magnetische straling.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-12 19:39

Hu9o

Schokkend

Bij mijn monitor kan ik de kleuren apart instellen. Jij moet dus ff de blauw minder zetten. Zit trouwens in het osd.

Denk dat het komt omdat je monitor warmer wordt, en dat daardoor de afbuiging van de electronen straal anders wordt.. :? zo iets.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

ik heb ook een TNT 2, 32MB. En een 17" CTX, dewelke op een KVM switch is aan gesloten. Als ik hem op men GF4 Ti zet, is het beeld niet abnormaal, en als ik em naar de TNT2 switch, komt er zoals je zei, die blauwe gloed ......

Video kaart dus. Ik ben van plan om een groter koelblokje op de Riva te zetten, kijken of het helpt. ...

Verwijderd

Topicstarter
Hu9o schreef op 09 oktober 2002 @ 19:47:
Bij mijn monitor kan ik de kleuren apart instellen. Jij moet dus ff de blauw minder zetten. Zit trouwens in het osd.
Ik denk niet dat het daaraan ligt, aangezien hij na een tijdje weer normaal beeld geeft.

na lang zoeken ben ik erachter dat ik (zonder boekje) de kleuren niet apart kan instellen. Het is niet echt de nieuwste monitor.
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:49:
ik heb ook een TNT 2, 32MB. En een 17" CTX, dewelke op een KVM switch is aan gesloten. Als ik hem op men GF4 Ti zet, is het beeld niet abnormaal, en als ik em naar de TNT2 switch, komt er zoals je zei, die blauwe gloed ......

Video kaart dus. Ik ben van plan om een groter koelblokje op de Riva te zetten, kijken of het helpt. ...
Ik heb net een heel erg oud fannetje van 3 bij 3 op het koelblok gegooit. Wel een tering herrie, maar de temp van de kaart is wel iets gezakt.....

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Hmm, los kontakt in de monitor?

Verwijderd

Frag_lag schreef op 10 oktober 2002 @ 09:58:
Ja dat zichzelf herstelt na 10 minuten :+

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het kan zijn dat de beeldbuis aan het opraken is. Het rode en het groene elektronenkanon beginnen minder elektronen uit te stralen waardoor het beeld blauwachtig lijkt. Als dit de oorzaak is is er niet veel aan te doen vrees ik.

• whazza
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 09:11

whazza

-= blaat =-

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Frag_lag schreef op 10 oktober 2002 @ 09:58:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja dat zichzelf herstelt na 10 minuten

ik heb zelf een iiyama vmp450 en mijn monitor vertoont soms ook deze kuren en hoe vreemd het ook klinkt het zit bij mij echt in de kabel, even beter aanduwen en klaar is kees.... >:)

hoop dat het ook bij jou werkt

Definition of an update: take old bugs out, put new ones in

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-12 19:39

Hu9o

Schokkend

polaris schreef op 10 oktober 2002 @ 11:17:
Het kan zijn dat de beeldbuis aan het opraken is. Het rode en het groene elektronenkanon beginnen minder elektronen uit te stralen waardoor het beeld blauwachtig lijkt. Als dit de oorzaak is is er niet veel aan te doen vrees ik.
:? Zo werkt een monitor toch niet?
Er is toch maar 1 electronen kanon. En op de beeldbuis zitten 3 vlakjes dicht bij elkaar (RGB) samen 1 pixel. Aan de hand van de verdeling van een aantal electronen over de vlakjes, is er een kleur te zien.

correct me if I'm wrong.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Hu9o schreef op 10 oktober 2002 @ 12:54:
[...]

:? Zo werkt een monitor toch niet?
Er is toch maar 1 electronen kanon. En op de beeldbuis zitten 3 vlakjes dicht bij elkaar (RGB) samen 1 pixel. Aan de hand van de verdeling van een aantal electronen over de vlakjes, is er een kleur te zien.

correct me if I'm wrong.
Je hebt het fout :) Er zitten altijd drie kanonnen in de beeldbuis omdat nu eenmaal iedere kleur afzonderlijk moet worden aangestuurd. Een gaatjesmasker in de buis zorgt ervoor dat ieder kanon alleen "zijn" kleurvlakjes kan bereiken.

Verwijderd

Sluit je monitor eens aan op een andere computer. :z

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 13:28:
Sluit je monitor eens aan op een andere computer. :z
Al geprobeert, de gloed is daar wel eerder weg dan bij mij :?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 09:53

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

hier op het werk hadden we dat probleem ook...

het lag uiteindelijk aan de airco... :?
blijkbaar straalt een airco ook iets uit wat de monitor niet leuk vind...
we hadden het in de zomer heel vaak, en toen hadden we eens geprobeert om de airco uit te zetten en toen hadden we er geen last van...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 10:04:
[...]

Ja dat zichzelf herstelt na 10 minuten :+
Kan best hoor, heb wel raardere dingen meegemaakt.
Soms werkt een klap tegen de monitor wel, maar op een gegeven moment wil ook dat niet meer :)

Verwijderd

Topicstarter
werkt niet....het enige dat die klap opleverde was een gekneusde pols.. :(

Het lijkt wel of de monitor eerst warm moet draaien, want als die goed werkt is ie erug warm

Verwijderd

Oud model? Kan zijn dat 't een van de eerste 20" modellen was ofzo die nog wat gebreken heeft.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10 16:39

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 14:43:
werkt niet....het enige dat die klap opleverde was een gekneusde pols.. :(

Het lijkt wel of de monitor eerst warm moet draaien, want als die goed werkt is ie erug warm
Owja zoiets heb ik ook wel eens geprobeerd alleen toen kwam er naar de 5e klap rook uit HAHAHA

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 14:49:
Oud model? Kan zijn dat 't een van de eerste 20" modellen was ofzo die nog wat gebreken heeft.
Voor zover ik in het boekje kan vinden komt ie uit 1995.
Pagina: 1