Voltage XP 2000+ A7V333 omlaag

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik wil het voltage van mijn AMD Palomino XP 2000+ (@1667MHz) omlaag doen omdat ie erg warm is altijd. Op welk voltage kan ik hem minimaal instellen zonder instabiliteit of andere nadelen te merken? Ik kan nu in de BIOS niets lager instellen qua VCORE, dus ik moet jumpers van JumperFree afhalen neem ik aan?
Zijn er mensen met een soortgelijke configuratie die me hierbij kunnen helpen en hun settings en ervaringen kunnen mededelen? Thanks...

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

De enigste manier om hierachter te komen is proberen. Voltage iets omlaag gooien, paar uur burnk7 draaien en daarna kijken of het nog lager kan.

Tipje: zet je voltage even iets omhoog en draai dan iets van 24uur lang burnk7. Je cpu zal dan met minder voltage toekunnen dan eerst ("inbranden").

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:37
als hij te warm wordt zou ik eerst eens kijken naar je koeling ipv je voltage te verlagen,
wat zijn de temps nu en wat heb je voor casefans?

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Tweakertje schreef:
Tipje: zet je voltage even iets omhoog en draai dan iets van 24uur lang burnk7. Je cpu zal dan met minder voltage toekunnen dan eerst ("inbranden").
Meen je dat serieus?
Dit klinkt bezopen.... een auto moet je een beetje inrijden, maar een CPU.... :D

FireFox - neem het web in eigen hand

Verwijderd

ik heb nie soortgelijke config, maar hoe warm noem jij warm?
want XPtjes worden normaal best wel behoorlijk warm...
weet je trouwens wat voor fan en/ of koelingsblok...

een andere mogelijkheid is het controleren of je pc wel voldoende airflow(luchtstroom) heeft zodat de lucht in je kast niet te warm wordt

de Vcore veranderen zou ik persoonlijk niet zo snel doen

door het veranderen van je Vcore kan je pc minder stabiel worden, of zelfs niet meer willen opstarten als je um teveel na benede werkt. Dit is natuurlijk weer terug te draaien door je Vcore op oude waarde te zetten, maar ik zou dit achter de hand houden als LAADSTE redmiddel

• Stan
Idle:
58 graden CPU
45 graden MoBo
23 graden kamertemp.

BurnK7:
70-75 graden CPU
45 graden MoBo
23 graden kamertemp.

Geen casefans, Spire Whisperrock II op CPU, GeForce4 Ti42000 met koeling, zie voor alle details de specs (link in signature).

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 08:21
Gezien de temperatuur van je moederbord en het feit dat je geen casefans hebt, lijkt het me verstandig om eerst eens wat te gaan testen met 2 extra fans. Als je die een beetje goed kan plaatsen (1 intake en 1 outtake), moet je moederbord temp toch wel 5-10 graden omlaag kunnen. Zelf heb ik ook een A7V333 in een Antec kast en daar komt de mobotemp nu niet boven de 31 graden.

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Het klinkt mij in de oren alof je nog een oudere BIOS versie hebt,als dat zo is flash je de nieuwe versie eens (LET OP>>>DOE DIT MET AFLASH VIA DOS, ff een opstartdiskette maken!!)

Als je de nieuste bios (av1013 geloof ik) er wél op heb staan, denk ik dat jij ZEKER naar je koeler moet kijken, want dan is de temparatuur te hoog!

Aan de andere kant, als het zaakje goed draait, lekker stabiel...laat dan alles zoals het is :)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Stan
Inderdaad, ik wilde alleen EN casefans toevoegen (2x80mm, 1 intake laag, 1 outtake hoog) EN het voltage omlaag. Dat zijn de enige en laatste stappen die ik zie om mijn temps. omlaag te krijgen (zonder over te stappen op andere koelsystemen).

• Stan
Extra300s schreef op 09 oktober 2002 @ 19:48:
Het klinkt mij in de oren alof je nog een oudere BIOS versie hebt,als dat zo is flash je de nieuwe versie eens (LET OP>>>DOE DIT MET AFLASH VIA DOS, ff een opstartdiskette maken!!)

Als je de nieuste bios (av1013 geloof ik) er wél op heb staan, denk ik dat jij ZEKER naar je koeler moet kijken, want dan is de temparatuur te hoog!

Aan de andere kant, als het zaakje goed draait, lekker stabiel...laat dan alles zoals het is :)
Ik heb altijd de nieuwste BIOSses draaien, zoals je ook op mijn specs-page had kunnen zien. 1014 Final nu dus. Hij is zeer stabiel en heb nergens klachten over, ik vind het alleen eng dat de temp. zo hoog is, ook in verband met slijtage, en ook met oog op toekomstige warme zomerdagen!
Pagina: 1