Toon posts:

UTP kabel verlengen

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okee ff een vraagje ik ga naar een andere kamer met me pc nu is dus me utp kabel tekort kan ik die zonder problemen verlengen.Of heb je dan enige vorm van verlies ???

Btw ik wist niet waar ik het poste moest en dit lijkt me het meest verwant :P

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Hoe gaat je hem verlengen ?
Met een koppelstukje ?
Hoe lang wordt ie dan totaal ?

Als je een goed koppelstukje gebruik hoef je niet op veel verlies te rekenen als de totale afstand onder de 100m blijft.
Anders moet je er een actief element tussen plaatsten (speciaal versterkertje/hub/switch)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:57
Ja hoor dat kan gewoon, even bij de techno boer een utp koppelstukje kopen en het werkt weer perfect! Kosten een euro ofzo!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

UTP kan volgens mij tot 100 meter ofzo (correct me if i'm wrong)... dus dat moet wel lukken denk ik

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 18:02
wow 1 euro, zal ik ook willen... koppelstukken zijn duur bij de compuzaak, vanaf 3 euro

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Predator schreef op 09 oktober 2002 @ 19:12:
Als je een goed koppelstukje gebruik hoef je niet op veel verlies te rekenen als de totale afstand onder de 100m blijft.
Anders moet je er een actief element tussen plaatsten (speciaal versterkertje/hub/switch)
ik had gelijk :*)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

als je utp kabel toepast mag je tot 95 meter verlengen ,en geen kroonsteenen gebruiken maar gebruik een koppelblokje

Verwijderd

dus rj45 konector-utp kabel -rj45 konector -koppelblokje enz enz

Verwijderd

na 100 meterr werkt het nog wel maar kan dan niet de volle bandbreedte gebruiken

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 18:02
UTP kabel gaat tot net ietsje minder dan 100 meter, is de standaard vastgestelde norm...

opzich kan je gewoon UTP kabel zo 4 KM lang maken, dataverkeer zal gewoon blijven werken, alleen kans op pakketverlies

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:14:
als je utp kabel toepast mag je tot 95 meter verlengen ,en geen kroonsteenen gebruiken maar gebruik een koppelblokje
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:16:
dus rj45 konector-utp kabel -rj45 konector -koppelblokje enz enz
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:18:
na 100 meterr werkt het nog wel maar kan dan niet de volle bandbreedte gebruiken
Zoek de editknop eens :)

Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif <== die dus :P

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:18:

Het neemt wel erg snel af na die 100m.
Je moet niet denken dat je na 200m nog 50% van je bandbreedte haalt.
Het gaat niet lineair.

200m kan je zoiezo wel vergeten.

Gebruik Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif om je post te edit'n ipv van onnodig het topic naar omhoog te schoppen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Okee dan lijkt me duidelijk thnx voor de snelle repleys de totale lengte wordt zo'n 40 meter dus dat komt wel goed :P

Sluiten maar hoor

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:57
The Conman schreef op 09 oktober 2002 @ 19:20:
UTP kabel gaat tot net ietsje minder dan 100 meter, is de standaard vastgestelde norm...

opzich kan je gewoon UTP kabel zo 4 KM lang maken, dataverkeer zal gewoon blijven werken, alleen kans op pakketverlies
bij 4 km heb je echt geen signaal meer hoor.... daar vang je niks maar vanop zonder versterking....

40 meter is echter geen enkel probleem met een koppelstukje :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Kosten voor een koppelstukje:
Informatique: E 2,50 (http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=551532)
Mr-@: E 3,40 (http://www.mr-at.nl/cgi-bin/shop-it/bigview?art=18962)

Dus bij de locale PC boer een eurootje of 3, wantr om daar nou 5 euro verzenkosten voor te betalen...(Informatique is vlak bij mij in de buurt, dus dat is fijn :))
Pagina: 1