Toon posts:

Bios flash van k7t266 pro (.bin) gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een k7t266 pro (ms-6380)
Ik heb perongelijk de verkeerde bios update op mn bios gefikt(een lozer zei dat de ms-6380 en ms-6380e niet uitmaakte :( )

Heeft iemand hetzelfde mobo en kan die met het megeleverde ami flach utility een kopie van zijn bios maken en naar me mailen, (.bin)

of kan iemand me een link geven waar ik m kan vinden (moet wel .bin zijn)

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-11 14:00
uhh de msi site?

http://download.msi.com.tw/support/bos_exe/6380ev56.exe

en wat doet dit op de CME?

Verwijderd

Topicstarter
knifto schreef op 09 oktober 2002 @ 19:02:
uhh de msi site?

en wat doet dit op de CME?
Sorry voor de verkeerde plek (zat niet op te letten) K zal eens een modje vragen......
Op de MSI Site kan ik geen .bin file vinden. En dit is (denk ik ) de enige manier om het probleem nog op telossen , omdat de pc niet meer wil booten. Recovery werkt ook niet meer, omdat de floppy nieteens gevonden wordt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hernoem hem (er zit a6380vms.560 in die .exe) dan naar .bin :/

Alhoewel, dat is helemaal niet nodig, want de extensie doet er niet zozeer toe bij BIOS bestanden, zolang de code maar binair is. Je kunt zelfs .xxx, .sex, .xyz, .007, etc.. gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 09 oktober 2002 @ 19:14:
Hernoem hem (er zit a6380vms.560 in die .exe) dan naar .bin :/

Alhoewel, dat is helemaal niet nodig, want de extensie doet er niet zozeer toe bij BIOS bestanden, zolang de code maar binair is. Je kunt zelfs .xxx, .sex, .xyz, .007, etc.. gebruiken :)
nope werkt niet. WinFlash geeft dan een 'File Size Error'........

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je die exe überhaupt wel eerst uitgepakt en dat bestandje eruit gehaald :?
Hier ziet het BIOS bestandje er puik uit..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:32:
nope werkt niet. WinFlash geeft dan een 'File Size Error'........
persoonlijke mening: Flash NOOIT in windows!!! gebruik ALTIJD dos om te flashen(bootflop ofzo), het kan goed mis gaan met windows hoor.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 09 oktober 2002 @ 19:33:
Heb je die exe überhaupt wel eerst uitgepakt en dat bestandje eruit gehaald :?
Hier ziet het BIOS bestandje er puik uit..
Natuurlijk heb ik m uitgepakt ;) Welke versie heb jij dan, want ik heb verscheidene versies geprobeerd die allemaal niet werkten. (De BIOS zit nu wel in een K7T Turbo die al opgestart was, maar dat mag toch geen verschil maken ? )

• Meneer aard
  • Laatst online: 18:59

Meneer aard

Porsche rulez!

Heeft toch ook te maken dat je de printscreen knop induwt :? . want ik heb zelf ook zo`n board.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:38:
[...]

persoonlijke mening: Flash NOOIT in windows!!! gebruik ALTIJD dos om te flashen(bootflop ofzo), het kan goed mis gaan met windows hoor.
Daar ging het dus ook niet fout, want ik heb de 'verkeerde'flash gewoon in DOS gedaan. (Ik heb by the way nog nooit problemen gehad in windows)
Ik KAN nu dus niet anders dan op een ander moederbord in Windows flashen (nadat ie opgestart is), dat is de enige oplossing....
aard schreef op 09 oktober 2002 @ 19:41:
Ben het helemaal met je eens.
Heeft toch ook te maken dat je de printscreen knop induwt :? . want ik heb zelf ook zo`n board.
Kun jij niet even een backup van je BIOS maken (Met WinFlash) en die aan mij mailen (mud_starrr@Hotmail.com)

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:43:
[...]

Daar ging het dus ook niet fout, want ik heb de 'verkeerde'flash gewoon in DOS gedaan. (Ik heb by the way nog nooit problemen gehad in windows)
Ik KAN nu dus niet anders dan op een ander moederbord in Windows flashen (nadat ie opgestart is), dat is de enige oplossing....
En opstart disk dan :? , Als je flasht in windows zorg wel dat alle kneut wat er in systry zit en op de achtergrond mee draait afgesloten is, en soms wil het helpen in de veilige modus, de minste opstart modus

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Kun jij niet even een backup van je BIOS maken (Met WinFlash) en die aan mij mailen (mud_starrr@Hotmail.com)[/quote]

Wil ik wel doen voor je, maar waar kan in winflash vinden? Op de msi site misschien?

Verwijderd

Topicstarter
aard schreef op 09 oktober 2002 @ 19:46:
[...]

En opstart disk dan :? , Als je flasht in windows zorg wel dat alle kneut wat er in systry zit en op de achtergrond mee draait afgesloten is, en soms wil het helpen in de veilige modus, de minste opstart modus
Ik kan de hele computer dus niet meer opstarten........ En die andere dus alleen met z'n EIGEN Bios erin.......als ie in Windows is kan de 'kapotte' Bios er pas in.....
aard schreef op 09 oktober 2002 @ 19:47:
[..]
Wil ik wel doen voor je, maar waar kan in winflash vinden? Op de msi site misschien?
Staat op de CD die bij je moederbord geleverd is. Het progje heet OF WinFlash, OF LiveBIOS Update. Bij de laatste staat het progje in de installatie map.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:10
ik heb die bin file hier voor je. meel me maar ff zodat ik je de bios kan sturen. Pluur bios file op boot disk (bootdisk.com) Rename A6380VMS.190 naar AMIBOOT.ROM en volgens mij kan je door control en home toets bij het booten je comp automatisch laten flashen (piepjes bevestigen als de procedure voltooid is)

[ Voor 0% gewijzigd door DirtyHennessy op 09-10-2002 20:00 . Reden: AMIBOOT.ROM ]

Verwijderd

Topicstarter
Koeskoes schreef op 09 oktober 2002 @ 19:56:
ik heb die bin file hier voor je. meel me maar ff zodat ik je de bios kan sturen. Pluur bios file op boot disk (bootdisk.com) Rename A6380VMS.190 naar amiboot.bat en volgens mij kan je door control en home toets bij het booten je comp automatisch laten flashen (piepjes bevestigen als de procedure voltooid is)
Ehmmm , fijn dat je wilt mailen, maar dan hoef ik JOU toch niet te mailen :? Mijn email adres is : mud_starrr@hotmail.com. Jouw email adres staat trouwens niet eens in je profile, dus al zou ik willen, ik zou je niet kunnen mailen.

p.s. dat idee met die bootdisk is leuk, maar ik heb al eerder gezegd dat dat niet werkt omdat de pc gewoon helemaal niks doet. Mail m toch maar even ;)

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:10
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 20:00:
[...]
Jouw email adres staat trouwens niet eens in je profile, dus al zou ik willen
schijnbaar heb ik me emeel uit me profile gehaald :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt allemaal, koes koes, dat filtje dat was niet de goede, maar ik heb t zzelf op kunnen lossen!!!!

Eindelijk weer lekker Battlefield doen

• AcouSE
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Dan kan deze op slot, want je gerequeste move naar PMG zou je daar een slotje opleveren.

:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.