[wc]grote radiator, zonder fan's?

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
heb op de zolder nog een radiator staan van 65x50 cm, een normale auto rdaiator dus ofzo, zou het mogelijk zijn om deze te gebruiken zonder fan's erop, zondar dat hij hierdoor het water slecht koelt?

zou hem het liefst aan de zijkant van me compu zetten, en dan gaten in de zijkant dat hij de lucht uit/in me kast zuigt via die radiator, aleen is hij daarvoor net te groot om niet uit te steken, das wel jammer.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14
ach je hoeft niet actief te koelen als hij buiten je kast hangt. Maarja, als je koelt dan zijn je temps wel lager...

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ja, maar zou hij niet genoeg oppervlak hebben om het water rond kamer temperatuur terug te krijgen, want t oppervlak is natuurlijk errig groot.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14
ja toedels kamertemp ! dat haal je sowieso moeilijk. Maar je temps zullen hoger zijn maar het werkt wel...

als je hem tenminste niet in een dichte kast zonder flow hangt... Maar buiten een kast werkt het wel..

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
nee, ok, nu zit ik ook 3 graden boven kamer temp.
maar dan ga ik toch maar eens een keuz maken tussen een die grote en dan ergens neerkwakken, of een kleintje, en die .... ook ergens neerkwakken of aan me case hangen. maar wil gewoon van die losse case af die ik nu heb, pompje en reservoir passen wel in me case.

nu zit alles in 1 kist, met name vanweg mijn radiator, vrij groot ding van 24x16x12cm, dus dat past niet zomaar in een midi tower.

maar die kist is niet echt mooi waar het nu inzit.

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

shades

huh ?

ik heb begrepen (bron: oc-shop) dat deze van de www.cooltech.info geen fans nodig heeft als je tenminste niet overklokt en geen vga/chip/hdd koeling erbij doet, doe je dat wel dan op 2x op 5V en dat hoor je niet.

https://k1600gt.nl

Verwijderd

het ligt er maar net aan hoe het zich ontwikkeld. Bij miin setup werkte 2x12mm niet eens, het werd zowiezo erg warm. Met een andere radiator was het opgelost. Die reageerde wel beter op de koelers. Gewoon proberen

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb het eens geprobeerd met een kachelradje van een opel, en dat werkt dus niet. Temp was 1 graad lager dan compleet zonder radiator. DE radiator had ik plat gelegd op een paar steuntjes, zodat warme lucht door convectie erdoor zou kunnen. Niet dus.

Ik vraag me dan ook af of een gewone rad groot genoeg is. Het hangt denk ik ook van de afstand tussen de vinnen af.

Overigens, denk eens aan het volgende:

Koppel de radiator van je kamer af, en gebruik deze als radiator. Meestal wel groot genoeg........
Pagina: 1