DRama met CDROM speler voor professionals

Pagina: 1
Acties:

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:35

coldasice

business intelligence

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn cdrom speler!!!
Bij het opstarten van mijn computer geeft hij tegenwoordig een melding No ATAPI compatible Press F1 to resume. Ik denk die CDROM speler is stuk dus ik eentje geleend van mijn vriend.Die deed het ook niet en toen maar een nieuwe gekocht en die DOET het ook niet HELP en nu?????Ik kan die laatste cdrom terug brengen....gelukkig...maar hoe los ik dit probleem op. Alle stekkers zitten goed...ik heb dit al tig malen gedaan en nu dit....dit is nieuw en bent het nog nooit tegengekomen. Heeft iemand hulp. Ik ben radeloos.

Doei, lottumracing

freelance-intelligence.info

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dan ga je naar je kabels kijken en dan naar je IDE controller..Bordje omruilen dus.

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:35

coldasice

business intelligence

Topicstarter
Helaas.... ik had dat al geprobeerd....ik had hem als secundaire master en nu als primaire slave naast mijn HD. Werkt nog steeds niet. En nu?? De controller is het dus niet...ik denk dat er een of andere chip inzit die automatisch een cdrom moet herkennen....misschien dat dit soort of spul in een controller zit ingebouwd dan kan ik een nieuwe controller kopen...anders misschien wel een nieuwe mobo...eeks...dit gaat geld kosten

freelance-intelligence.info

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Probeer eens in de BIOS de controller waaraan de CDROM hangt op CDROM te zetten (ik vermoed dat hij nu op AUTO staat) en als het dan nog niet lukt op UIT te zetten.
Kijk of het dan wil werken. Voor Win 9X is het niet belangrijk waarop dit staat.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Die melding kreeg ik gister ook toen ik mijn nieuwe brander er in propte.

Ik dacht toch echt dat me cd-rom op slave stond... niet dus. Ricoh brander en AfrreY cd-rom beide master op een kabel..... jah dat werkt niet. cd-rom naar slave geswithed en no problemo anymore.

Pri.
[:::::::::]
Seagate ST38410A -> Master

Sec.
[:::::::::]
Ricoh 7080A 8x4x32 -> Master
AfreeY 56x -> Slave