Toon posts:

Switch probleem??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan de 3 com switch ( superstack) hangen een zestal PC'S. Deze switch zit via een fiberkabel verbonden met weer een andere switch. Aan deze hangt ook de server.
Nu komt het regelmatig voor dat de communicatie plots weg is. Op de switch zelf is niets te zien maar de clients kunnen geen verbinding meer maken met de server. Door de switch ( van die 6 pc's) nu te resetten is het probleem eventjes opgelost maar komt na enige tijd ( 1 dag ) weer terug. De switch is inmiddels vervangen, probleem bestaat nog steeds. Iemand nog suggesties??

Verwijderd

kan je vanaf een client die aan de andere switch (waar ok de server aan hangt) wel verbinding maken?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik niet geprobeerd.

Verwijderd

lijkt me wel essentieel om dat even te doen... dan kan je namelijk dingen uitsluiten (DE methode in de IT) :/

eh, verder ... van glas heb ik niet veel verstand... maar die switches ken ik wel aardig....geef nog eens wat meer informatie? sinds wanneer doet ie dat zo?

Verwijderd

en verder... kan je als de verbinding weg is wel de remote switch pingen? en de lokale switch?

en welk type is het precies? Superstack 2/3 ? 3300 ? 1100 ?

Verwijderd

Topicstarter
Superstack 3300. Kan ik in deze switch kijken en daar wat log files inkijken??

Verwijderd

log files (ik heb ze nooit kunnen vinden) zal weinig zin hebben...doe eerst de grote ping test eens :) alle mogelijke manieren combinaties en mogelijkheden pingen. zowel voor als tijdens als na storing.

Verwijderd

oorzaak meestal fiberaansluiting probeer eens een niewe kabel,anders de kopjes polijsten.

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 22:31
controleer of de softwareversies (firmware) in beide gelijk zijn,
als die ongelijk zijn kan dat problemen opleveren.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:09

Vliegvlug

Flight Simple

Superstack 3300. Kan ik in deze switch kijken en daar wat log files inkijken??
Deze switches hebben een webinterface, gewoon IP intypen in webbrowser.
Ook is het mogelijk per poort de status op te vragen van gebruik & fouten over het laaste uur en de laatste 48uur.
Gebruik hiervoor het 'health' icoontje.

Kan je kijken of er veel fouten zijn op poort 25 wat op een slechte glasverbinding kan wijzen.

Het probleem wat je beschijft doet me heel erg denken aan een probleem dat ik op werk gehad heb.
Vijf 3300's en een corebuilder via glas gelinkt, waarbij ook spontaan switches helemaal uit het netwerk vielen. Het glas afkoppelen en weer aansluiten of de switch reseten loste het probleem dan tijdelijk op.
Bleek in ons geval aan slechte glasconnectoren te liggen icm een oude firmware op de switches.
Dus check firmware en de glasaansluitingen.
Pagina: 1