Toon posts:

[php/mysql/mailman] Customized mailtjes sturen met Mailman

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de server draait Mailman 2.1, ik heb admin toegang tot een van de mailing lists. Ook heb ik een database (MySQL) van ongeveer 5000 email adressen, inclusief voor en achternaam.

Nou blijkt uit de Mailman website dat het een vrij robuuste manier is om emails sturen en de webserver (Apache) ontlast bij het versturen van de emails. Dit is dus een betere oplossing dan het gebruik van de PHP functie Mail(), waarbij de Apache server zelf het versturen verricht. Echter kan ik geen documentatie vinden hoe men elke mailtje dat verstuurd wordt kan customizen bij het gebruik van Mailman. Het lijkt erop dat je elk mailtje een nieuwe variabele moet invoegen. er zijn al bestaande oplossingen hiervoor maar het gebruik van Mailman bevalt me omdat de hierboven uitgelegde reden.

Mijn vraag is of een van jullie ervaring heeft met dit probleem en hoe ik hier het beste te werk kan gaan, en of jullie resources weten waar ik hier info over kan vinden. Dit is geen post om jullie het werk te laten doen ik weet alleen niet waar ik kan beginnen. www.list.org en google leveren hier geen antwoorden op.

Ik will dus mijn namen in de database in de mailtjes zetten voordat ik ze verstuur. Het liesft met PHP/MySQL omdat de rest van de site ook deze combo als CMS gebruikt.

Alvast thx!

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Ben inmiddels wel wat verder, blijkt dat het customizen van mailtjes een te inspannedne taak is voor de processor en dat ik beter de mailtjes als BCC kan laten mee sturen. het is nog wel van belang om te checken of een gebruiker bestaat in de mailing list daarvoor moet ook een soort van logica gemaakt worden die de mailman list bekijkt en beoordeeld. iemand hier ervearing mee kwa performance enzo, ik weet dat er bepaalde commands mogelijk zijn naar Mailman daar vraag ik niet naar alleen naar ervaring en of suggesties voor hoe anderen dit doen...

Nogmaals bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Ok ehm, iemand misschien toch interesse om te helpen?!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Schiet niet echt op eh? |:( :z

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• spazmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
belachelijk - ik weet het antwoord niet - maar als zo'n antwoord het enige is, dan is het knap lullig voor zo iemand (ik zie het vaker hier )